SME
reklama

Volkswagen Touareg sa snaží dobehnúť Audi Q7 (test)

Pozornosť vzbudzuje veľkou obrazovkou aj inteligentným pedálom.

(Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
Volkswagen Touareg - prehľad základných parametrov
Cena od / testovací model(Eur)49 990 / 72 940
Spotreba výrobca / v teste (l)6,9 / 8,2
Veľkosť kufra (l)810
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 904; 4 878; 1 984; 1 702

Od príchodu nového Volkswagenu Touareg sme mali veľké očakávania. Prvé dve generácie boli úspešné a zároveň ide o slovenskú pýchu, keďže všetky Touaregy, ktoré jazdia aj v Číne alebo USA, vznikli v Bratislave.

Po odchode Phaetonu začal Volkswagen označovať za svoju vlajkovú loď práve Touareg a my sme rok po testovaní skvelého Arteonu boli zvedaví, že či oprávnene.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Technológie sa rýchlo menia a predošlé Touaregy vydržali vo výrobe vždy osem rokov, čo je pre jednu generáciu pomerne dlhé obdobie. Konkurencia medzi veľkými prémiovými SUV je navyše silná. Automobilka tak musela čeliť neľahkej úlohe postaviť auto, ktoré bude nadčasové a zároveň zaujme niečím, čo iní nemajú.

Nový Touareg vyzerá bez debaty impozantne. Jeho predná maska s úzkymi svetlami s technológiou Matrix LED a bohatým chrómovaním vzbudzuje rešpekt. Síce predošlý Touareg vyzerá podľa nás stále dobre, tak keď vedľa neho zaparkujete nový, vidíte evolúciu dizajnu v plnej paráde. Oblé línie sa zostrili a celé auto pôsobí mohutnejšie najmä vďaka výraznejším blatníkom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

K lige výnimočných pričuchol vďaka použitiu podvozkovej platforme MLBevo, ktorú okrem Audi Q7 využíva aj Bentley Bentayga či Lamborghini Urus.

Oproti predchodcovi je tak nový Touareg dlhší o 77 milimetrov s celkovou dĺžkou 4878 mm. Šírka narástla o 44 mm na celkových 1984 a výška sa naopak znížila o 7 milimetrov (celkovo 1702 mm), zmeny v rozmeroch pridávajú posádke miesto a zároveň Touareg pôsobí viac dynamicky.

Testovaný exemplár sa nám ušiel v strednej výbave Elegance, ktorá nemá ďaleko od základnej s jednoduchým názvom - Touareg.

Je celkom pozoruhodné, čo všetko sa rozhodol Volkswagen ponúknuť už v základe. Aj s najlacnejším Touaregom napríklad dostanete adaptívny tempomat s automatickým prispôsobením rýchlosti podľa profilu vozovky, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, bezkľúčové otváranie aj štartovanie auta, dvojzónovú klimatizáciu, dažďový senzor, vyhrievané predné sedadlá a elektrické ovládanie okien aj spätných zrkadiel.

Vyšší stupeň Elegance je obohatený o kožené sedadlá s bedrovými opierkami, ambientným LED osvetlením interiéru, či lakovanými nárazníkmi aj v spodnej časti. Sú to skôr kozmetické detaily, ale autu dodávajú punc luxusu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zaujímavá je najmä príplatková výbava

Ak však chcete, aby bol Touareg nabitý technológiami, musíte siahnuť po niektorom z príplatkových balíkov. Náš mal okrem adaptívnych svetiel IQ Light iba jeden doplnkový balík, ale zároveň najzaujímavejší, ktorý nájdete v cenníku pod označením Innovision Cockpit.

Touaregu pridáva obrovskú 15-palcovú obrazovku, na ktorú plynulo nadväzuje ďalšia 12-palcová pred vodičom, známa ako Digital Cockpit. Je to niečo podobné, ako keby ste k autu dostali aj tablet a notebook. Síce nie zadarmo, ale s príplatkom 3360 eur.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5FK6 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu