• NOVINKY
  • TESTY
  • PRAVIDLÁ
  • GARÁŽ
  • DOPRAVA A NEHODY
  • POHONNÉ LÁTKY
  • Sluha do každého počasia

    TEST : Nissan X- Trail 2,2 dCi Sport

    Vydané 11. 11. 2004 o 16:23

    Nissan má momentálne najširšiu ponuku športovo-úžitkových vozidiel SUV s pohonom všetkých kolies, pretože k zabehnutému modelu X-Trail postupne pribudne Murano a Pathfinder. Aby sa X-Trail po boku mladších bratov necítil nemoderný, dostal sviežejší vzhľad, vylepšený interiér a nové príplatkové vybavenie, ako napríklad strešné lyžiny s integrovanými diaľkovými svetlami.


    Generácia X
    "X" - symbol generácie, ktorá žije veľmi aktívne, sa neobjavilo v tomto modelovom rade náhodne, pretože dizajn karosérie i interiéru úzko korešponduje s módou a aktívnym životným štýlom. Počas testu sme si pochvaľovali dobrý prístup do batožinového priestoru i ľahké nastupovanie. Dno batožinového priestoru z tvrdeného plastu síce interiérľahko umyjete, ale nezaistené malé predmety sa po ňom šmýkajú zo strany na stranu, preto odporúčame multifunkčnú upínaciu sieť. S extrémnou prevádzkou auta po nespevnenom povrchu rátali konštruktéri pri navrhovaní odkladacích boxov a poličiek, pretože takmer všetky sú zatvárateľné. Mobilné telefóny, peňaženky a iné drobnosti potom "nelietajú" po celom aute. Netradičným prvkom v stvárnení interiéru sú prístroje umiestnené v strede prístrojovky. Vonkajšie rozmery sa premietli do vnútorného priestoru prirovnateľného ku kombi strednej triedy. Operadlá zadných sedadiel okrem sklápania potešia nastavovaním sklonu. Slušný priestor na sedenie vzadu sčasti obmedzuje vysoký stredový tunel. Predné sedadlá sú ušité na zápasnícke postavy a človek stredného vzrastu nemá možnosť využiť ich bočné vedenie. Zvlášť nás potešila klimatizácia i kúrenie s rýchlym účinkom a prehľadným ovládaním. V porovnaní s prechádzajúcou generáciou Nissan X-Trail má nasledovník kvalitnejšie materiály a citeľne lepší interiér. Príplatkové diaľkové svetlá v zosilnených strešných lyžinách nám výborne osvetlili nerovnosti terénu počas nočného výletu. Ich zapínanie je však v spodnej časti prístrojovej dosky trochu komplikované.


    Silný motor z Francúzska
    Kooperácia s automobilkou Renault vo vývoji motorov priniesla ovocie v podobe naftového motora 2,2 dCi. Nissan X - TrailŠtvorvalec s výkonom 100 kW (136 k) má kultivovaný chod a výborný ťah na ceste i mimo nej. Kvality motora vynikli v priemernej spotrebe 8,2 l/100 km, hoci sme nedosiahli výrobcom stanovenú spotrebu 7,2 l/100km.
    Šesťstupňová prevodovka sadne k skúšanému nafťáku na asfaltových cestách ako uliata, ale v teréne je prvý i druhý stupeň veľmi rýchly. V pomalých pasážach musíte veľké nerovnosti absolvovať neprimerane rýchlo, alebo nechať prešmyknúť spojku, aby sa motor netrápil v nízkych otáčkach.

    V teréne sa nestratí

    Systém pohonu všetkých kolies ALL-MODE totiž predurčuje X-Trail na jazdu v náročnejšom teréne, a nielen po lesných cestách. Vodič si otočným ovládačom na prístrojovke vyberie, či chce iba predný pohon, prípadne pohon všetkých kolies s variabilným rozdelením sily, alebo pohon všetkých kolies s pevne nastaveným rozdelením sily medzi nápravy v pomere 57:43. Tam, kde základná verzia pohonu ALL MODE nevládala ďalej, pomohli príplatkové aktívne diferenciály so zvýšenou svornosťou. Skúsenosti značky Nissan s výrobou terénnych automobilov cítiť zvlášť v teréne, pretože X-Trail prekročil bežné schopnosti vozidiel SUV. Nissan X-Trail s benzínovým motorom 2,0 (140 k) stojí 899 000 korún. Testovaná (podstatne drahšia) verzia 2,2 dCi (136 k) Sport vyjde na 1 179 000. Pre firmy a podnikateľov existujú verzie s odpočtom DPH. Nissan X-Trail na nás zapôsobil podvozkom, systémom ALL MODE a čiperným motorom. Sklamaní sme z veľkého cenového rozdielu medzi benzínovým a naftovým motorom.

     

    priečne nerovnostiS jedným kolesom "vo vzduchu" a zablokovaným stredovým diferenciálom sa X-Trail bez problémov pohne dopredu. Ak stratia priľnavosť dve náprotivné kolesá, na rad prichádza zásah ESP s protipreklzovým systémom a elektronickou uzávierkou diferenciálu LSD (dostupné vo verzii Sport a Elegance).


    na cesteNa ceste sa Nissan X-trail správa ako komfortné kombi a z rovnováhy ho nevyvedie ani náhla zmena smeru jazdy. V ostrých zákrutách však cítiť vyššie položené ťažisko a pohotovostnú hmotnosť 1525 kg.

    Rastislav Chvála

    Ďalšie novinky

    Autosalón Paríž 2014: Koncept Eolab prinesie nízku spotrebu, ale aj inovácie

    Štúdia EOLAB zaujme na prvý pohľad spotrebou, ale podľa Renaultu ukazuje inovácie, ktoré sa v krátkej budúcnosti objavia v sériových modeloch značky.

    Autosalón Paríž 2014: Audi natiahlo model TT a vznikla verzia Sportback

    Audi vytvorilo štúdiu dlhšieho a širšieho modelu TT Coupe a pomenovalo ho Sportback.

    Hlavné správy

    ZAHRANIČIE

    Spoplatnený obsahZ Mekky sa stáva disneyland, na Kaabu sa pozerá zhora

    Moslimská púť za Kaabou sa začala. Islamisti sa vyhrážajú jej zničením.

    Z DOMOVA

    Slovensko má na obnovu vládnej letky dve ponuky zo zahraničia

    Ponuky máme od talianskej vlády a rakúskeho prepravcu.

    PÍŠE PETER BREINER

    Spoplatnený obsahDva dni s Andrejom

    Veľa ľudí sa pýta, prečo s ním nemám fotku. Prišlo mi ho ľúto, fotku chcel každý.

    KOMENTARE.SME.SK

    Cynická obluda: Šok v zaseknutom výťahu

    Neuveríte, ako to v ňom dopadlo. Lacné vtipy na úrovni autora.