MLADÁ BOLESLAV, BRATISLAVA. Prvá Škoda Superb zišla z výrobnej linky už pred pätnástimi rokmi. Odvtedy česká automobilka vyrobila približne 900-tisíc kusov modelu v troch generáciách. Z tohto počtu viac ako stotisíc pripadá na poslednú generáciu, ktorá sa vyrába od marca 2015.
Vôbec prvé vozidlo značky s označením Superb však vzniklo už v roku 1934. Išlo o Škodu 640 Superb postavenú na technickom základe modelu Popular. Poháňal ho 2,5-litrový šesťvalec s výkonom 55 koní a vyrobilo sa ho 200 exemplárov.
Pôvodný Superb napokon schádzal z výrobných liniek do roku 1949. Dočkal sa piatich generácií a dosiahol na métu 2522 vyrobených kusov.
Počiatky reprezentatívnych limuzín Škody pritom siahajú ešte ďalej do minulosti. Konkrétne do roku 1907 a k vozidlu Laurin & Klement FF, ktoré bolo ako prvý model zo strednej Európy vybavené osemvalcovým motorom.
V dvadsiatych rokoch sa zas z luxusného modelu Hispano-Suiza mohol tešiť prezident Československej republiky Tomáš Garrigue Masaryk. Osemvalcový agregát začiatkom tridsiatych rokov využívala aj Škoda 860.
Prvá generácia novodobého Superbu sa vyrábala v podobe štvordverového sedanu do roku 2008, no až druhá s karosériou typu liftback zaznamenala očakávaný úspech vyjadrený v 4,5-krát vyššej produkcii. Pomohla jej k tomu verzia kombi a dobrá predajnosť na čínskom trhu.