SME
reklama

Kia Cerato 1,6 LX

Kia Cerato patrí k novej generácii automobilov rozpínajúcej sa kórejskej automobilky Kia. Model Cerato s päťdverovou karosériou oslavuje práve rok od prvého predstavenia verejnosti na minuloročnom autosalóne v Ženeve a nás zaujímalo, čo ponúka v porov

Kia Cerato patrí k novej generácii automobilov rozpínajúcej sa kórejskej automobilky Kia. Model Cerato s päťdverovou karosériou oslavuje práve rok od prvého predstavenia verejnosti na minuloročnom autosalóne v Ženeve a nás zaujímalo, čo ponúka v porovnaní s tvrdou konkurenciou v nižšej strednej triede.

Útok priestorom
Vzostup značky Kia cítiť už na prvý pohľad, pretože päťdverová karosérie má prepracované mnohé detaily, zaujímavo riešený predný spojler a celkom pekný bočný profil. Príjemne nás prekvapilo dielenské spracovanie a licovanie jednotlivých dielcov karosérie. Batožinový priestor objemu 345 l nepatrí medzi elitu, hoci jeho dobrou stránkou je rozmerný vstupný otvor a nakladacia hrana v prijateľnej výške. V základnom usporiadaní sedadiel je však batožinový priestor krátky, pretože Kia sa zamerala viac na pohodlie pasažierov na zadných sedadlách než na ich batožinu. Na podvozku s rázvorom náprav 261 cm však vznikol mimoriadne priestranný interiér. Na zadných sedadlách sa pohodlne usadia aj cestujúci s dlhými nohami a pasažierovi v strede nebude prekážať nízky stredový tunel. Cestovanie vzadu spríjemňujú sieťky v operadlách predných sedadiel a rozmerné bočné sklá s dobrým výhľadom von. Privítali by sme na dotyk príjemnejšie poťahy a lepšie tvarovanie zadných sedadiel. Pracovisko vodiča a celý prístrojový panel je vyriešený jednoducho a účelne. Nepraktické bolo jedine ovládanie palubného počítača tlačidlom na stredovej konzole a vadil nám plastový veniec volantu. Silnou stránkou Cerata sú odkladacie priestory, ľahké nastupovanie a veľké boxy vo dverách. Skrinka pred spolujazdcom neohúrila objemom, ale na druhej strane jej celý obsah je po otvorení dobre prístupný aj bez toho, aby sa spolujazdec musel zohnúť a hľadať roztratené veci. Veľmi prakticky je vyriešená lakťová opierka s integrovanou skrinkou tiež odkladací priestor pod stredovou konzolou s pogumovaným dnom. Cerato neohuruje najnovšími technológiami a elektronickými prvkami ako nemeckí lídri triedy, no páčil sa nám jeho priestranný interiér s množstvom odkladacích priestorov a prehľadnými prístrojmi. Na druhej strane v aute za viac ako pol milióna korún sa nám zdá manuálne ovládanie spätných zrkadiel smiešne. Dielenské spracovanie detailov a kvalita použitých plastov a interiér ako taký je v skutku silnou stránkou Cerata. Odhlučnenie od motora a aerodynamického hluky má však rezervy.

Podvozok v plienkach
Interiér a jeho priestorové riešenie môže poslúžiť ako vhodný príklad pre európskych konkurentov. Konštrukcia a naladenie podvozka za konkurenciou o niečo zaostáva. V prvom rade by sme privítali priamejší prevod riadenia a lepšie vedenie stopy v ostrých zákrutách. Isté rezervy má predná náprava aj v prenose výkonu na cestu. Podvozok poteší vodičov, ktorí si nepotrpia na jazdné vlastnosti a obľubujú mäkké pruženie. Páčili sa nám však brzdy a práca ABS na snehu. Náš ostrý pohľad na podvozok súvisí aj s cenou Cerata, ktorá sa približuje najlepším vozidlám v triede a tie majú podvozky na vysokej úrovni. Dynamické vlastnosti motora 1,6 16 V s výkonom 77 kW možno považovať za normálny stred v triede. Agregát reaguje prijateľne aj v nízkych otáčkach, akurát nám vadilo nastavenie manažmentu motora, pretože po ubratí plynu klesali otáčky veľmi pomaly. Maximálna rýchlosť 186 km/h a zrýchlenie z 0 –100 km/h za 11 sekúnd zodpovedajú kvalitám a schopnostiam podvozka. Na dosiahnutie výrobcom udávanej priemernej spotreby benzínu 7,0 l/100 km sme museli jazdiť vyslovene úsporne, pretože pri bežnom jazdení sa spotreba pohybovala nad osem litrovou hranicou (8,5 l/100 km).

Priestor boduje
Kia Cerato 1,6 LX v päťdverovom prevedení stojí 529 700 Sk a rozhodne nie je výrazne lacnejším automobilom než konkurencia. V cene je síce ABS a manuálna klimatizácia, ale iba čelné airbagy. Popri nevýraznom podvozku však ponúka praktický interiér a mimoriadne veľa miesta na sedenie. Kia Cerato nedokáže splniť kritériá vyslovených „autičkárov“ ale veľmi dobre poslúži rodinám, ktoré hľadajú auto nižšej strednej na každý deň za prijateľnú sumu.

Na snehu, sa prejavila slabšia trakcia prednej nápravy, pretože vnútorné koleso začalo prešmykovať v miernej zákrute priskoro. Navyše po ubratí plynu otáčky klesali pomaly a koleso sa ešte pár sekúnd pretáčalo. Menej skúseným vodičom pomôže trakčná kontrola, ktorá sa dodáva v kombinácii s naftovým motorom.

 

Priestor na zadných sedadlách vytvorený aj na úkor batožinového priestoru schová do vrecka mnoho automobilov tejto triedy. Jasným dôkazom je dostatok voľného priestoru okolo nôh a namerané hodnoty (šírka v oblasti lakťov 144 cm, šírka v oblasti ramien 140 cm, výška strechy nad zadným sedadlom 97,5cm).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 299
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 12 498
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 016
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 693
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 533
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 041
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 265
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 900
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 672
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 484
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 385
  6. Juraj Kumičák: Kolaborant 8 177
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 032
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 914
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu