Druhá generácia modelu Insignia nadväzuje na zmeny, ktoré Opel aplikoval v prípade aktuálnej Astry. Hovoríme najmä o väčšom využití vysokopevnostných materiálov a výraznom znížení hmotnosti.
V prípade Insignie priniesla “dieta“ v závislosti od verzie až 200 kg úsporu. Popritom však nová vlajková loď značky narástla a ponúka väčší vnútorný priestor.
Ako najvyššie postavené auto v hierarchii nemeckej automobilky musela Insignia dostať len to najlepšie z ponuky. Kvalitné materiály a dobré spracovanie je samozrejmosťou. Trochu nás však zamrzela horšia grafika dotykového displeja, ktorý na prvý pohľad pôsobí rovnako ako pred rokmi.
Z hľadiska techniky zaujme nová osemstupňová automatická prevodovka a najmä pohon všetkých kolies, ktorý rozdeľuje krútiaci moment na kolesá podľa situácie na ceste. Novinkou pre Opel je aj 360-stupňový pohľad kamier na okolie vozidla.
Zo zavedených technológií nemôže chýbať Opel OnStar (systém, ktorý prepojí posádku s operátorom a umožní rezerváciu hotela, či nastavenie navigácie na diaľku) a svetlá IntelliLux Led.
Pod kapotou Insignie nájde svoje miesto prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 1,5 l v dvoch výkonových verziách (103 kW a 121 kW). Na vrchole stojí benzínový agregát 2,0 turbo s výkonom 191 kW. Ponuka naftových motorov je podobná. Menšia pohonná jednotka s objemom 1,6 l poskytuje výkon 81 kW a 100 kW. Naftový dvojliter ponúkne výkon 125 kW.