MLADÁ BOLESLAV. Po minuloročných špekuláciach o presune výroby Škody Superb do Nemecka prišla informácia, že továreň v Kvasinách a už ani v Mladej Boleslavi nestíha vyrábať kompaktné SUV a tak sa časť výroby musí presunúť do nemeckého Osnabrücku. Podľa šéfa automobilky Bernharda Maiera by malo ísť len o dočasné riešenie situácie.
Po minuloročnej premiére je o Škodu Karoq veľký záujem a na niektorých európskych trhoch si na ňu zákazníci musia počkať aj 10 mesiacov. Problémom je, že Karoq sa musel v Kvasinách deliť o výrobnú linku so Seatom Ateca, na ktorý sa čaká tiež minimálne pol roka.
Situáciu dočasne vyriešilo rozšírenie výrobných kapacít v Mladej Boleslavi, kde malo denne vzniknúť 320 Karoqov. Nedostatočnou sa však opäť ukázala kapacita lakovne.
Škoda už teraz musí voziť karosérie Fabie vlakom "na otočku" do 700 kilometrov vzdialenej lakovne Volkswagenu v Osnabrücku - továrne, ktorá v minulosti patrila Karmannu. Jej kapacita má ešte nevyužité rezervy. Okrem Porsche Cayman sa v nej končí výroba prvej generácie Volkswagenu Tiguan pre americký trh, ktorý čoskoro na výrobnej linke zrejme nahradí T-Roc vo verzii kabriolet. Do Osnabrücku sa tak v závere roka začne voziť na lakovanie aj Karoq, ale iba dočasne.
Škoda problematickú výrobu už rieši, do zvýšenia kapacít v mladoboleslavskej lakovni investuje 215 miliónov eur, aby zvládla denne nalakovať až 2700 karosérií. Lakovňa však bude hotová až o rok v júni, informuje idnes.cz.
Továreň Škody v Mladej Boleslavi sa zároveň chystá na výrobu najmenšieho SUV, ktorého podobu formou konceptu Vision X už automobilka naznačila na marcovom autosalóne v Ženeve.