SME
reklama

Ford Mustang úplne prepadol v crash testoch Euro NCAP

Obľúbený americký muscle car získal len dve hviezdičky.

Ford Mustang získal v crash testoch Euro NCAP len dve hviezdyFord Mustang získal v crash testoch Euro NCAP len dve hviezdy (Zdroj: Euro NCAP)

Organizácia Euro NCAP vykonala v tomto roku prvé crash testy. Kým sedan Volvo S90 a kombi Volvo V90 obstáli na výbornú a získali plný počet päť hviezdičiek, Ford Mustang modelového roka 2017 v skúškach bezpečnosti úplne prepadol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najpredávanejšie športové kupé sveta doplatilo podľa Euro NCAP na to, že v európskej verzii nemá takú bezpečnostnú výbavu ako na domácom trhu. Vozidlo v kategórii bezpečnostných asistentov ponúka len upozornenie na nezapnuté bezpečnostné pásy, čo je veľmi málo. Výsledkom je hodnotenie 16 percent.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Generálny sekretár Euro NCAP Michiel van Ratingen k výsledku vozidla poznamenal: "Ford neočakával, že Euro NCAP bude Mustang testovať a európsku verziu nevybavil bezpečnostnými systémami dostupnými v USA. Takýto postoj automobilky ohľadom bezpečnosti môže jej zákazníkov znepokojovať, a to bez ohľadu na to, či kupujú výkonné muscle car alebo bežné rodinné auto."

Samotná automobilka reagovala na výsledky vyhlásením, že modernizovaná verzia modelu, ktorú sme spoznali minulý týždeň, už bude po vstupe na európsky trh štandardne vybavená prednárazovým systémom s autonómnym brzdením aj asistentom pre udržiavanie v jazdnom pruhu.

Je však otázne, či to na výrazne lepšie hodnotenie bude stačiť. Mustang totiž nepresvedčil ani v ostatných kategóriách, keď za ochranu dospelej posádky získal hodnotenie 72 %, za ochranu detí 32 % a za ochranu chodcov priemerných 64 %

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čelný náraz s čiastočným prekrytím napríklad odhalil, že airbagy nedostatočne chránia hlavu pasažierov na predných sedadlách. Pri čelnom náraze celou šírkou auta zas posádke na zadných sedadlách hrozí skĺznutie pod bezpečnostný pás, čo môže vyústiť do poranení nôh a panvy.

Bezpečne sa nemôžu cítiť ani deti na zadných sedadlách. Pri bočnom náraze totiž v dôsledku zle nafúknutého airbagu došlo ku kontaktu hlavy figuríny 10-ročného dieťaťa so zadným C-stĺpikom. Nedostatkov však je viacej, čo ukazujú aj obrázky vo fotogalérii.

Pripomeňme, že posledným modelom, ktorý v crash testoch Euro NCAP získal len dve hviezdičky, bola v roku 2015 Lancia Ypsilon. V roku 2012 sa rovnaké hodnotenie ušlo modelom Jeep Compass a Renault Trafic.

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy
  2. Na zdraví záleží
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  6. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  7. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  8. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 189
  2. Každý piaty zomrie 9 100
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 779
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 6 669
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 810
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 732
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľubomír Belák: Verejnoprávna RTVS?
  2. Anna Miľanová: Potrebuje jednotlivec, kolektív sponzora?...
  3. Peter Kysela: Kam zmizli MODRÍ?
  4. Juraj Paškuliak: Zmysluplný život
  5. Marcel Rebro: Paradoxom demokracie je, keď môžeš slobodne snívať o diktatúre
  6. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť ôsma „Oslík potras sa!“ tretie pokračovanie.
  7. Milan Srnka: Prezidentské voľby: Pellegrini môže dopadnúť ako Fico
  8. Tupou Ceruzou: RTVS
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 236
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 21 375
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 726
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 678
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 782
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 164
  7. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 9 478
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 8 910
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu