Po zatiaľ nie úplne vyriešenom incidente, ktorý mal údajne spôsobiť automobil Tesla riadený v režime autopilota, dochádza k prehodnoteniu názoru regulátorov na zavedenie autonómnych riadení do bežnej premávky. Všetci by chceli dosiahnuť jediné: aby bol režim automatického riadenia bezpečný.
Podľa informácií spravodajského portálu Reuters, nemeckí zákonodarcovia chcú osloviť automobilky so žiadosťou o povinné vybavenie vozidiel zariadením na zaznamenanie stavu vozidla a priebehu jazdy. Podobná technika je využívaná v leteckom priemysle a známa pod názvom "čierna skrinka". Na základe údajov z nej by bolo možné určiť zodpovednosť autonómneho systému za prípadnú nehodu.
Zariadenie by malo okrem iného zaznamenať, kedy bolo vozidlo riadené "autopilotom" a zároveň, v ktorej chvíli systém požiadal vodiča o prevzatie kontroly nad vozidlom. Podľa súčasných návrhov by vodiči pri zapnutom režime autopilota nemuseli dávať pozor na premávku, aj tak by však boli povinní sedieť na mieste vodiča a prevziať zodpovednosť za riadenie okamžite po výzve systému.
Podľa hovorcu nemeckého ministerstva dopravy, má byť pripravovaná legislatíva zaslaná iným ministerstvám na schválenie ešte tento rok v priebehu leta. Tamojší zákonodarcovia majú záujem na tom, aby sa Nemecko stalo lídrom na trhu vozidiel s autonómnym riadením.
Stále viac automobiliek má záujem priniesť inovatívne technológie autonómneho riadenia do bežne dostupných vozidiel v režime čiastočne autonómnych systémov alebo plne autonómnych riadení už do roku 2020.