ATLANTA, BRATISLAVA. Mercedes-Benz v USA stiahol z televízii reklamu na nový Mercedes-Benz triedy E, píše Automotive News. Stalo sa tak na výzvu organizácií na ochranu spotrebiteľov - a vydavateľa časopisu Consumer Reports - ktorí namietali, že znázornenie asistenčných systémov v reklame je zavádzajúce.
“Je už svet naozaj pripravený na vozidlo, ktoré sa vie šoférovať samé? Pripravený alebo nie - budúcnosť je už tu. Predstavujeme nový Mercedes-Benz triedy E - koncept, ktorý už je skutočnosťou.
„
Reklama pripodobňuje novú triedu E ku konceptu F 015 - plne autonómnemu prototypu, ktorý v interiéri ani nemá volant či pedále. Počas nočnej jazdy dá vodič triedy E na chvíľu ruky dolu z volantu a počítač zatiaľ robí koriguje smer jazdy. V kombinácii s odvážnym sloganom tak reklama môže vyvolať dojem, že nové E je schopná jazdiť aj bez šoféra.
Trieda E ponúka Drive Pilot, jeden z najpokrokovejších asistenčných systémov na svete - auto vie samé jazdiť rýchlosťou 210 kilometrov za hodinu aj predbiehať na diaľnici. No aj Drive Pilot vyžaduje pozornosť vodiča a ruku neustále položenú na volante - po cca tridsiatich sekundách bez držania reaguje vozidlo akustickým signálom.
“Vozidlo nie je schopné samostatnej jazdy, ale má prvky autonómneho riadenia.
„
"Nemali sme v úmysle spôsobiť akékoľvek nedorozumenie," komentovala stiahnutie reklamy hovorkyňa Mercedes-Benz USA Donna Boland. Automobilka reklamu stiahla z televíznej kampane aj z oficiálneho YouTube kanála.