SME
reklama

Čínsky autonómny elektromobil chce konkurovať Tesle

Koncept LeEco LeSEE dosahuje maximálnu rýchlosť 210 km/h a jeho batérie sa môžu dobíjať bezdrôtovo.

LeEco LeSEELeEco LeSEE (Zdroj: LeEco)

Do diania v čoraz sledovanejšom segmente elektromobilov sa najnovšie pokúsi prehovoriť aj čínsky technologický gigant LeEco. Jeho prvým pokusom v odvetví automobilového priemyslu je koncept LeEco LeSEE (Super Electric Ecosystem), s ktorým má na nováčika pomerne smelé ambície. Dizajnová štúdia má dať základ športovému elektromobilu, ktorý sa postaví do cesty Tesle Model S.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O konštrukcii futuristického vozidla či ďalších technických detailoch zatiaľ veľa nevieme. Spoločnosť však sľúbila, že produkčná verzia ponúkne z hľadiska akcelerácie, najvyššej rýchlosti či dojazdu lepšie parametre ako súčasný Model S.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Koncept zatiaľ tieto plány nenapĺňa, minimálne pokiaľ ide o rýchlosť. Jeho maximom je 210 km/h, kým v prípade Modelu S je to 225 až 250 km/h v závislosti od verzie. Zo zverejnených informácii ešte vieme, že vozidlo umožňuje bezdrôtové nabíjanie. Platforma, batérie a elektromotory sú výsledkom spolupráce s automobilkami Aston Martin a Faraday Future.

Keďže ide o prototyp, niektoré dizajnové prvky v exteriéri aj interiéri musíme brať s rezervou. Do tejto kategórie môžeme zrejme zaradiť aj kamery nahrádzajúce spätné zrkadlá. Iným futuristickým prvkom je displej v prednej maske, ktorý zobrazuje vybrané informácie o vozidle, vrátane toho, či je k dispozícii alebo nie. Víziou firmy totiž je, že v budúcnosti bude vlastníctvo automobilov postavené skôr na ich zdieľaní ako na tom, čo je bežné dnes.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

LeEco LeSEE vie pri nízkych rýchlostiach jazdiť aj sám a reaguje na pokyny zadávané cez smartfón. V súvislosti s vývojom autonómnych technológií plánuje čínska spoločnosť v kooperácii s Faraday Future vybudovať výskumné stredisko v Silicon Valley. Spolupráca týchto dvoch firiem nie je náhodná, veď za oboma stojí podnikateľ Jia Yueting. Viac podrobností o projekte a elektromobile samotnom by sme sa mali dozvedieť začiatkom budúceho týždňa počas autosalónu v Pekingu, kde je naplánovaná svetová výstavná premiéra. Sériová verzia sa očakáva v horizonte dvoch rokov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 155
  2. Každý piaty zomrie 8 906
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 775
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 7 808
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 801
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 853
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Kysela: Kam zmizli MODRÍ?
  2. Juraj Paškuliak: Zmysluplný život
  3. Marcel Rebro: Naozaj krátka úvaha o demokracii
  4. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť ôsma „Oslík potras sa!“ tretie pokračovanie.
  5. Milan Srnka: Prezidentské voľby: Pellegrini môže dopadnúť ako Fico
  6. Tupou Ceruzou: RTVS
  7. Richard Sulík: Pár slov ku koncesionárskym poplatkom tak, aby pochopila aj pani Čengel Solčanská
  8. Pavel Macko: Kandidát Pellegrini zaujal tvrdý protislovenský postoj
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 207
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 188
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 713
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 660
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 770
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 155
  7. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 9 170
  8. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 8 539
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu