SME
reklama

TEST: Citroen C4 Grand Picasso komfortom prekrýva rýchlosť

Čím vyššia rýchlosť, tým viac nás Citroen “odfiltroval“ od reality.

Extravagantný dizajn testovaného vozidla ešte zvýrazňuje červená farba Rubi.Extravagantný dizajn testovaného vozidla ešte zvýrazňuje červená farba Rubi. (Zdroj: Gabriel Kuchta)

Francúzske autá sa nám automaticky spájajú s komfortným a plavným podvozkom. Ide o ideálne riešenie pre rodinné auto, akým Citroen Grand C4 Picasso nepochybne je.

My sme ho preverili ešte pred dovolenkovou sezónou, počas našej reportážnej cesty po Chorvátsku. Za tri dni sme na ňom najazdili 2500 km a ďalších 500 sme pridali v priebehu týždňového testu ešte na slovenských cestách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Oplatí sa zmeniť trasu do Chorvátska? Čítajte 

Väčšia verzia Picassa, nesúca označenie Grand, nenecháva už pri prvom pohľade nikoho na pochybách o dostatku vnútorného priestoru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Extravagantný dizajn testovaného vozidla ešte zvýrazňovala červená farba Rubi. Aj v najvyššej výbave Exclusive si za ňu treba ešte 600 eur priplatiť.

Pri rodinných autách dovolia požiadavky na vnútorný priestor iba málokedy dizajnérom vybočiť zo zaužívaného a spraviť netuctové auto. Ak sa niektorej automobilke darí bojovať so stereotypmi, tak je to práve Citroen.

Aj Grand C4 Piccasso môžeme smelo označiť za nie úplne bežné rodinné auto z hľadiska dizajnu. Ešte viac ako v exteriéri sa to prejavuje vo vnútri. Páči sa nám v strede umiestnený displej, nahradzujúci klasické “budíky“.

Možno neboduje zrovna svojim umiestnením, ale tým, ako ho Francúzi vymysleli. Je to akýsi predchodca dnešných moderných displejov, ktoré môžeme nájsť v najnovších autách. Nie je to Virtual Cockpit od Audi, ale princíp je rovnaký.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Francúzska automobilka už pred pár rokmi prišla s možnosťou prispôsobiť  displej vodičovým požiadavkám. Namiesto otáčok tam môžete mať zobrazenú navigáciu, rádio, prípadne vlastnú fotografiu.

Pri rozsvietených stretávacích svetlách vypnete jediným tlačidlom na volante oba displeje, čo oceníte najmä pri nočnej jazde. Svietiť ostane akurát tachometer.

Spodný dotykový displej nepatrí medzi prvky, ktoré by nám nejako zvlášť vyhovovali. Pri zadávaní údajov do navigácie treba z bezpečnostných dôvodov radšej zastať, ale aj ovládanie ďalších funkcií a niekedy zdĺhavé preklikávanie v ponuke nastavení až príliš odvádzajú vodičovu pozornosť od diania na ceste.

Túto chybičku krásy si zrejme uvedomuje aj samotná automobilka. Už onedlho uvedie na trh modernizovanú verziu C4 Picasso a jedným zo sľubov je práve vylepšenie v tomto smere. Nový multimediálny systém bude ovládaný pomocou vylepšenej sedempalcovej dotykovej obrazovky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Príkladom jednoduchého ovládania viacerých funkcií je multifunkčný volant. Tlačidiel na ňom sa na prvý pohľad môže zdať viac, ale sú rozmerné a dobre tvarované, preto ich ľahko nahmatáte a po pár kilometroch ovládate úplne automaticky.

Odkladacích priestorov je v interiéri viac než dosť, sú rozmerné, ale nie vždy dokonale riešené. Chýbal nám ten pocit, keď si sadnete do auta a bez rozmýšľania máte kam položiť kľúče, mobil, peňaženku a fľašu s vodou.

V tomto prípade to nie je automatizovaná činnosť a vhodné odkladacie priestory hľadáte a svoj “náklad“ niekoľkokrát preskupujete, kým mu nájdete vhodné rozmiestnenie.

Označenie Grand "dáva" modelu C4 Picasso dostatok vnútorného priestoru na zadných sedadlách. Sedenie vzadu tvoria tri rovnocenné sedadlá. To je výhoda, keď vzadu sedia traja pasažieri.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dvaja by určite uvítali rozmernejšie sedadlá na úkor štandardne neobľúbeného miesta v strede. So sedadlami v druhom rade sa dá manipulovať podľa vlastných preferencií.

Menšie postavy možno uvítajú možnosť posunúť ich mierne dopredu, a potom výraznejšie sklopiť operadlá. Dve sedadlá v treťom rade ponúkajú tradične obmedzený priestor. Sklápajú sa však do podlahy objemného kufra.

