BRATISLAVA. Nové Lady na našich cestách často nestretávame, keďže mnohí ju nezahrnú do výberu pri hľadaní nového auta. Niet divu, po revolúcii výrazne klesol záujem o ruské autá, navyše sa ani o kvalite nedalo hovoriť.
Lenže časy sa menia, Ladu kriesi Renault a nový model Vesta môže byť zaujímavou voľbou pre svoj dobrý pomer ceny a výbavy.
Minulý rok išla do predaja Vesta sedan, od apríla bude v ponuke aj kombi SW a jeho oplastovaná verzia Cross so svetlou výškou podvozka 203 milimetrov. Slovenskú premiéru budú mať na bratislavskom autosalóne. Kombi má dĺžku 4424 milimetrov, čo je o 77 mm menej ako v prípade konkurenčnej Dacie Logan MCV Stepway.
Naše prvé stretnutie s autom bolo už v januári na viedenskom autosalóne. Vtedy sme ocenili dobre spracovaný interiér a veľký kufor s objemom 480 litrov. Čo teda ponúkne ruské kombi a za akú cenu?
Lada Vesta má u nás v ponuke jediný motor - atmosférický šestnásťventilový štvorvalec 1,6 MPI plniaci normu Euro 6. Motor má výkon 106 koní a je kombinovaný s päťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.
Plná výbava za 14500 eur
Klasické kombi verzia bude v ponuke iba v najvyššej výbave Luxe, oplastovaný Cross aj v nižšej Ice od 13000 eur. Výbava je v takom prípade veľmi štedrá, Vesta Cross má obuté kolesá so sedemnásťpalcovými zliatinovými diskami, nechýbajú hmlovky, nárazníky, zrkadlá aj kľučky lakované vo farbe auta.
O komfort a bezpečnosť sa postará štvorica airbagov, dažďový a svetelný senzor, parkovacie senzory, rádio s USB, asistent rozjazdu do kopca, tempomat, manuálna klimatizácia, vyhrievané predné sedadlá, centrálne zamykanie s diaľkovým, či dokonca elektrické otváranie kufra.
Vyššia výbava Luxe za 14500 ešte pridáva automatickú klimatizáciu, vyhrievané čelné sklo a multimediálny systém s USB a parkovacou kamerou. Slovenské zastúpenie dáva k novej Veste záruku tri roky.