SME
reklama

Test: Porovnávame Hondy HR-V s benzínovým a naftovým motorom

Hondy nám ukázali, že aj mini SUV môže šoférovi vyčariť úsmev na tvári. O víťazovi napokon rozhodla kalkulačka.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Móda teréniakov, SUV, crossoverov a soft-roaderov zdanlivo nemá konca. Akoby to vyzeralo, že ak dnes nové auto nemá (na pohľad) ambície zdolávať nespevnené cesty, je odsúdené na neúspech.

Pritom zákazníkom stačí tak málo - robustnejší (čiže terénny) vzhľad a vyšší posed. V triede kompaktných SUV sa na pohon všetkých kolies ani ďalšiu priechodnosť zlepšujúcu výbavu neprihliada.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Slobodné ženy chcú veľké autá, dopyt po SUV vďaka nim rastie Čítajte 

Honda HR-V spĺňa kritériá terénneho vzhľadu a navyše vie prekvapiť tým, ako dobre sa šoféruje. Vyskúšali sme naftovú aj benzínovú verziu, aby sme zistili, či aspoň jedna dokáže obhájiť vyššiu cenu oproti konkurencii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Honda sa vracia ku konzervatívnemu dizajnu. A to je dobre

S označením HR-V odkazuje Honda na malé SUV, ktoré automobilka vyrábala v rokoch 1999-2006. Môžeme povedať, že pôvodná HR-V nebola príliš úspešná, pretože predbehla svoju dobu - pred pätnástimi rokmi ešte nebol záujem o SUV taký veľký.

Nová HR-V sa radí do dnes populárnej triedy mini SUV. Medzi jej konkurentov patria napríklad Opel Mokka, Peugeot 2008 či Fiat 500X.

Po období divokých tvarov Civicu a CR-V, ktoré vyzerajú trochu ako preštylizované kozmické lode, sa Honda s návrhom HR-V vracia naspäť na Zem. Preč sú nepotrebné linky a gýčové ozdoby, Honda HR-V má relatívne jednoduchý a zrozumiteľný dizajn. Výraznejšími štylistickými prvkami sú predná maska spojená so svetlami a kľučky zadných dverí "zamaskované" v bočnej línii okien.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vďaka nelakovaným plastom v spodnej časti karosérie a mierne vyššej stavbe pôsobí auto robustne, no o jeho terénnych schopnostiach máme pochybnosti. Svetlá výška auta je len o málo vyššia, ako pri bežnom aute, a HR-V sa vyrába len s pohonom predných kolies.

Šedivý interiér ponúka vynikajúcu ergonómiu

Interiér ponúka špičkovú ergonómiu a prekvapivo veľa miesta pre posádku aj batožinu. Rozmiestnenie sedadla, volantu, pedálov a krátkej radiacej páky na úzkom a vysokom stredovom tuneli je - na pomery mini SUV - prekvapivo dobré.

Po skúsenostiach s ostatnými autami tejto kategórie, pri ktorých často pred šoférskou ergonómiou majú prednosť kozmetické zrkadielka a odkladacie schránky, nás vynikajúci posed vodiča príjemne prekvapil.

Pravdou je, že odkladacích priestorov je v kabíne pomenej. Výnimkou sú dva držiaky na poháre s nastaviteľnou hĺbkou - sú však umiestnené za pákou prevodovky, takže odložený pohár alebo fľaša počas jazdy zavadzajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Multimediálny systém Honda Connect nám grafikou pripomína lacný tablet s Androidom, no je celkom intuitívny a pochopiteľný. Jeho obrazovka je jediný farebný prvok v inak fádne šedivom interiéri.

Na dotykové ovládanie klimatizácie sme si rýchlo zvykli; páčilo sa nám, že po vypnutí motora všetky tlačidlá zhasli a zostal len lesklý čierny panel.

Na zadných sedadlách budú mať dvaja pasažieri dosť miesta na nohy aj hlavu, tretí sa zmestí len ťažko. Veľmi chválime tzv. Magic Seats čiže možnosť vyklopiť sedáky zadných operadiel, čím za prednými sedadlami vznikne veľký - a najmä vysoký úložný priestor. Znamená to však tiež, že veci, ktoré si položíte na zem za zadné sedadlá, sa budú chcieť schovať pod sedákmi.

Kufor je relatívne veľký s využiteľným priestorom pod podlahou a nízkou nakladacou hranou, no do priestoru výrazne zasahujú podbehy zadných kolies. Operadlá zadných sedadiel sa sklápajú takmer do roviny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S HR-V sa jazdí príjemnejšie, než by sme čakali

Hľadať šoférsky zábavné auto v kategórii malých crossoverov je asi scestné, napriek tomu takú kombináciu Honda ponúka. Pritom vôbec nejde o ohromný výkon, vysokú priľnavosť ani možnosť jazdiť kontrolovaným šmykom - dôležité je, aby auto dobre reagovalo na pokyny vodiča, nenechalo sa na nerovnostiach vyviesť z miery a na limite sa správalo predvídateľne. 

HR-V má poddajný podvozok, ktorý však dobre zvláda náklony karosérie aj nerovnosti. Elektrický posilňovač riadenia tradične pripravil volant o väčšinu citu a spätnej väzby, no auto sa stále dá veľmi presne ovládať.

