SME
reklama

Prvou elektrickou Škodou nakoniec bude neúspešné Citigo

Na jedno nabitie zvládne prejsť 300 kilometrov.

(Zdroj: Škoda Auto)

MLADÁ BOLESLAV. Škoda síce ohlásila príchod svojej elektrickej revolúcie až na rok 2020, ale jej prvý elektromobil príde ešte predtým a pripadne najmenej úspešnému modelu Citigo.

Škoda Citigo prišla na trh v roku 2011 ako jedno z trojčiat New Small Family vyrábaných v bratislavskom Volkswagene. Predajným ťahúňom z trojice bol od začiatku Volkswagen Up a Seat Mii aj Škoda Citigo dlhodobo zaostávajú.

Prečítajte si tiež: Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan Čítajte 

Minulý rok sa objavili informácie, že s ďalšou generáciou Citigo sa už nepočíta, čo však ešte neznamená, že končí vo výrobe. Práve naopak, Citigo dostane veľké poslanie - stane sa prvým elektromobilom v portfóliu Škody.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Informácia, ktorú potvrdil na ženevskom autosalóne šéf predaja a marketingu Škody Alain Favey, je celkom logická. Elektrický Volkswagen e-Up je na trhu už 5 rokov, minulý rok sa z neho v Európe predalo 3056 kusov, a medzitým sa objavil prototyp elektrického Seatu e-Mii využívajúceho rovnakú technológiu. Je teda logické, že na rad príde tiež Škoda Citigo, ktorá za názov dostane písmenko E.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oproti e-Upu bude malá elektrická Škoda o krok vpred vďaka zvýšenému dojazdu na 300 kilometrov, čo by znamenalo o 140 km viac ako doteraz. Elektrické Citigo má prísť na trh v roku 2019, o rok neskôr sa už predstaví kompaktný elektromobil Vision E.

Rozhodnutie elektrifikovať nie príliš úspešný model má dva dôvody. Jedným je nutnosť plniť čoraz prísnejšie emisné vrámci modelového radu, čo v praxi znamená, že model s vyššími emisiami podrží vo výrobe práve bezemisné Citigo E.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhým dôvodom je fakt, že Volkswagen do vývoja bratislavských trojčiat investoval nemalé prostriedky, ktoré sa mu vrátia neskôr než sa pôvodne predpokladalo, čo zaistí výrobu Seatu Mii aj Škody Citigo ešte na niekoľko rokov. Podľa databázy carsalesbase sa najlepšie z trojice darí v predajoch malému Volkswagenu a naopak najhoršie Seatu Mii.

V súčasnosti je cena elektrického Upu 25180 eur, z nej dá Volkswagen zľavu 2000 eur a štátna dotácia na elektromobily cenu zníži o ďalších 5000 eur, takže zákazník zaplatí 18180 eur. Či bude mať podobnú cenu aj Citigo E nie je zatiaľ známe, verzia s väčším dojazdom bude zrejme drahšia.

Predaje NSF v Európe za rok 2017
ModelPočet predaných kusov
Volkswagen Up100.715
Škoda Citigo35.698
Seat Mii15.412
Spolu151.825

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 757
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 561
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 450
  4. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 531
  5. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 460
  6. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 294
  7. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 105
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 023
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Franek: Facka od ľudí.
  2. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  3. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  4. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  5. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  6. Peto Jurco: Bezpečnosť nad zlato
  7. Igor Borišek: Koniec sveta 2/4
  8. Matúš Pavle: Ako pomôcť Ozbrojeným silám Ukrajiny (ukrajinskej armáde)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 323
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 908
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 547
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 173
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 168
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 652
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 628
  8. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 8 640
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu