SME
reklama

Test: Opel Mokka dostane facelift, ktorý zúfalo potrebuje

Zmätočné ovládanie navigácie sa v novom modeli neukáže.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Tesne pred tým, ako na cesty vyrazí faceliftovaný model Opel Mokka X (automobilka ho predstavila na jar na autosalóne v Ženeve) sme vyskúšali pôvodnú Mokku, ešte bez písmena X. Na trhu je od roku 2012 a jej vek badať obzvlášť na interiéri.

Pochybujeme, že je facelift natoľko zásadný, aby obhájil nové označenie Mokky. Vynovený model by však mal odstrániť všetky väčšie chyby, ktoré sme autu počas testu našli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malý hatchback na chodúľoch

Mokka využíva azda všetky triky, ktoré dizajnéri zvyknú používať pri navrhovaní "terénnych" áut. Zdiaľky tak pôsobí ako malé robustné SUV, no pri lepšom pohľade je Mokka príliš vysoká a úzka. Ani jej svetlá výška asi 16 centimetrov nestojí za reč.

Na druhú stranu musíme povedať, že sa nám pozdáva jej jednoduchý dizajn, ktorý nie je samoúčelne výrazný tak, ako v prípade Nissanu Juke či Hondy HR-V. Mokka je tak pekný malý hatchback, ktorý sa - spolu s viacerými konkurentmi - snaží tváriť ako mini SUV.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Za SUV si totiž môže automobilka vypýtať viac, ako za prostý hatchback. Zákazníci kupujúci SUV majú tiež silnejšiu tendenciu investovať do výbavy. Automobilka tak zarobí viac na jednom predanom SUV, než koľko by zarobila na hatchbacku rovnakej veľkosti.

Spolu s písmenom X pribudol Mokke nový dizajn masky chladiča, LED svetlá a iný predný nárazník. Vonkajší vzhľad sa príliš nezmenil; tie zásadné novinky sa nachádzajú v interiéri.

Pohodlné sedenie a chaos na prístrojovej doske

Interiér pôvodnej Mokky by sme označili za chaotický a plný nepochopiteľných tlačidiel už pri jej premiére v roku 2012. Optikou dneška už ide o čistú katastrofu.

Infotainmentový systém je zastaralý, neprehľadný na ovládanie a navigačný joystick je čistá nočná mora. (Pripúšťame, že modely vybavené základným autorádiom mohli byť na používanie jednoduchšie.)

Snažiť sa za jazdy zorientovať v spleti drobných tlačidiel s nejasnými funkciami (dve rôzne majú nápis "NAV") je náročné a v dôsledku aj nebezpečné.

Nová Mokka X dostane viaceré asistenčné systémy aj infotainmentový systém s balíkom služieb OnStar - spoznali sme ho v novej Astre a aj vďaka nemu vyhrala Astra ocenenie európske auto roku. V praxi s ním máme zatiaľ zmiešané skúsenosti.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4AZC na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu