PARÍŽ, BRATISLAVA. Toyota vo svojom novom kompaktnom SUV C-HR neponúkne dieselový motor a jej ďalšie modely by mali nasledovať. O naftu prestávajú mať spotrebitelia záujem.
Vedenie najväčšej automobilky na svete toto rozhodnutie oznámilo počas tlačovej konferencie na autosalóne v Paríži. Rozhodnutie padlo pred šesť až dvanásť mesiacmi, oznámil výkonný viceprezident Toyoty Didier Leroy v rozhovore pre Reuters.
Toyota sa pravdepodobne rozhodne rovnako aj pri väčších modeloch vrátane Aurisu. To môže ohroziť jej pozíciu v Európe, kde je dopyt po dieseloch najsilnejší, a to hlavne vo veľkých autách a SUV.
Volskwagen sprísnil emisné limity
Toto rozhodnutie prichádza rok po otvorení emisnej kauzy Volkswagenu. Tá vyústila v sprísnenie emisných limitov a prehodnotenie metodiky merania emisií - tieto zmeny začnú platiť v roku 2019. Pre automobilky môže byť vývoj naftových motorov spĺňajúcich tieto limity pridrahý a nerentabilný
Toyota ako ekologickú alternatívu už dlho ponúka hybridné a vodíkové autá. Ďalšie automobilky môžu nasledovať príklad Toyoty, ak zistia, že ich dieselové motory nedokážu splniť prísnejšie emisné limity.
Nemci vyčítajú Mercedesu francúzske motory
Používanie dieselových motorov vyčítal aj nemecký Spolkový úrad pre motorové vozidlá koncernu Daimler (Mercedes-Benz). DPA informuje, že mu ich dodáva partner Renault-Nissan.
"Tieto motory sa používali, používajú a budú sa používať," povedal dnes v Paríži na Autosalóne šéf Daimleru Dieter Zetsche. Dopyt po dieselových motoroch podľa Zetscheho výrazne prekonal očakávania.
Pritom sú kompaktné modely s motormi od Renaultu popri úžitkových vozidlách 5. triedy jediné, ktoré na jar iba tesne nevyhoveli testom spolkovému úradu. Teraz sú súčasťou akcie "dobrovoľného" zvolávania do servisov, ktorú výrobca práve začal, aby ich vylepšil.