SME
reklama

Prvá jazda: Seat výrazne Leon nezmenil a už prezradil jeho cenu

Španieli stavili pri modernizácii na istotu a úspešný Leon zmenili len minimálne.

Keď je niečo úspešné, netreba to kaziť. Z tohto zrejme vychádzali v španielskej automobilke pri modernizovaní Seatu Leon tretej generácie. Aj preto žiadne zásadné “novotvary“ na aute nenájdeme.

Miernou úpravou prešli oba nárazníky, zblízka sa ako výraznejšia novinka môže javiť nová predná maska (z diaľky je zmena menej nápadná) a už tradičným vylepšením pri modernizácii prešli aj svetlá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nové predné full Led svetlomety dosvietia ďalej a intenzívnejšie. Aspoň Seat to tvrdí, my sme ich zatiaľ nemali možnosť vyskúšať v noci. Širšie smerovky sú teraz plne integrované s dennými svetlami. V prípade hmlových svetiel výrobca po novom tiež využil Led technológiu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technológie zdedil po Atece

Ani v interiéri nemôžeme hovoriť o revolúcii. Pozmenená stredová konzola, elektrická ručná brzda a možnosť bezdrôtového nabíjania telefónu patrí medzi najvýznamnejšie novinky.

Väčší osem palcový displej má už len tri tlačidlá, a tak pokračuje v súčasnom trende koncernu nahrádzať klasické tlačidlá ovládaním cez dotykový displej.

Zväčšenie plochy dotykového displeja ho robí na jednej strane funkčnejším a ľahšie ovládateľným, na druhej strane nám viac vyhovuje pôvodné riešenie.

Leon disponuje najnovšími technológiami značky. Na mysli máme najmä asistenta riadenia, multimédiá, možnosti konektivity a asistenčné systémy. V tomto prípade Leon technológie “dedil“ z modelu Ateca. Ešte nedávno bola pritom situácia opačná. Pri vstupe Atecy na trh sa o nej hovorilo ako o Leone vo verzii crossover.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Emócie nečakajte

V ponuke motorov sa objavil naftový štvorvalec 1,6 TDI s výkonom 85 kW. Novinkou je kombinácia 110 kW agregátu 2,0 TDI s pohonom všetkých kolies 4Drive a sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

My sme mali možnosť krátko vyskúšať benzínovú verziu 1,4 TSI (110 kW) s funkciou deaktivácie valcov. Vypínanie valcov prebieha počas jazdy v prípade, že sú akurát nároky na výkon nízke. V praxi to má šetriť palivo.

Samotné vypnutie valcov je prakticky neciteľné, žiadne vibrácie prípadne trhnutie motora a to isté platí aj pri ich aktivácii. Všetko prebieha plynulo.

Štvorvalcový motor Leonu plne postačuje a poskytuje slušnú dynamiku. Viac na našich cestách určite netreba. Výnimkou sú iba fanúšikovia športovej jazdy, pre ktorých je však voľbou verzia Cupra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od koncernového auta sme veľa emócií nečakali a ani sa nedočkali. Pocit za volantom je však príjemný. Skrýva sa za ním hlavne “čitateľnosť“ auta. Šofér ľahko odhadne, akú dynamiku si môže v zákrute dovoliť. To znižuje stres a adrenalín za volantom a aj pri dynamickejšej jazde môže ostať pokojný.

Z koncernu vytŕča dizajnom

Seat Leon nemá žiadny výraznejší nedostatok, ale ani výraznú, povedzme šokujúcu prednosť. Až na jednu výnimku nevytŕča z radu koncernových áut. Tou výnimkou je jednoznačne dizajn. Inokedy by sme použili slová ako strohý, konzervatívny, ale v rámci koncernu patrí podľa nás medzi “ostrejšie“ tvarované autá.

Súčasná generácia Leonu potiahla španielsku automobilku v ťažkých časoch. Svojím úspechom Leon dokázal, že je dobrým autom. Aj preto asi modernizácia zásadné zmeny nepriniesla, aspoň pokiaľ nepatríte medzi šoférov, vysadených na možnosti konektivity.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poslednou novinkou v prípade Leonu je nový stupeň výbavy Xcellence, ktorá sa zaradí na vrchol ponuky k verzii FR. Výbava Xcellence je na rozdiel od športovej verzie FR zameraná na dizajn a technológie.

Cenník Leon 5D

Motor

Výkon (kW)

Reference (eur)

Style (eur)

Excellence (eur)

FR (eur)

1,2 TSI

63

12 990

1,2 TSI

81

14 200

15 790

1,4 TGI (CNG)

17 670

1,4 TSI

92

16 910

17 740

17 740

1,4 TSI

110

18 440

19 270

19 270

1,4 TSI 7DSG

110

21 800

1,0 TSI 7DSG

85

18 750

1,8 TSI

132

20 450

1,8 TSI 7DSG

132

22 980

1,6 TDI

66

15 510

1,6 TDI

85

16 740

18 160

1,6 TDI 7DSG

85

20 300

2,0 TDI

110

20 040

20 900

20 900

2,0 TDI 4x4

110

2,0 TDI 6DSG

110

23 430

23 430

2,0 TDI

135

22 640

2,0 TDI 6DSG

135

25 170

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 233
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 487
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 010
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 648
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 508
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 025
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 320
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 815
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 669
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 474
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 376
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 244
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 145
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu