V poslednom čase ako cez kopirák dookola píšeme články o “terénnych“ osobných autách. Či už majú označenie Allroad, Cross Country, Scout, Xperience alebo najnovšie All-Terrain, vždy sú to o tom istom - pohon všetkých kolies, zdvihnutý podvozok a plastová ochrana spodnej časti karosérie.
Dôvod je jednoduchý. Tento typ vozidiel má veľkú skupinu fanúšikov a každý takýto počin má z ekonomického hľadiska pre automobilku zmysel.
Volvo V90 Cross Country môžeme asi najskôr aj z praktického hľadiska označiť za auto, ktoré dáva zmysel. Je to najmä pre svetlú výšku 21 cm, čo už umožňuje prejsť aspoň základné prekážky. Novinka z dielne Mercedesu sa v tomto ohľade na Volvo nechytá.
Podvozok triedy E All-Terrain je od zeme vzdialený len 15,6 cm. Mercedesu išlo vyložene iba o imidžovú záležitosť, pretože do ľahkého terénu ponúka iné modely a zbytočne by konkuroval sám sebe.
“Terénne“ Éčko sa teda od svojho súrodenca odlišuje hlavne dizajnom. A je to práve rozdielny štýl, ktorý prináša dnes tak žiadanú možnosť, odlíšiť sa a vytŕčať z davu.