V posledných rokoch sú predaje nových naftových osobných áut plne porovnateľné s predajom benzínových. Ešte v 90. rokoch v predajoch áut prevládali tie benzínové - pomer býval bežne aj 9:1.
"Už pred dvoma rokmi bol na Slovensku približne milión naftových a 1,1 milióna benzínových áut," vysvetľuje hlavný ekonóm Slovnaftu Marek Senkovič.
Ekonomické výhody nafty oproti benzínu stále zostávajú, naftu ako palivo do osobných áut však ohrozuje jej zlý vplyv na životné prostredie. Zlý vplyv na životné prostredie zapríčinila - snaha zmierniť dosah dopravy na životné prostredie.
Na výfukových plynoch už záleží
Dva argumenty, vďaka ktorým si zákazníci obľúbili naftu, sú nižšia cena paliva a nižšia spotreba.
Nižšiu spotrebu vysvetľuje takzvaná energetická hustota. Nafta má vyššiu energetickú hustotu ako benzín, čo znamená, že z jedného litra nafty získate viac energie, ako z jedného litra benzínu, alebo naopak - na získanie rovnakého množstva energie vám stačí menej nafty.