Honda Civic Type R už nie je držiteľom najrýchlejšieho času na okruhu Nürburgring v kategórii vozidiel s predným pohonom. Na čele tabuliek ju strieda Volkswagen Golf GTI Clubsport S, ktorý zažíva svetovú premiéru v týchto dňoch na 35. ročníku výstavy GTI Treffen pri rakúskom jazere Wörthersee.
Nemecká automobilka si tak dala vskutku štýlový darček k oslavám 40-teho výročia vzniku legendárneho ostrého hatchbacku Golf GTI. Napokon aj jeho historicky najvýkonnejšia verzia Clubsport S má byť pripomienkou tohto jubilea. Vyrobí sa jej len 400 kusov, z čoho rovná stovka je určená výlučne pre nemecký trh.
Pod kapotou agilného modelu pracuje prepĺňaný štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 228 kW a krútiacim momentom 380 Nm medzi 1700 a 5300 ot./min. Spárovaný je výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a Clubsport S vďaka nemu akceleruje na stovku za 5,8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 265 km/h.
Tento potenciál na okruhu Nürburgring naplno využil nemecký jazdec Benny Leuchter. Dosiahnutým časom 7:49,21 min zlepšil dovtedajší rekord Hondy na 20,832 km dlhom Nordschleife o 1,42 sekundy.
K výbornému výsledku okrem vysokého výkonu dopomohlo, že automobil je o 30 kg ľahší ako verzia Golf GTI Clubsport. Z vozidla totiž zmizli nielen zadné sedadlá, ale napríklad aj lakťová opierka, väčšina zvukovej izolácie a pôvodný akumulátor nahradil menší.
Navyše, zvolený jazdný režim Individual bol prispôsobený špecifickým podmienkam na trati. Riadenie a motor sa nachádzali v móde Race, kým adaptívne tlmiče v móde Comfort. Vylepšeniam sa nevyhli ani brzdy a podvozok.