Na výstave nechýba hybridný Hyundai Ioniq, dakarský špeciál, Focus RS, Mercedes triedy G, ale aj úžitkové dvojičky PSA.
Načasovanie autosalónu v Bratislave v termínovej nadväznosti na ženevskú výstavu opäť pomohlo organizátorom zaistiť účasť viacerých skutočných noviniek.
Aj vďaka tomu predvedie Hyundai v Inchebe svoj hybridný model Ioniq. Vo veľkom štýle sa chce ukázať aj Volkswagen. Na najväčšej expozícii (1315 m2) tohtoročného autosalónu predvedie osem nových modelov, ktoré postupne prichádzajú na slovenský trh v tomto roku.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Celkovo si návštevníci môžu pozrieť stánky štyridsiatich značiek, ktoré predstavia desiatky slovenských premiér. Autosalón odštartoval dnes novinárskym dňom a svoje brány definitívne zavrie v nedeľu 24.4. o 18:00.
Juke-R 2,0: Čerešničkou v expozícii Nissanu je brutálny Juke-R. Skutočnú “raketu“ z neho robí šesťvalec s objemom 3,8l. Motor požičaný z modelu GT-R dosahuje výkon 600 koní (441 kW). Na výstave dnes Nissan odhalil aj GT-R. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Tipo má šancu zviditeľniť meno Fiat. Novinka sa nám páči po dizajnovej i praktickej stránke. K už predávanému sedanu s cenou od 11.740 eur sa ešte pridá hatchback a kombi. Svoju výstavnú premiéru absolvovali už v Ženeve. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Fanúšikov českej automobilky môže potešiť športovo ladený model Superb SportLine. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Slovenskú výstavnú premiéru absolvuje aj Škoda Fabia ScoutLine a Octavia RS 4x4. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Najčerstvejšou novinkou VW, ktorá mala svetovú premiéru začiatkom marca na ženevskom autosalóne, je modernizovaný Up. Významnú technickú novinku predstavuje nový, turbokompresorom prepĺňaný trojvalec 1.0 TSI s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 66 kW (90 k). (zdroj: Michael Kasarda)
Najväčší dôraz kladie VW na kompaktné SUV Tiguan. Oproti predchodcovi narástol vo vnútornom aj batožinovom priestore. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Volkswagen Multivan (zdroj: Gabriel Kuchta)
Volkswagen Caddy (zdroj: Gabriel Kuchta)
Medzi sedanmi Mercedesu sa po "eskových" a "céčkových" modeloch inovácie začiatkom roka konečne dočkala aj trieda E. Rovnako ako BMW radu 7 aj Mercedes triedy E zvládne parkovanie pomocou diaľkového ovládača. “Éčko“ nato využíva aplikáciu smartfónu. Oficiálne sa s výrobou desiatej generácie triedy E začalo vo februári. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Mercedes triedy G je určite neprehliadnuteľný, a to nielen pre svoju výraznú farbu. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Hlavnou zbraňou Fordu je jednoznačne Focus RS. Výkon 350 koní a pohon všetkých kolies z neho robí mimoriadne zaujímavé auto. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Ford Ranger (zdroj: Gabriel Kuchta)
Predaj prvej generácie Fordu Edge spustili v roku 2006 v Severnej Amerike. Jeho druhá generácia rozširuje svoje pôsobenie aj na starý kontinent. V Európe sa Edge objaví s motorom 2.0 TDCi v dvoch výkonových verziách 132 a 154 kW. Veľkostne stojí nad dobre známym modelom Kuga. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Renault Talisman Grandtour je možné na Slovensku objednávať od 1.apríla. Teraz absolvuje svoju slovenskú výstavnú premiéru. (zdroj: Gabriel Kuchta)
V stánku Renaultu našli svoje miesto aj modely Mégane a Mégane Grandtour. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Jednou zo slovenských výstavných premiér je DS3. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Citroën Spacetourer a Peugeot Traveller sa stali partnermi slovenského predsedníctva v Rade EÚ. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Ľahkosť s akou sa manipuluje so sedadlami dvojičiek (Traveller a Spacetourer) pri ich vyberaní vysoko prekonáva doterajšie štandardy v úžitkových vozidlách. Sedadlá sú navyše podstatne ľahšie, ako býva zvykom. Kameňom úrazu bolo najmä spätné namontovanie sedadiel a ich ukotvenie. Tu to ide jednoducho a v priebehu sekúnd. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Peugeot 2008 DKR: Neprehliadnuteľnou atrakciou autosalónu je dakarský špeciál Peugeot 2008 DKR. Zaujímavosťou je, že ho na rozdiel od konkurencie poháňa len zadná náprava. Tento krok však Peugeotu vyšiel, keďže Dakar vyhral jeho jazdec, Francúz Peterhansel. Na autosalóne je vystavený model z minulej sezóny. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Modelka nám v tomto prípade poslúžila ako mierka na ukázanie skutočných rozmerov auta. (zdroj: Gabriel Kuchta)
V prípade Hyundaiu je najväčšou hviezdou hybridný Ioniq. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Pre našich motoristov je však dôležitý aj model Elantra. Nová Elantra sa oficiálne dostane do predaja práve počas prebiehajúceho autosalónu. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Sedemmiestne Grand Santa Fe zažíva na európskej pôde výstavnú premiéru. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Medzi dizajnovo zaujímavé autá sa určite zaradí koncept Mazda Koeru. Výrobca si pri prvom predstavení tejto štúdie overoval reakcie verejnosti na vzhľad tohto crossoveru. Je pravdepodobné, že podobne ladený dizajn uvidíme aj na budúcich sériových autách japonského výrobcu. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Mazda MX-5, na autosalóne má svoje miesto aj toto malé, ale jazdecky zábavné auto (zdroj: Gabriel Kuchta)
Jaguar F-Pace: Jaguar F-Pace nám automobilka oficiálne predstavila ešte na jeseň vo Frankfurte. Tento model je pre Jaguar dôležitý a bude mať pravdepodobne veľký vplyv na prípadný úspech značky. Jeho cena na Slovensku štartuje na sume 43 442 eur. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Range Rover Evoque Convertible. Kombinácia crossoveru a kabrioletu pôsobí na prvý pohľad exoticky. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Suzuki Baleno vzhľadom na triedu auta zaujme veľmi slušným objemom batožinového priestoru s hodnotou 355 l. Pre lepšiu predstavu o rozmeroch vozidla si môžeme pomôcť vyhlásením samotnej automobilky, ktorá ho označuje výrazom priestrannejší brat u nás dobre známeho modelu Swift. (zdroj: Gabriel Kuchta)
V Ženeve získala Astra prestížne ocenenie auto roka. U nás sa vo svojej výstavnej premiére predstavuje s karosériou kombi. Nová Astra vyniká najmä pohodlným podvozkom ako stvoreným na slovenské cesty. (zdroj: Gabriel Kuchta)
Výrobca s bleskom v znaku vystavuje aj modernizovaný model Mokka X. Na pomery modernizácie sú zmeny výrazné. Mokka dostala označenie X, nový motor a palubnú dosku, inšpirovanú modelom Astra. (zdroj: Michael Kasarda)
Svoje miesto na autosalóne má aj značka Rolls Royce. (zdroj: Gabriel Kuchta) Aktualizované: Najdlhšie zahaleným autom bol Nissan GT-R. Prezentovanie tejto európskej výstavnej premiéry si Nissan nechal na poobedie.