SME
reklama

Škoda nestíha vyrábať nové autá. S Karoqom pomôže továreň v Nemecku

Spolu s Fabiou sa bude Karoq na lakovanie voziť do 700 kilometrov vzdialeného Osnabrücku.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Škoda Auto)

MLADÁ BOLESLAV. Po minuloročných špekuláciach o presune výroby Škody Superb do Nemecka prišla informácia, že továreň v Kvasinách a už ani v Mladej Boleslavi nestíha vyrábať kompaktné SUV a tak sa časť výroby musí presunúť do nemeckého Osnabrücku. Podľa šéfa automobilky Bernharda Maiera by malo ísť len o dočasné riešenie situácie.

Po minuloročnej premiére je o Škodu Karoq veľký záujem a na niektorých európskych trhoch si na ňu zákazníci musia počkať aj 10 mesiacov. Problémom je, že Karoq sa musel v Kvasinách deliť o výrobnú linku so Seatom Ateca, na ktorý sa čaká tiež minimálne pol roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Situáciu dočasne vyriešilo rozšírenie výrobných kapacít v Mladej Boleslavi, kde malo denne vzniknúť 320 Karoqov. Nedostatočnou sa však opäť ukázala kapacita lakovne.

Škoda už teraz musí voziť karosérie Fabie vlakom "na otočku" do 700 kilometrov vzdialenej lakovne Volkswagenu v Osnabrücku - továrne, ktorá v minulosti patrila Karmannu. Jej kapacita má ešte nevyužité rezervy. Okrem Porsche Cayman sa v nej končí výroba prvej generácie Volkswagenu Tiguan pre americký trh, ktorý čoskoro na výrobnej linke zrejme nahradí T-Roc vo verzii kabriolet. Do Osnabrücku sa tak v závere roka začne voziť na lakovanie aj Karoq, ale iba dočasne.

Škoda problematickú výrobu už rieši, do zvýšenia kapacít v mladoboleslavskej lakovni investuje 215 miliónov eur, aby zvládla denne nalakovať až 2700 karosérií. Lakovňa však bude hotová až o rok v júni, informuje idnes.cz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Továreň Škody v Mladej Boleslavi sa zároveň chystá na výrobu najmenšieho SUV, ktorého podobu formou konceptu Vision X už automobilka naznačila na marcovom autosalóne v Ženeve.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 20 157
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 873
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 947
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 402
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 401
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 924
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 558
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  2. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  4. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  5. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  6. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  7. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  8. Martin Borecky: Rakovina
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 315
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 655
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 454
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 925
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 336
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu