SME
reklama

Peugeot 307 CC Sport

Ešte pred desiatimi rokmi existovalo veľa racionálnych dôvodov, prečo si nekúpiť kabriolet. Pod plátenou strechou bývalo v zime chladno, mechanizmus otvárania strechy nebol stabilný, cez zadné plastové okno vodič nevidel dozadu, nehovoriac o pevnosti stre

chy pri prevrátení auta. Doba sa však zmenila. Peugeot 307 CC sa v priebehu 17 sekúnd zmení z kabrioletu na plnohodnotné kupé s pevnou strechou.

Ako ryba

Prvý Peugeot CC (Coupé Cabrio) na báze modelu 206 sa objavil na jeseň roku 2000. Koncepcia sa osvedčila a automobilka pri modelovom rade 307 zabila dve muchy jednou ranou. V jednom aute sú zastúpené dva typy karosérie. Peugeot 307 CC má iba niektoré črty spoločné so základným modelom 307, a to mu slúži ku cti.

Bočný profil Coupé pripomína rybu, čo sľubuje výbornú aerodynamiku. Hluk spôsobený obtekajúcim vzduchom je pri zatvorenej streche naozaj minimálny. Zadné svetlá zostavené z desiatok LED diód možno považovať za najväčší dizajnový výstrelok a zároveň prínos k bezpečnosti. LED diódy majú totiž kratší čas rozsvecovania, svietia intenzívnejšie a keď jedna "skončí", ostáva v brzdovom svetle ďalších 30.

Svojský dizajn 307 CC má síce aj odporcov, je ich však výrazne menej ako priaznivcov. Vodiča 307 CC si všimnú všade, kde sa objaví, zvlášť v uliciach slovenských miest. Športový výraz 307 CC je taký silný, že jeho karosériu si oddelenie Peugeot Sport zvolilo za základ špeciálu 307 WRC pre majstrovstvá sveta rallye.

Black and white

Prístrojová doska je tvarovo zhodná s ostatnými modelmi radu 307, od bežného štandardu sa však líši použitými materiálmi a luxusným spracovaním. Napríklad povrch prístrojovky z čiernej kože, biele ciferníky a bielou kožou odeté sedadlá.

Kokpit zhltne vodiča aj s topánkami. Na vysadanie z nízko položeného sedadla treba vynaložiť väčšiu energiu, ako sme čakali. Komu by sa však chcelo opustiť pohodlie športovo-exkluzívneho interiéru. Na zadných sedadlách je až prekvapujúco veľa miesta. Štandardné vybavenie 307 CC plne zodpovedá cenovej hladine a vysokému štandardu bezpečnosti.

Kupé a kabrio v jednom

Koncepcia pevnej elektromechanicky sklápateľnej strechy má budúcnosť, pretože Peugeot 307 CC je rovnako dobre využiteľný na lyžovačku ako na cestu k moru. Mechanizmus je schopný strechu otvoriť alebo zatvoriť pri rýchlosti do 10 km/h, vodič iba zatlačí ovládač a počká 17 až 20 sekúnd, kým sa operácia skončí.

Prekvapujúco výborná je aerodynamika vo verzii kabrio. Pri vytiahnutých bočných oknách cítiť iba jemný vietor vo vlasoch. V rýchlosti 150 km/h je aerodynamika ideálna. Zvýšenému hluku zodpovedá výkon audiosústavy s pripojeným CD meničom. Jazdu v kabriolete treba zažiť, aby človek pochopil, o čom to je.

Verzia kupé (so strechou) ponúka objem batožinového priestoru až 350 litrov a keď je strecha zložená, objem kufra sa zmenší na 204 litrov.

Dravé potešenie

Peugeot 307 CC Sport nepotrebuje ohúriť športovým dizajnom. Podiel na výrazne športových jazdných vlastnostiach majú nízkoprofilové pneumatiky kategórie P-Zero a kvalitný podvozok. Systém jazdnej stability ESP je vypínateľný, ale pri temperamente dvojlitrového motora s výkonom 177 koní môže ostať zapnutý. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne 307 CC sport za 9,4 sekundy a podľa tachometra dosiahne až 230 km/h.

Trochu prekvapuje vysoká pohotovostná hmotnosť až 1490 kg, ktorá zrejme vplýva aj na spotrebu. Priemer za celý test bol 11 l/100 km. Prakticky možno jazdiť aj za 8 až 9 litrov, ale je to lízanie medu cez sklo.

Sebavedomie pri jazde so zatvorenou strechou stúpa veľmi vysoko. Charakteru 307 CC zodpovedá chrapľavý športový zvuk výfukového potrubia.

Do zbierky

Peugeot 307 CC stojí v základnom prevedení 872 000 korún. Najvýkonnejšia verzia Sport bez koženého čalúnenia odľahčí zákazníka o 1,08 milióna. Cena nie je rozhodne nízka, ale zodpovedá výnimočnosti auta. Peugeot 307 CC má všetky predpoklady stať sa zberateľským autom a o niekoľko desaťročí bude mať väčšiu hodnotu ako dnes. Jednoúčelové a krátkodobé používanie kabrioletov sa stalo minulosťou.


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 909
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 405
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 906
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 253
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 071
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 831
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 787
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 075
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 434
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 883
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 449
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 365
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 261
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu