PARÍŽ. Od polovice budúceho roka si budú môcť zákazníci Peugeotu vyberať nielen z benzínových a dieselových motorov, ale aj plug-in hybridu kombinujúceho benzínový a elektrický pohon.
Oproti obyčajnému hybridu, aký napríklad roky ponúka Toyota Prius, má plug-in hybrid výhodu, že sa dá auto dobíjať z elektrickej siete a dá sa aj bežne natankovať benzínom na čerpacej stanici.
V prípade Peugeotu hybrid vychádza z upraveného 1,6-litrového motora PureTech a príde hneď v dvoch verziách. Nejde len o výkonnostný rozdiel, oproti slabšiemu 180-koňovému, má silnejší 200-koňový aj pohon všetkých kolies s označením Hybrid4.
Päťdesiat kilometrov čisto na elektrinu
Ponuka plug-in hybridných modelov sa pre začiatok bude týkať kompaktného SUV 3008 a novej generácie 508 a 508 SW.
V oboch prípadoch je lítium-iónová batéria umiestnená pod zadnými sedadlami a má kapacitu 11,8 až 13,2 kilowatthodín. Po nového merania WLTP je dojazd na čisto elektrický pohon 50 kilometrov. Vo východzom režime Zero Emission je elektromotor aktívny až do rýchlosti 135 kilometrov za hodinu, potom sa aktivuje spaľovací motor.
Okrem módu Zero Emission bude k dispozícii režim Hybrid pre čo najúspornejšiu jazdu a naopak Sport pre využitie maximálneho výkonu oboch motorov. V prípade Peugeotu 508 bude aj režim Comfort pre pohodlnú jazdu s adaptívnym podvozkom.
Bez nutnosti brzdenia
Okrem nabíjania z elektrickej siete sa batéria dobíja aj pri brzdení. Vďaka systému i-Booster dochádza k rekuperácii vždy, keď vodič dá dole nohu z plynového pedálu.
Pokiaľ je systém aktivovaný, auto dokáže úplne zastaviť bez nutnosti použitia brzdového pedálu. Rovnakú funkciu pri elektromobiloch dnes používa BMW aj Nissan.
Pre optimálny prechod medzi elektrickým a spaľovacím motorom dostanú hybridné Peugeotu novú osemstupňovú automatickú prevodovku e-EAT8, ktorá využíva viaclamelovú mokrú spojku. Úpravou sa podarilo zvýšiť krútiaci moment o 60 newtonmetrov.
Pri dobíjaní zo štandardnej elektrickej zásuvky bude trvať nabitie 7 hodín, v prípade wallboxu sa čas skáti na hodinu a 45 minút.
Hybrid pre Peugeot nie je novinka
Peugeot nie je úplným nováčikom medzi hybridmi. V roku 2011 ako prvý na svete začal predávať minulú generáciu Peugeotu 3008 s označením Hybrid4. Nešlo o plug-in hybrid, auto kombinovalo 165-koňový diesel poháňajúci prednú nápravu so 40-koňovým elektromotorom na zadnej náprave.
Okrem plug-in hybridných verzií už Peugeot usilovne pracuje aj na čistých elektromobiloch. Jedným z nich bude aj budúca generácia modelu 208 vyrábaného v Trnave.