SME
reklama

Daewoo Kalos SX

Automobily kórejských výrobcov sú na našich cestách stále početnejšie. Z troch ázijských značiek - Hyundai, KIA, Daewoo - urobilo najväčší kvalitatívny skok dopredu Daewoo, ktoré ťaží hlavne z členstva v koncerne GM. V redakčnom teste sme  vyskúšali

Automobily kórejských výrobcov sú na našich cestách stále početnejšie. Z troch ázijských značiek - Hyundai, KIA, Daewoo - urobilo najväčší kvalitatívny skok dopredu Daewoo, ktoré ťaží hlavne z členstva v koncerne GM. V redakčnom teste sme vyskúšali Daewoo Kalos.

Kalos v akciiTaliansky dizajn

Daewoo dáva priestor na realizáciu talianskym dizajnérskym štúdiám, čo na ich výrobkoch vidieť. Taliani, v tomto prípade karosáreň Giugiaro, vedia vycítiť nálady a módne trendy v Európe. Predná maska Kalosu opustila klasickú mriežku chladiča predchádzajúcich modelov, ale kvôli tomu na prvý pohľad nevidno, kto toto atraktívne auto vyrobil. Smerové svetlá integrované do predných reflektorov možno hodnotiť ako dobrý nápad a odlišnosť od konkurencie. Kalosu nechýba športový švih a na rozdiel od predchodcov ucelený dizajn. Testovanému sedanu v najvyššom vybavení SX a zlatej metalíze chýbajú disky z ľahkých zliatin a nižší profil pneumatík.

Rodinný sedan

Rozmermi je karoséria Kalosu podobná Fabii Sedan a Renaultu Thalia. Z menovanej trojice má Kalos najdlhší rázvor náprav (248 cm), ako aj najväčšiu šírku, výšku a dĺžku. Priestor v interiéri nás príjemne prekvapil, horšie to však bolo s objemom batožinového priestoru (320 l), kde oproti konkurencii stráca 100 litrov. Ako satisfakcia možno rodinný sedanposlúži veľkorysý otvor na nakladanie batožiny. Po sklopení zadných sedadiel sa využiteľný objem približuje konkurentom (Renault Thalia však nemá zadné sklápateľné sedadlá).

Vzhľad prístrojovej dosky a dverí nie je taký ľúbivý ako vonkajší dizajn. Výhodou hladkého sivého plastu bude jednoduchá údržba a praktické čistenie. Hĺbka prístrojovej dosky pod oknom pripomína skôr minivan ako sedan. Pri slušnej ponuke priestoru nie je potrebné, aby bola prístrojovka "chudšia". Škoda však, že veľkú plochu prístrojovky autori nevyužili na tvorbu odkladacieho priestoru. V symbolickej preliačine a na hladkom plastovom povrchu sa predmety neudržia. Aj boxy vo dverách sú viac-menej symbolické. Situáciu zachraňuje dobre tvarovaná priehradka (zmesia sa tam 4 obaly CD) pod stredovou konzolou. Pochváliť treba príplatkový vysúvateľný držiak na poháre alebo fľaše. Luxusnejšia verzia SX má v zadnom operadle sedadla aj vyklápateľný stolík, textilnú kapsu a háčik na zavesenie tašky. Pochvalu za vynikajúce prevedenie a dobrý materiál si zaslúžia sedadlá. Vodičovo je aj výškovo nastaviteľné pomocou otočnej ružice.

Mäkko, ale isto

Výraznou črtou podvozka je napriek slušnému rázvoru dobrá manévrovateľnosť a malý priemer otáčania - iba 9,8 m. Slovenské cesty absorbuje Daewoo Kalos s rezervou, no k deklarovanej športovej jazde mu chýba tvrdšie pruženie. Máme dojem, že Daewoo je v konštrukcii a nastavení podvozkov spomedzi kórejských výrobcov najďalej (najmä pokiaľ ide o konkurentov Kalosa a Nubiru). Testovaný motor s objemom 1,4 l ponúka slušný výkon 98 koní. Pri predbiehaní netreba zabudnúť podradiť a potom sa začína slušná jazda. Pri jazde nám prekážala poloha radiacej páky (príliš vzadu).

Zlatá stredná cesta

V základných parametroch spĺňa Daewoo Kalos požiadavky malého rodinného sedanu so športovým nádychom. Najluxusnejšia verzia s klimatizáciou, bočnými a čelnými airbagmi, elektrickým ovládaním okien, systémom ABS, praktickými doplnkami interiéru a benzínovým motorom (1,4 l) s výkonom 94 k stojí 450 000 korún. Pomer ceny a úžitkových vlastností je veľmi slušný. Spotreba sa pohybovala trochu vyššie akos me čakali od 6,8 do 8,1 l/100km.

Najväčší efekt pre menej solventné rodiny ponúka Kalos v cene okolo 380 000 korún. Prekvapujúce je, že v niektorom stupni vybavenia je klimatizácia, ale čelné airbagy chýbajú. Najlacnejší Daewoo Kalos sedan stojí 300 800 korún, ale je bez čelných airbagov, posilňovača riadenia a bez výškovo nastaviteľného volantu. Kórejské auto môže byť dobrou alternatívou oproti dostupnej konkurencii, ale určite nie v najlacnejšom prevedení.


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 024
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 457
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 983
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 540
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 467
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 972
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 436
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 600
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 662
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 465
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 507
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 451
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 389
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 361
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 442
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu