Uspieť v Európe s malým mestským autom je čoraz zložitejšie. Svoje o tom vie Volkswagen, ktorý v roku 2011 prišiel s ambicióznym projektom New Small Family.
Ide o označenie pre trio Volkswagen Up!, Škoda Citigo a Seat Mii. Celý vývoj až po výrobu predstavoval investíciu vyše 300 miliónov eur. Plán bol za deväť rokov vyrobiť 4,5 mil. áut, čo sa však ani zďaleka nepodarilo. Deviaty rok výroby sa už končí a Volkswagen zatiaľ v Európe predal 1,3 milióna malých áut.
Pre život trojičiek vyrábaných v Bratislave to paradoxne neznamená neúspešný koniec, skôr prichádza nový začiatok. O Volkswagene Up! sa dá povedať, že si získal pozornosť mnohých zákazníkov, no Citigo a Mii ostali trochu v tieni.
Lenže teraz sa situácia mení. Autíčko, ktoré bolo pomaly na odpis, je zrazu dôležitou súčasťou automobilky. Stačilo z neho spraviť elektromobil. Ako jazdí, sme vyskúšali v holandskom Haagu.
Transplantácia bola úspešná, Citigo žije
Samotné Citigo netreba zrejme predstavovať. Od roku 2011 prešlo iba ľahkým faceliftom a vyzerá stále prakticky rovnako. Od začiatku bol dizajn spravený tak, aby auto rýchlo nezostarlo.
Oproti verzii so spaľovacím motorom, ktorá sa už v tichosti vytratila z ponuky, spoznáte elektrické Citigo podľa masky so zaslepenou mriežkou vo farbe karosérie. Že ide o Škodu vám zozadu pripomína veľký nápis namiesto loga s okrídleným šípom.