Volkswagen zverejnil prvé informácie o svojom benzínovom turbomotore TSI budúcej generácie mesiac pred jeho oficiálnym predstavením na podujatí Vienna Motor Symposium.
Novinka s kódovým označením EA2111 má priniesť nižšie emisie, spotrebu a vyšší výkon. Ide o tradičné papierové zlepšenia, ktoré nové generácie pohonných jednotiek vždy prinesú.
Keďže sa však s nástupom nových pravidiel konečne zvyšuje tlak na reálnu spotrebu/emisie, tak chceme veriť, že v prípade nových agregátov nejde automobilkám v prvom rade o prispôsobenie sa pravidlám meracieho cyklu, ale o reálne zníženie spotreby.
Novinka má ponúknuť širšie výkonové “okno“. Dostatočný ťah motora má byť po novom dostupný už od 1300 otáčok. V priemere má spotreba klesnúť až o 1 liter na 100 km.
Pre dosiahnutie týchto parametrov aplikoval VW viacero vylepšení. Jedným z nich je turbo s variabilnou geometriou lopatiek, ktoré doteraz automobilka v prípade zážihových pohonných jednotiek nepoužívala.
Motor dostane aj novú technológiu priameho vstrekovania, využívajúcu zúžený driek telesa trysky na 6 mm. Tryska pracuje s tlakom 350 bar. V praxi to má priniesť aj lepšie reakcie motora a nižšie emisie CO2.
Agregát má spĺňať emisné normy, platné od roku 2020. Podľa nich nemajú emisie CO2 prekročiť hodnotu 95 g/km. Prvý z novej generácie agregátov začne koncern využívať koncom tohto roka.
Zaujímavé je, že v tomto prípade pôjde o presný opak downsizingu. Motor 1.4 TSI bude totiž nahradený objemnejším 1.5 TSI. Či z toho bude trend, alebo len jednorazová záležitosť si v tejto chvíli netrúfneme odhadnúť. Novinka sa pravdepodobne objaví najskôr v modeloch Golf a Polo.