Cestovanie s Citroenom je už na prvý pocit typicky rodinné. Filozofii rodinného auta sú totiž prispôsobené aj jazdné vlastnosti. Prvoradý je komfort.

Plavný podvozok veľmi dobre tlmí zvukový prejav pri prejdení nerovnosti. O málo horšie, ale stále dobre je na tom v ich utlmení z hľadiska komfortu. Naftový motor s objemom 2,0 l neprekypuje papierovým výkonom. Hodnota 110 kW je vzhľadom k objemu skôr podpriemerná, kompenzuje to však maximálny krútiaci moment 370 Nm, dostupný pri 2000 otáčkach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Papierové údaje sú jedna vec, realita druhá. Predbiehanie so štyrmi osobami na palube a z polovice zaplneným batožinovým priestorom nerobí problém, aj keď šofér vždy uvíta vyššiu výkonovú rezervu. 

Mierne zdržanie môže spôsobiť šesťstupňová automatická prevodovka. Rýchlosťou preraďovania možno nekonkuruje tomu najlepšiemu, čo je dostupné na trhu, ale nemá ani výraznú slabinu. Pri predbiehaní si možno pomôcť manuálnym režimom a radením pomocou páčok pod volantom.

Prvých zhruba 700 km sme absolvovali na cestách prvej triedy a spotreba sa v naloženom aute držala na úrovni okolo šesť litrov. Diaľničné tempo ju zdvihlo na 6,7 nafty. Cestovanie v rodinnom aute je príjemné a o istom komforte svedčí aj menšia únava šoféra, napriek hodinám strávených za volantom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo verzii Exclusive môžu cestu vodičovi a spolujazdcovi spríjemniť masážne sedadlá, ale popravde to nie je prvok, za ktorý by sme si boli ochotní priplatiť (vo verzii Exclusive sú však masážne sedadlá v cene).

Oveľa viac by sme uvítali Xenónové natáčacie svetlomety, za tie si však treba priplatiť 1050 eur. Ak nás Grand C4 Picasso niekde prekvapilo, no tak potom určite na kľukatých pobrežných cestách. V čase našej cesty nás len minimálne obmedzovala premávka, a tak sme mohli precítiť správanie podvozka.

S narastajúcimi rýchlosťami rástol aj náš obdiv ku komfortu podvozka, ktorý bol lepší a lepší v porovnaní s očakávaniami. Ešte prekvapivejšia bola jeho schopnosť zvládnuť rýchlosť v zákrutách.

Podvozok je podľa nás v tomto ohľade o niečo lepší ako podvozok menšieho C4 Picasso bez označenia Grand. Rozmerné auto sa v zákrute naklonilo, prípadne jemne rozhojdalo po prejdení priečnej nerovnosti, ale stále bolo ľahko ovládateľné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K rýchlej jazde však určite neláka aj pre riadenie, ktorého posilňovač je logicky nastavený s ohľadom na ľahšie manévrovanie niekde v meste a nie “rezanie“ zákrut.

Oproti tomu sa trochu športovejšej jazde dobre prispôsobila automatická prevodovka. Motor nechávala pracovať vo vyšších otáčkach, aby mal šofér k dispozícii viac výkonu a pri prudšom stúpení na brzdový pedál neváhala podradiť a pomôcť tak pri brzdení.

Od Grand C4 Picasso sme očakávali komfortné auto, v ktorom bez väčších problémov vydržíte dlhé hodiny na cestách a k tomu ponúkne slušný vnútorný priestor a kufor. V tomto smere určite obstálo.

Prekážalo nám ovládanie multimediálneho displeja a rozvrhnutie odkladacích priestorov. Prekvapila schopnosť jazdiť dynamicky (cez zákruty), hoci sa to od takéhoto auta primárne nevyžaduje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže, keď sa raz za rok náhodou ponáhľate a nemáte zrovna auto preťažené posádkou a nákladom, tak vám stoja v ceste skôr predpisy, ako schopnosti auta. Pri takejto jazde sa však nemožno spoliehať na extra spätnú väzbu z riadenia a podvozka. Svoju rýchlosť treba pravidelne kontrolovať pohľadom na tachometer. Komfort Citroenu ju totiž prekryje.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Citroen Grand C4 Picasso

Verzia

Exclusive

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

18 990/27 740/29 790*

Motor

prepĺňaný naftový štvorvalec s priamym vysokotlakovým vstrekovaním; objem 1997 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

370/2000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,2

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,5/6,6; mimo diaľnice nie je problém jazdiť za 5,5 l

Objem palivovej nádrže (l)

55

Rozmer pneumatík

205/55 R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1635

Objem batožinového priestoru (l)

645

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2840; 4597; 1826 (bez zrkadiel)/2117; 1634

*akciové ceny

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 058
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 464
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 916
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 276
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 132
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 853
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 749
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 107
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 647
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 814
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 456
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 367
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 269
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  2. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu