Z pohľadu rodiny však mierne zaostáva v objeme batožinového priestoru.
Chytí za srdce
V líniách 3,7 m dlhej karosérie si nájde záľubu ženské i mužské oko, nehovoriac o dobrom výhľade z miesta vodiča do každého smeru. So Suzuki sa dobre parkuje, tak ako so súčasným Mini, na ktoré sa Swift podobá. Kolesá v rohoch karosérie zabezpečujú výborné jazdné vlastnosti a relatívne slušný vnútorný priestor. Vodič a jeho spolujazdec majú miesta nadostač vo všetkých smeroch. Prístrojový panel je prehľadný, mimoriadne kvalitne spracovaný a nezaberá zbytočne veľa miesta. Jediným negatívom sú malé boxy v predných dverách, ktoré čiastočne nahrádza veľký odkladací priestor v stredovej konzole. Výškovo nastaviteľný trojramenný volant má síce plastový, ale príjemný veniec. Prístrojový panel i ovládacie prvky sú usporiadané prehľadne a jednoducho, čo poteší najmä v hustej premávke. Naopak, displej autorádia a navigačného systému je malý a neprehľadný. Priestor na zadných sedadlách zodpovedá triede, akurát viac miesta by mohlo byť v oblasti hlavy a ramien cestujúcich. Pohodliu pasažierov na zadných sedadlách ustúpil batožinový priestor s objemom iba 213 l. Záleží však na prioritách a niekomu môže aj tento objem stačiť, zvlášť ak po sklopení delených sedadiel je k dispozícii 562 l.
Výkon a výbava
Najsilnejší benzínový motor 1,5 VVT s výkonom 75 kW netrpí deficitom výkonu a zvlášť vo vysokých otáčkach dáva Swiftu slušnú dynamiku. O temperamente športovo ladenej verzie svedčí maximálna rýchlosť 185 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10 s. Nízke otáčky mu príliš nevoňajú a vo vysokých je citeľne hlasnejší. Na dosiahnutie spotreby udávanej výrobcom (6,9 l/100 km) sme sa museli krotiť, lebo pri bežnej dynamickej jazde stúpla na 8 litrov. Pre bežné používanie stačí motor objemu 1,3 l, silnejšiu verziu odporúčame vodičom zaťaženým na dynamickú jazdu. Podvozok a brzdy sú dokonale zladené do príjemného a bezpečne fungujúceho celku. Posádku vo verzii GS chráni až šesť airbagov. Rozsiahle vybavenie za slušnú cenu je silnou stránkou Swiftu. Žiadny konkurenčný automobil neponúka za 494 000 korún šesť airbagov, ABS, navigačný systém, klimatizáciu, brzdový asistent, posilňovač riadenia s premenlivým účinkom, kolesá z ľahkej zliatiny, inteligentný kľúč a vyhrievanie predných sedadiel. Rovnako bezkonkurenčné je aj vybavenie najlacnejšej verzie.
Suzuki Swift prináša do triedy masovo predávaných malých automobilov nové prvky dizajnu s vlastnou tvárou. Karoséria však vzdialene pripomína súčasný Mini Cooper.
Jazdné vlastnosti potešia v každom smere. Swift sa ľahko a presne ovláda, dobre drží stopu a na hranici šmyku sa správa neutrálne. Problémy mu nespôsobuje ani náhla zmena smeru jazdy prípadne brzdenie z vysokej rýchlosti. V meste poteší dobrý výhľad z miesta vodiča a malý polomer otáčania
V priestore na zadných sedadlách by bolo ešte čo vylepšiť, najmä zakrytie koľajničiek predných sedadiel alebo zníženie stredového tunela. Prístrojovej doske, usporiadaniu ovládacích prvkov a priestoru na predných sedadlách niet čo vytknúť
Batožinový priestor patrí k najmenším v triede. Jeho využiteľnosť zhoršuje vysoká nakladacia hrana a neveľký vstupný otvor.