SME
reklama

Koniec downsizingu? VW pripravuje novú generáciu TSI motorov

Motor 1.4 TSI nahradí objemnejší agregát. Či z toho bude trend, alebo len jednorazová záležitosť, ukáže budúcnosť.

TSI motor VW.TSI motor VW. (Zdroj: VW)

Volkswagen zverejnil prvé informácie o svojom benzínovom turbomotore TSI budúcej generácie mesiac pred jeho oficiálnym predstavením na podujatí Vienna Motor Symposium.

Novinka s kódovým označením EA2111 má priniesť nižšie emisie, spotrebu a vyšší výkon. Ide o tradičné papierové zlepšenia, ktoré nové generácie pohonných jednotiek vždy prinesú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže sa však s nástupom nových pravidiel konečne zvyšuje tlak na reálnu spotrebu/emisie, tak chceme veriť, že v prípade nových agregátov nejde automobilkám v prvom rade o prispôsobenie sa pravidlám meracieho cyklu, ale o reálne zníženie spotreby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Novinka má ponúknuť širšie výkonové “okno“. Dostatočný ťah motora má byť po novom dostupný už od 1300 otáčok. V priemere má spotreba klesnúť až o 1 liter na 100 km.

Pre dosiahnutie týchto parametrov aplikoval VW viacero vylepšení. Jedným z nich je turbo s variabilnou geometriou lopatiek, ktoré doteraz automobilka v prípade zážihových pohonných jednotiek nepoužívala. 

Motor dostane aj novú technológiu priameho vstrekovania, využívajúcu zúžený driek telesa trysky na 6 mm. Tryska pracuje s tlakom 350 bar. V praxi to má priniesť aj lepšie reakcie motora a nižšie emisie CO2.

Agregát má spĺňať emisné normy, platné od roku 2020. Podľa nich nemajú emisie CO2 prekročiť hodnotu 95 g/km. Prvý z novej generácie agregátov začne koncern využívať koncom tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zaujímavé je, že v tomto prípade pôjde o presný opak downsizingu. Motor 1.4 TSI bude totiž nahradený objemnejším 1.5 TSI. Či z toho bude trend, alebo len jednorazová záležitosť si v tejto chvíli netrúfneme odhadnúť. Novinka sa pravdepodobne objaví najskôr v modeloch Golf a Polo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 28 870
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 474
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 917
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 281
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 139
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 854
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 743
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 110
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 648
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 797
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 456
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 367
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 272
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu