Volkswagen Golf Style 1,5 eTSI ACT 7DSG | |
Cena od / verzia od (eur) | 16 990 / 26 090 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 5,9 - 6,8 |
Objem batožinového priestoru (l) | 380 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2636, 4284, 1756, 1456 |
Desaťročia udáva štandardy, má za ten čas na konte vyše 35 miliónov vyrobených kusov a dlhodobo je najpredávanejším v Európe - Volkswagen Golf - auto, ktoré za sedem generácií pozná už snáď každý.
Teraz s miernym meškaním prichádza na slovenské cesty ôsma generácia, tak sme boli zvedaví, aká je.
Ak nebudeme brať do úvahy samotnú slávu značky Golf, stále máme pred sebou kompaktný hatchback nižšej strednej triedy, ktorý vyhovuje väčšine používateľov a zároveň pomáha udávať automobilové trendy.
Recenzie konkurentov Golfu:
Tie pri novej ôsmej generácii hovoria jasne - je zameraná na najvyspelejšie technológie.
Veľkosťou takmer rovnaký
Že ide o evolúciu podareného predošlého Golfu, asi nikoho neprekvapí, ale obe autá majú prakticky rovnaký rázvor kolies 2637 mm.
Rovnaké je tiež miesto na zadných sedadlách aj objem kufra 380 litrov, len na dĺžku má nový Golf viac. Základom je naďalej podvozková platforma MQB, ktorá prešla modernizáciou.
Oproti Golfu majú Octavia aj Leon dlhší rázvor o 47 milimetrov, ale pri motoroch s výkonom do 110 kW (150 koní) nemajú viacprvkovú zadnú nápravu a Golf áno. Hierarchicky aj rozmerovo má teda bližšie k Audi A3.
Nám robil spoločnosť Golf v treťom stupni výbavy Style, ktorú so 110-koňovým trojvalcom 1,0 TSI už ani nekúpite. Z benzínových motorov je tak pre Style v ponuke z nášho pohľadu najlepší benzínový motor koncernu - 1,5-litrové TSI s výkonom 110 kW (150 koní).
Rázvor (mm) | Dĺžka (mm) | Šírka (mm) | Výška (mm) | Objem kufra (l) | |
VW Golf 2020 | 2636 | 4284 | 1789 | 1456 | 380 |
VW Golf 2012 | 2637 | 4255 | 1799 | 1452 | 380 |
Seat Leon | 2686 | 4368 | 1800 | 1456 | 380 |
Škoda Scala | 2649 | 4362 | 1793 | 1471 | 467 |
Škoda Octavia | 2686 | 4689 | 1829 | 1468 | 600 |
Audi A3 | 2636 | 4343 | 1816 | 1449 | 380 |
Automat len s mild-hybridom
V prípade, že ho chcete s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG, tak si musíte kúpiť Golfa s mild-hybridnou technológiou a systémom vypínania dvoch valcov (ACT).
Cena najznámejšieho nemeckého hatchbacku vtedy dosiahne 26 090 eur, teda o 9 100 eur viac, ako Golf základe.
Treba povedať, že cena zodpovedá bohatej výbave Style, o ktorej sa predchodcovi v najvyššom stupni Highline ani nesnívalo.