Na prevodovku máme len slová chvály - radenie rýchlostí je vynikajúce, dráhy krátke a presné, pozícia radiacej páky ideálna. Tento manuál je radosť používať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Akokoľvek dobrá je manuálna prevodovka Hondy, musíme povedať, že auto tejto triedy by si zaslúžilo automatickú prevodovku, ktorú ponúkajú mnohí konkurenti. Honda má v ponuke len bezstupňovú CVT v kombinácii s benzínovým motorom.

Benzín alebo diesel - tak ktorý?

V prvom rade musíme povedať, že oba motory sú veľmi dobré. V priamom porovnaní nám potvrdili všetky mýty, ktoré sa o rozdieloch medzi naftovými a benzínovými motormi hovoria.

Benzínový motor 1,5 i-VTEC má tichý chod a krásne lineárny priebeh výkonu - ako sa na atmosférický motor patrí. Ak chcete ísť rýchlejšie, musíte s ním jazdiť vo vyšších otáčkach. Na diaľnici mu však už dochádza dych.

Naopak, naftový motor nie je taký príjemný pre uši a má miernu "turbodieru" v nízkych otáčkach. Keď sa však turbo roztočí, ťahá veľmi slušne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako aj čísla naznačujú, oba motory hýbu s autom približne rovnako dobre, no pri plnom obsadení auta je to benziňák, ktorý sa začne viac trápiť. 90-kilový rozdiel vo váhe v neprospech naftového motoru sme na jazdných vlastnostiach nejako zásadne nepostrehli.

Čo sa spotreby týka - s naftovým motorom sme jazdili približne o 1,3 litra na sto kilometrov úspornejšie, ako s benzínovým. S citlivejšou nohou by spotreba mohla ešte klesnúť, no k tabuľkovej spotrebe sa skôr priblíži naftový než benzínový motor.. Pre porovnanie - na Honde Civic s rovnakým naftovým motorom sme jazdili v priemere za 5,2 l/100 km.

Za naftový motor sa pripláca 2 200 eur oproti benzínovému. Pri súčasných cenách PHM sa investícia do nafty oplatí po prejazdení 84 000 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vysoká cena môže odradiť

Hondu HR-V neváhame označiť za najlepšie auto v segmente mini SUV. S oboma kusmi HR-V sa nám jazdilo veľmi príjemne a sme nadšení z toho, že Honda pri návrhu mini SUV nezabudla na to, že aj auto tejto kategórie môže byť radosť šoférovať.

Naše nadšenie však opadlo po tom, ako sme sa pozreli do cenníka. 18 290 a 20 490 eur za benzínovú a naftovú HR-V v základnej (aj keď bohatej) výbave je príliš veľa. Za túto cenu si už môžete kúpiť Suzuki Vitara alebo o triedu väčší Hyundai Tucson, ak si u predajcu zjednáte cenu.

Ak chce niekto mini SUV, má na výber široké spektrum modelov za lepšie ceny - od Citroënu C4 Cactus až po Nissan Juke. Do výberu by sme zaradili aj nedávno predstavenú Škodu Fabia Combi Scoutline .

Z dvoch motorizácií by sme uprednostnili benzínovú, ktorá lepšie pasuje k dobre naladenému autu. Jeho výkon HR-V plne postačuje do mesta aj mimo neho. Ani diesel nie je vyslovene zlá voľba - odporúčame ho najmä tým, ktorí majú vysoký ročný nájazd a jazdia častejšie po diaľnici či s naloženým autom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Z testovacieho zápisníka
Značka a modelHonda HR-V
Verzia1.5 i-VTEC1.6 i-DTEC
Cena modelu od / testovaný model (eur)18 290 / 19 99020 490 / 22 190
Motoratmosférický benzínový štvorvalec, 1 498 cm3 turbodúchadlom prepĺňaný naftový štvorvalec, 1 597 cm3
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)96 (130) / 6 60088 (120) / 4 000
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)155 / 4 600300 / 2 000
Typ prevodovky / počet stupňovmanuálna / 6
Zrýchlenie z 0-100 km / h - výrobca (s)10,2 - 10,710,0 - 10,5
Spotreba - výrobca / test (l/100km)5,7 / 6,74,1 / 5,4
Objem palivovej nádrže (l)50
Typ a rozmer pneumatíkMichelin Alpin5 215 / 60 R16
Pohotovostná hmotnosť / úžitková (kg)13841 474
Objem batožinového priestoru (l)448 - 470
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)2 610; 4 294; 1 772; 1 605

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 700
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 555
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 706
  5. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 10 032
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 991
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 704
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 441
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eduard Šebo (3 ku 2)

Eduard Šebo patrí medzi najbohatších Slovákov.


Premiéra Roberta Fica (Smer) vítajú v Galante na výjazdovom rokovaní vlády v čase volebnej kampane k voľbe prezidenta

Pellegrini cez šéfa Aliancie láka Maďarov. Ten podrazil vlastnú stranu.


a 1 ďalší
Štefan Harabin.

Za vyjadrením je Jureňa, Harabin ho okamžite zbavil funkcie.


Na snímke Adam Obert (Slovensko) počas prípravného medzištátneho futbalového stretnutia Slovensko - Rakúsko.

V oboch zápasoch dostal najvyššie známky.


reklama
  1. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  2. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  3. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  4. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  5. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  6. Martin Pánik: Sú premnožené
  7. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  8. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 372
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 470
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 347
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 027
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 344
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 337
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 820
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 416
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu