SME
reklama

Škoda ukázala modernizovanú Octaviu s dvojdielnymi svetlami

Modernizácia prinesie úspešnému modelu dvojdielne predné svetlá.

(Zdroj: Škoda)

Ešte poriadne neutíchla marketingová snaha Škody upozorňovať na SUV Kodiaq (prvú jazdu absolvujeme v novembri), ale už môžeme očakávať správy o ďalšej novinke z dielne českej automobilky. Octavia, jeden z jej najdôležitejších modelov, totiž prejde modernizáciou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Test: Škody Fabia a Rapid vo verzii ScoutLine do terénu nepatria Čítajte 

Päť miliónov predaných modelov za 20 rokov robí z Octavie najpredávanejší model značky. Dizajnéri pri návrhu najnovšieho počinu stavili na ešte ostrejšie línie, najmä v prednej časti.

Prvkom, ktorý udrie každému do očí, sú dvojdielne predné svetlá. Určite sa stanú rozpoznávacím znakom faceliftovanej verzie. V ponuke budú aj s technológiou Full LED. Škoda opisuje prednú časť ako štvorokú tvár kryštalického vzhľadu. Predok má pôsobiť mohutnejším a širším dojmom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo vnútri sa Škoda zamerala na vylepšenie infotainmentu. Systém Columbus má teraz 9,2 palcový kapacitný displej. V ponuke je WLAN hotspot a na prianie aj s modulom pre SIM-kartu, podporujúcou LTE.

Automobilky dnes musia robiť pokrok aj v oblasti asistenčných systémov. Mnohokrát ich k tomu núti aj snaha získať päť hviezdičiek v testoch bezpečnosti Euro NCAP.

Systém Frontassist doplnila prediktívna ochrana chodcov. Nechýba monitorovanie slepého uhla a Octavia upozorní aj na prichádzajúce auto pri vycúvaní z parkovacieho miesta. Novinkou, zdedenou z ostatných koncernových áut, je asistent pre jazdu s prívesom. Ten pomáha šoférovi zvládnuť cúvanie s prívesom.

Pod kapotou nájdeme jeden z piatich benzínových motorov TSI alebo štyroch naftových TDI agregátov. Ich objem sa pohybuje od 1,0 l (trojvalec TSI) až po 2,0 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výkon sa pohybuje v rozmedzí 63 kW až 135 kW. Okrem manuálnej prevodovky je v ponuke aj šesť alebo sedemstupňová prevodovka DSG. Pre najsilnejšie motorizácie nechýba ani pohon 4x4.

Tesne pred modernizáciou získala Octavia aj voliteľný režim podvozku, Dynamic Chassis Control. Ten umožňuje meniť charakteristiku riadenia a tlmičov v troch režimoch (Comfort, Normal a Sport).

Objednávanie modernizovanej verzie je možné už od konca tohto roka. Na cestách však uvidíme prvé vynovené Octavie až začiatkom roku 2017.

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  2. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  3. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  4. V púpave je všetko, čo potrebujete
  5. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov
  8. Slovenskí maloobchodníci hľadajú cesty k zdravému rastu
  1. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  2. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  3. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  4. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  5. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  6. V púpave je všetko, čo potrebujete
  7. Virtuálne sídlo má svoju volebnú miestnosť. Ako je to možné?
  8. dm podporila sumou 6 317 eur realizáciu projektu
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 214
  2. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 11 565
  3. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 7 812
  4. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 5 966
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 5 505
  6. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 566
  7. V púpave je všetko, čo potrebujete 3 315
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 2 614
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Borecky: Poviedky z Podhájskej
  2. Tomáš Csicsó: Nechcel by som byť v koži Petra Pellegriniho
  3. Helena Michlíková: Eurovea - Nábrežie Dunaja
  4. Tomáš Mikloško: Keď je ľahké zmiznúť: O ghostingu trochu inak
  5. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 78. /
  6. Marian Letko: Je to tu. Sme vo vojne. A môže za to súčasná vláda
  7. Pavol Burda: Vojna a mier rečou akože vlastencov
  8. Jozef Varga: Krkavci / 56. /
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 106 810
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 38 192
  3. Pavol Burda: Podržtaška naveky 35 467
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 352
  5. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 068
  6. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 671
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 407
  8. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 18 241
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU
SkryťZatvoriť reklamu