Tento rok prebehlo médiami viacero prípadov, kedy hackeri ukázali, že sa dokážu pripojiť ku riadiacej jednotke auta a prevziať kontrolu nad šoférovaním.
Prgramátorom sa podarilo získať prístup do riadiacej jednotky Tesly, Jeepu či Mitsubishi. Najznámejší je prípad Jeepu Cherokee, ku ktorému sa dvojica programátorov dokázala pripojiť na diaľku a vypnúť mu na diaľnici motor.
Väčšina týchto napadnutí prebehla prostredníctvom bezdrôtových sietí, na ktoré sú tieto autá pripojené.
Spomínaný Jeep Cherokee má jeho infotainmentový systém nepretržité mobilné pripojenie, plug-in hybridný Mitsubishi Outlander PHEV zas má stále zapnutú Wi-Fi sieť, aby ste mohli na diaľku cez mobilnú aplikáciu nastaviť napríklad zakúrenie vozidla pred jeho odjazdom.
Samozrejme, tohtoročné kyberútoky boli zatiaľ relatívne jednoduché - keďže automobilky nepredpokladali veľký záujem hackerov o moderné autá, pripojenia boli nezabezpečené a riadiace jednotky ľahko prístupné.
Napríklad Tesla Model S má v palubnej doske ethernetový kábel, cez ktorý sa dá pripojiť k počítaču, na ktorom beží distribúcia linuxu Ubuntu.
Cez Ethernet sa k Tesle pokúsil pripojiť v roku 2013 Holanďan Johan Postema. V zdrojovom kóde našiel Tesle viacero bugov a bezpečnostných chýb, ktoré automobilke pravidelne nahlasoval s polu s návrhmi riešení.
"Rád zisťujem, ako veci fungujú, a na Tesle ma bavilo takto pracovať, vysvetlil Postema pre Automotive News, a dodal: "Nejako špeciálne ma však hackovanie áut nezaujíma."
Nicodemo Gawronski, naopak, chce odhaľovaním chýb pomôcť zakladateľovi Tesly Elonovi Muskovi. Zároveň si na tom privyrába - Tesla mu za hlásenia zaplatila 200 až 1000 dolárov.
"Hacknite ma, dobre vám zaplatím"
Hlavným problémom je to, že v moderných autách sú všetky systémy prepojené a získanie prístupu k infotainmentovému systému môže znamenať "ovládnutie" celého auta - ako v spomínanom prípade Jeepu Cherokee.