SME
reklama

McLaren predstavil model Senna, je určený na okruh a má okná v spodnej časti dverí

Všetkých 500 kusov už má majiteľa.

(Zdroj: McLaren)

LONDÝN, BRATISLAVA. Senna je najextrémnejšie auto, aké sme kedy vyrobili, píše sa v tlačovej správe. Nerobili sme pri ňom žiadne kompromisy a ponúkame doteraz najčistejšie spojenie jazdca a stroja.

Týmito odvážnymi vyhláseniami uvádza McLaren na trh svoju novinku - model Senna. Po McLarene P1 z roku 2013 ide už o druhé "hyperauto" od tejto malosériovej britskej automobilky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

McLaren o novinke hovorí ako o okruhovom aute, ktoré je ale schválené aj do premávky. Využíva techniku známu z ostatných modelov značky - karbónový monokok a za ním umiestnený osemvalec so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetky línie niekam vedú

Štvorlitrový osemvalec s dvomi turbami dosahuje výkon 800 koní a krútiaci moment 800 Newtonmetrov. Napriek tomu, že Senna má relatívne dlhú kapotu, motor je uložený až za kabínou, ako je to zvykom pri ostatných modeloch značky.

Na rozdiel od ostatných modelov značky sa Senna podľa automobilky nehodí na použitie na cestách, len ho znesie. Aj pneumatiky Pirelli Trofeo R či špeciálny podvozok sú navrhnuté primárne na okruh.

Odpruženie využíva systém skutočne nezávislého zavesenia kolies, pri ktorom hydraulické prepojenie tlmičov nahrádza klasické mechanické stabilizátory.

McLaren si tiež dal záležať na aerodynamike. Podľa automobilky nenájdete na karosérii jedinú linku, ktorá by nesmerovala z alebo do nejakého výduchu, nasávania či aerodynamicky funkčného prvku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Senna by mal málo miesta na kufre

Senna nemá kufor, do schránky za sedadlami sa zmestia len dve prilby a dva pretekárske obleky. Vodič a pasažier by však mali mať v interiéri pocit priestoru aj vďaka tomu, že aj spodná polovica dverí môže byť (na želanie) presklená.

S váhou 1 198 kilogramov je McLaren druhým najľahším autom v histórii značky - hneď po McLarene F1. Ten v rokoch 1998-2005 držal s maximálkou 386,4 km/h svetový rekord ako najrýchlejšie auto na svete.

Názvom Senna odkazuje McLaren na brazílskeho pretekára Ayrtona Sennu, ktorý získal svoje tri tituly šampióna Formuly 1 (v rokoch 1988, 1990 a 1991) práve v tíme McLaren. McLaren sa chystá vyrobiť 500 kusov modelu Senna (Sennov?). Predávať ich bude po 750-tisíc libier (približne 850-tisíc eur) a všetky kusy už majú svojho majiteľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 832
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 237
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 554
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 122
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 008
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 850
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 360
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 273
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  2. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  3. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  4. Ivan Mlynár: Dnes o tých, ktorí sa nebudú mať kam vrátiť.
  5. Irena Šimuneková: Solka v zeleni ukrytá.
  6. Kristína Jakubičková: Pirane v topánkach: Čo sa stalo s lodičkami z Deichmannu po jedinom obutí
  7. Robert Štepaník: diel 105 - rubrika: moje najhranejšie (vo februári 2024)
  8. Radko Mačuha: Potkania osada.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 658
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 68 123
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 201
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 677
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 386
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 522
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 16 317
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 14 336
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu