SME
reklama

Krátky test - Seat Leon 2,0 TDI Sport Up

Seat Leon druhej generácie postupne vchádza na trhy Európy so snahou zamútiť vodu medzi športovo ladenými modelmi nižšej strednej triedy. Prvé vozidlá sa už objavili aj na Slovensku, hoci premiéra je naplánovaná až na jesenný Autosalón Nitra. Na prvé vy

Seat Leon druhej generácie postupne vchádza na trhy Európy so snahou zamútiť vodu medzi športovo ladenými modelmi nižšej strednej triedy. Prvé vozidlá sa už objavili aj na Slovensku, hoci premiéra je naplánovaná až na jesenný Autosalón Nitra. Na vyskúšanie sme si vybrali verziu s naftovým motorom a vybavením Sport Up.


Mínus desať centimetrov
Milovníkom športových kompaktov dynamický nádych doteraz predstavených modelov Altea a Toledo nestačí, pretože potrebujú nižšie položené ťažisko, nižšiu strechu a dynamicky zaoblenú zadnú časť. To sú črty nového Leonu, ktorý pod športovou, o 10 cm nižšou strechou ukrýva päťdverový hatchback nižšej strednej triedy.  Súčasťou prestrojenia sú kľučky zadných dverí ukryté v C stĺpiku. Pre ich ľahšie otváranie vznikla preliačina v malom zadnom okne. Leon patrí k najkrajším športovým kompaktom aj napriek jednej chybe krásy - veľké čelné sklo, šikmé predné stĺpiky a trojuholníkové okienko pripomínajú minivan. Nová koncepcia karosérie je totiž dvojsečná zbraň - aj keď posádka získa viac miesta, vodič sa musí vysporiadať so zhoršeným výhľadom šikmo dopredu.

Vlastná tvár
Ak zabudneme na stĺpik okna pripomínajúci minivan a až netradične rozľahlý vrch prístrojovej dosky, pri posadení za volant v nás zavládla spokojnosť. Dokonca kruhové prístroje, ktoré sme kritizovali v Tolede, teraz vyznievajú úplne inak. Sedadlá verzie Sport Up nazvané Hot-drive doslova uzamknú telo a trojramenný športový volant vychádza v ústrety rukám. Do dynamického interiéru zapadá plochá stredová konzola s autorádiom a klimatizáciou. Aj displej dvojzónovej klimatizácie stojí presne tam, kde má. Len namiesto tlačidiel na ovládanie a nastavovanie ventilácie by sme privítali otočné ovládače. Priestor príjemne prekvapil vo všetkých smeroch okrem miesta nad hlavou vzadu. Dynamický profil so zvažujúcou sa strechou bol v tomto prípade prednejší.


Zrodený pre čistú stopu
Test Leonu sa niesol vo výrazne športovej atmosfére, bez ohľadu na to, že pod kapotou je naftový motor. Koncernový agregát s výkonom 103 kW (140 k) a krútiaci moment 320 Nm reaguje veľmi spontánne. Jediným nedostatkom je krátke účinné spektrum otáčok. Od športového naftového motora sme čakali viac života aj vo vysokých otáčkach. Charakteristika agregátu si vyžaduje častejšie, aj keď veľmi presné narábanie s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.  Predná náprava a príplatkové 17-palcové kolesá dokážu silu preniesť na asfalt aj uprostred zákruty a s vypnutou trakčnou kontrolou. Seat Leon 2,0 TDI SportUp vyzerá byť celkom zaujímavá alternatíva úsporného športového kompaktu s nadštandardne dobrým podvozkom. Dynamická jazda zdvihne spotrebu na 8 l/100 km, ináč možno rátať s priemerom 6,2 l/100 km. K príjemným zážitkom z jazdy určite prispela odolná brzdová sústava a citeľne tvrdšie naladený podvozok než v modeloch Toledo a Altea. Vďaka použitým nízkoprofilovým pneumatikám a tvrdému podvozku Leon zákruty doslova krája a nenechá sa rozptýliť ani priečne zvlneným asfaltom.


 

Naše hodnotenie:
+vzhľad
+podvozok
+spotrebad
+sedadlá
+jazdné vlastnosti

-nakladacia hrana
-výhľad šikmo dopredu 
-box vo dverách 

Hliníkové pedále a dekorácie z ušľachtilých kompozitných materiálov si zrejme Seat rezervuje pre verzie Cupra. Interiér však nesklamal a vďaka doplnkom verzie Sport Up príjemne prekvapil.

 

Dizajnový trik ukrytých kľučiek zadných dverí používaný konkurenčnou Alfou Romeo je teraz namierený proti nej.

 

 

 

Autor: foto: Tomáš Benedikovič

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 740
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 553
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 069
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 902
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 617
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 675
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 104
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 099
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 272
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 685
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 013
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 430
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 447
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 266
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu