Hoci sa aj v automobilovom svete nájde niekoľko skutočne objemných a výkonných spaľovacích motorov, ten najväčší na svete by sa do žiadneho vozidla nezmestil. Wärtsilä-Sulzer RTA96-C je totiž určený pre zaoceánske kontajnerové lode a svojimi parametrami vzbudzuje skutočný rešpekt.
Vedľa neho aj agregát Bugatti 8.0 L W16 (883 kW) či 8,4-litrový desaťvalec Viper od Chrysleru pôsobia ako hračky. A podobne by sme sa mohli vyjadriť o vidlicovom 20-valci Caterpillar C175-20 (2983 kW) s objemom 105,8 litra pracujúcom v gigantickom nákladiaku Caterpillar 797F.
RTA96-C je radový dvojtaktný prepĺňaný diesel vyrábaný v Japonsku vo viacerých verziách. Najmohutnejší 14-valcový variant meria 13,5 m na výšku, 26,6 m na dĺžku a váži viac ako 2300 ton. Len kľukový hriadeľ samotný je ťažký 300 ton. Každý valec má vŕtanie 96,5 cm a zdvih 2,5 m.
Pri celkovom zdvihovom objeme 25 480 litrov produkuje turbodiesel výkon až 80 080 kW a neuveriteľný krútiaci moment 7 603 861 Nm pri 102 ot./min.
Pýši sa ďalej tepelnou účinnosťou presahujúcou 50 percent a využíva elektronicky riadené vstrekovanie common-rail. Za hodinu prevádzky v úspornom režime spotrebuje 6300 litrov ťažkého vykurovacieho oleja.
Prvou loďou, do ktorej sa tento obor nasťahoval, sa v roku 2006 stalo plavidlo Emma Maersk, schopné prepraviť 11-tisíc kontajnerov. Vďaka nemu sa dokáže pohybovať rýchlosťou 31 uzlov (cca 57 km/h).