BLACKPOOL, BRATISLAVA. Mercedes-AMG predstavil model AMG GT R, tretiu výkonnostnú verziu svojho športového modelu GT. Dizajn verzie R vychádza zo závodného modelu GT3 a jeho úpravy sú určené predovšetkým na pretekársku trať.
GT R poháňa rovnaký štvorlitrový osemvalec s dvomi turbami, no s výkonom navýšeným na 585 koní (+ 75 koní oproti doteraz najsilnejšej verzii GT S) a 700 Nm. S ním sa GT R rozbehne na stovku za 3,6 sekundy (GT S: 3,8 s) a dosiahne maximálnu rýchlosť 318 kilometrov za hodinu (GT S: 310 km/h).
Tlačová správa hovorí o zosilnenej karosérii, ľahkej konštrukcii a využití mnohých dielov z hliníka a karbónu, no GT R stále váži 1630 kilogramov. Úspora 15 kíl oproti slabšej verzii GT S nám pripadá zanedbateľná.
Na GT R sú však ešte zaujímavejšie úpravy podvozka a aerodynamiky. Zadná náprava dostala širší rozchod - tomu sú prispôsobené aj rozšírené zadné blatníky - a elektronické natáčanie zadných kolies.
V podlahe GT R sú zabudované aktívne aerodynamické prvky, ktoré znižujú vztlak na prednej náprave. Auto je tiež vybavené viacerými prieduchmi, vetracími otvormi aj malým pevným krídlom na kufri.
Úsilie konštruktérov AMG pri úpravách motora, podvozku aj aerodynamiky trochu zhadzuje extrémne zelený matný lak, ktorý nosí auto na fotografiách. Volá sa Magno Green Hell - "zelené peklo" je prezývka severnej slučky okruhu Nürburgring a je zbytočne krikľavý, takže priťahuje viac pozornosti, než zaujímavé konštrukčné úpravy
Cenu verzie R výrobca nezverejnil. Cena menej extrémneho Merecedesu-AMG GT S na Slovensku začína na 136-tisíc eur.