“Nevymysleli sme rodinu, ale auto, ktoré sa jej hodí.” Tak znie slogan, ktorým francúzsky Citroën uviedol novú generáciu Berlinga.
Akoby tým zabudol na najdôležitejšiu klientelu tohto modelu - drobných podnikateľov či remeselníkov, ktorí potrebujú malú praktickú dodávku.
V Berlingách totiž oveľa častejšie stretávame ľudí, ktorí v ňom vozia náradie na opravu umývadla, než náradie na moderné voľnočasové športy. Nová generácia ostala stále dodávkou, no Citroën správne upozorňuje, že Berlingo už nie je len účelovým pracovným strojom.
Prístup Citroënu je nám veľmi sympatický. Aj tí malí remeselníci si budú môcť už o chvíľu objednať auto, ktoré je nielen praktickejšie ako to staré, ale je aj tichšie, pohodlnejšie a s bohatšou výbavou.
Pripomíname, že odchádzajúca generácia Berlinga bola s drobnými obmenami na trhu jedenásť rokov, tá pred ňou rovnako dlho. Novinke teda nestačí obstáť v konkurenčnom súboji dnes, nemala by sa zunovať ani po rokoch.
Ze terénny vzhľad si môžete priplatiť
Na prvú jazdu boli pripravené kusy vo vysokej výbave a s príplatkovými prvkami v kontrastných farbách. Otázkou je, či aj tie obyčajnejšie verzie budú vyzerať takto dobre.
Berlingo s tou príplatkovou bižutériou je totiž naozaj pekné auto. Predok s úzkymi LED svetlami odkazuje na menšie modely značky a karoséria má zo všetkých strán dostatok dizajnových prvkov na to, aby na pohľad zaujala.
K dispozícii je tiež výbava XTR, ktorá opticky Berlingo ešte približuje k terénnym autám. Berlingo tiež môže mať plastovú ochranu bočných dverí, ktorú Citroën označuje ako Airbump a predstavil ju na mdoeli Cactus.
Nenalakované spodné časti karosérie či mohutné strešné nosiče navodzujú dojem akoby terénneho auta - pritom sa nám páči, že sa automobilka zbytočne nesnažila transformovať účelové a úžitkové auto na módny crossover.