Škoda Octavia RS má trochu zvláštne postavenie na našom trhu. Výrobca ju z času na čas označí za najpredávanejšie športové auto na Slovensku - napriek tomu si ju málokto kupuje, aby s ňou športoval.
Pre jej (relatívne) vysoký výkon vo familiárnom balení je obľúbená hlavne dieselová verzia. Tá má úspech aj medzi fleetovými zákazníkmi - obchodní cestujúci často uprednostňujú Octaviu RS v plnej výbave pred skromným Passatom so slabším motorom za rovnakú cenu.
Škoda si tento rok povedala, že je na čase popracovať na imidži Octavie RS ako auta, ktoré je radosť šoférovať. Predstavila preto špeciálnu limitovanú verziu RS230.
Za príplatok 2 750 oproti "obyčajnej" benzínovej RS dostane zákazník navyše bohatšiu výbavu, o palec väčšie disky, desať koní a magickú súčiastku - elektronicky riadený samosvorný diferenciál.
Ten by mal v očiach automobilových fanúšikov premeniť Octaviu RS na nekompromisný stroj s okruhovými ambíciami, ktorý v zákrutách trhá volantom a chce bojovať s najlepšími zo svojej kategórie. Také očakávanie je asi prehnané, ale RS230 prináša tú potrebnú trochu vzrušenia.