SEATTLE, BRATISLAVA. Americký internetový obchodný gigant Amazon rozširuje svoje portfólio o automobily. Firma spustila novú službu Amazon Vehicles, ktorá by mala zákazníkom pomôcť vybrať si nové auto - a neskôr pravdepodobne aj sprostredkovať jeho predaj.
Na Amazon Vehicles v nájdete prehľad súčasných aj minulých modelov - najstarším "v ponuke" je Ford Mustang z roku 1965. Návštevníci stránky si môžu pozrieť základný popis a technické údaje auta, prečítať si recenzie vlastníkov (alebo napísať svoju), prípadne sa vlastníkov opýtať na ich skúsenosti.
Služba tak zatiaľ slúži najmä ako poradca pri nákupe, v ktorom sa môžete dočítať názory a hodnotenie skutočných vlastníkov modelu. Najlepšie hodnoteným autom je Tesla Model S, jednu hviezdičku majú viaceré, napríklad Daewoo Nubira, ale aj Porsche Panamera a Range Rover.
Amazon pripravuje platformu na predaj áut
V súčasnosti je funkcionalita Amazon Vehicles relatívne obmedzená - cez Amazon si auto nemôžete kúpiť ani kontaktovať niektorého z predajcov. Koniec koncov, na Amazone bežne nájdeme tovar, ktorý predáva tretia strana.
To bude podľa nás ďalší krok v rozširovaní ponuky Amazon Vehicles. Cez službu si môžu zákazníci objednať predvádzaciu jazdu u predajcov Hyundai.
Amazon chce zároveň službu Vehicles prepojiť so svojou ponukou automobilového príslušenstva, doplnkov a náhradných dielov. Tie si cez Amazon objednalo už 35 miliónov zákazníkov.
Teraz je Amazon Vehicles najmä zaujímavým experimentom, ktorý má ambíciu pomôcť pri výbere nového auta a čiastočne nahradiť fóra vlastníkov áut. Tiež môže poslúžiť ako výstraha pre automobliky, že by konečne mali začať rozmýšľať nad modernizáciou predajných kanálov.
Nissan predal ako prvý auto cez Twitter, ďalšie budú nasledovať Čítajte