Bezkľúčový systém je z užívateľského hľadiska výborná vec. Nechať si kľúč vo vrecku a odomknúť, či zamknúť auto, keď máte zrovna v rukách nákup, nerobí žiadny problém.
Hoci to môže znieť banálne, bezkľúčové odomykanie je jedna z tých vecí, na ktorú si rýchlo zvyknete a budete ju považovať za povinnú výbavu auta.
Nové technológie prinášajú bezpečnostné riziká
Paralelu môžeme hľadať napríklad pri centrálnom a diaľkovom zamykaní. Dnes sa len ťažko nájde nové auto, ktoré tieto vymoženosti nemá. Pritom asi nikomu nerobí problém otočiť kľúčom v zámke a odomknúť zvnútra spolujazdcove dvere. Na dobré sa však rýchlo zvyká.
S nástupom diaľkového ovládania prišli aj nové bezpečnostné problémy. Stačilo, aby zlodej na parkovisku zapol rušičku a auto sa nezamklo. Ak si to majiteľ nevšimol, problém bol na svete.
Príchod bezkľúčového odomykania so sebou podľa nemeckého ADACu priniesol ďalšie bezpečnostné chyby. Aby ste otvorili auto s týmto systémom, musíte k nemu štandardne pristúpiť s kľúčom na vzdialenosť do približne troch metrov.
Stačí zosilniť signál kľúča
Túto vlastnosť dokážu šikovní zlodeji rýchlo využiť. Stačí, aby použili zariadenie zosilňujúce signál šírený z kľúča a do auta sa dostanú, pokým nič netušiaci majiteľ auta sedí v blízkej kaviarni. ADAC tento spôsob vyskúšal na dvadsiatich modeloch od dvanástich rôznych výrobcov.
Počas testu sa dostal do každého z nich. Čo je horšie, auto je možné naštartovať a odísť s ním. Aj keď sa dostanete mimo dosah kľúča, auto je schopné pokračovať v jazde ďalej, pokým nevypnete motor. Síce pípa a upozorňuje vodiča, že kľúč je mimo dosahu, ale to zlodeja určite nezastaví. Týmto problémom sa musia výrobcovia zaoberať okamžite.