Nemecký úrad pre motorové vozidlá testoval 53 vozidiel v súvislosti s emisnou kauzou a objavil ďalšie spôsoby, akými automobilky obchádzajú prísne emisné normy. Pre Reuters to oznámil nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt.
Značky ako Volkswagen, Audi, Porsche, Opel aj Mercedes-Benz majú riadiace jednotky naftových motorov nastavené na tzv. tepelné okno. Tepelné okno je režim riadiacej jednotky, ktorý má slúžiť pri nízkych teplotách a studených štartoch, aby zabránil korózií motora a katalyzátora kvôli vode, ktorá môže v nezohriatom motore skondenzovať.
Počas tepelného okna riadiaca jednotka nastaví motor tak, aby bežal na vyšší výkon a slabší účinok katalyzátora. Vďaka tomu majú autá v tepelnom okne vyšší výkon a nespotrebúvajú aditívum AdBlue - na úkor toho, že vtedy neplnia limity emisií oxidov dusíka.
Problémom je, že automobilky začali režim tepelného okna zneužívať. Riadiace jednotky jedného výrobcu boli nastavené tak, že do normálneho režimu prešli až pri vonkajšej teplote nad 18° C.
Rozdiel oproti riadiacim jednotkám naftových motorov Volkswagen, ktoré emisnú kauzu spustili je v tom, že režim tepelného okna je viazaný na konkrétne teploty. Volkswagen, naopak, používal riadiace jednotky so špeciálnym režimom používaným len počas laboratórnych testov.
Minister dopravy Dobrindt povedal, že nemecké automobilky zvolajú 630 000 áut s naftovými motormi kvôli úprave softvéru riadiacej jednotky. Komisia vyšetrujúca kauzu emisí má naďalej vyvíjať tlak na výrobcov, aby obmedzili používanie tepelného okna.