SME
reklama

Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG

Polroka po tom, ako sa nový Passat zaskvel v žiari reflektorov ženevského autosalón, sme sa rozhodli preveriť ho v úlohe, pre ktorú bol stvorený. Cesta do Frankfurtu za jesennými automobilovými novinkami nám ponúkla priestor na vyskúšanie jeho cestovateľs

kého poslania.

O triedu vyššie
Passat šiestej generácie posunul doteraz zaužívané hranice vonkajších rozmerov a rovnako rozpínavý je aj v ponuke motorov a vybavenia. Na cestu do Frankfurtu sme dostali vyslovene cestovateľské a manažérske prevedenie s dvojlitrovým naftovým motorom, prevodovkou DSG, xenónovými svetlometmi a kompletným vybavením. Absolvovanie osemsto kilometrovej vzdialenosti „na šup“ však opäť potvrdilo, že čo sa zdá na prvý pohľad nadnesené a snobské, je v skutočnosti veľmi praktické. Ako dôkaz môžu poslúžiť xenónové svetlomety s prídavným osvetľovaním vnútornej strany ostrých zákrut. Stretávacie xenónové svetlo netrápi oči tak ako bežný halogén a pri hustej premávke v noci je jediným zdrojom osvetlenia diaľnice. Diaľkové svetlá totiž nemáte kedy použiť. Sedadlá potiahnuté kožou alkantarou sú na náš vkus trochu tvrdé ale dobre a ľahko nastaviteľné. O niečo nižší by mohol byť aerodynamický šum pri vysokých rýchlostiach. Inak v príkladne zvládnutom interiéri Passatu niet čo vytknúť. Špeciálnu pochvalu si zaslúži priestor a spracovanie detailov.

Legálne pirátstvo
S cieľom preveriť komfort a vlastnosti tvrdšie ladeného podvozka sme dali prednosť českej diaľnici pred rovnako preplnenou sieťou rakúskych ciest. Podvozok tak v prvej fáze absolvoval skúšku na panelovom povrchu. Nízkoprofilové pneumatiky na sedemnásť palcových diskoch znamenajú prínos v stabilite a vedení stopy, ale na spojoch panelov diaľnice sa nechajú počuť a cítiť. Príjemnejšia časť testu začala po vstupe na nemecké územie a vytrvalej jazde na hranici maximálnej rýchlosti. Podvozok precízne likviduje kmity karosérie a dodáva pocit istoty aj pri prejazde zákrutou s dvestovkou na tachometri.

Riešenie ropnej krízy
Kombinácia motora 2,0 TDI a prevodovky DSG je ako zohratý tanečný pár. Ťažko však povedať, kto koho v tanci vedie. Ak však motor po krátkom vytočení stratí dych, prevodovka ho podrží bleskurýchlym preradením. V konečnom dôsledku DSG radí rýchlejšie ako manuálna prevodovka a zároveň prispieva k nižšej priemernej spotrebe. Prekračovanie bežných rýchlostných limitov znamenalo zvýšenie priemernej spotreby udávanej výrobcom na 7,3 l/100 km. Objednať si motor 2.0 TDI (103 kW) s prevodovkou DSG znamená zaplatiť za Volkswagen Passat 1 031 000 Sk a viac. Pomer ceny a ponúknutých vlastností na úrovni vyššej strednej triedy je v tomto prípade veľmi lákavý. Konečný úspech šiestej generácie musia potvrdiť predajné čísla, ale po tejto „služobnej“ ceste chápeme, prečo sa konkurencia jej príchodu tak obávala.

Silnou stránkou v každom smere vyváženého auta sú brzdy a podvozok, teda súčasti, ktoré doposiaľ nevyčnievali ani nezaostávali. Kým motor 2,0 TDI má množstvo vyrovnaných a možno aj lepších konkurentov, prevodovka DSG predstavuje absolútny vrchol.

 

Na pohľad trochu chladný a konzervatívny ale dôsledný do posledného detailu. Interiér Passata nepozná ergonomické prehrešky a nevie, čo je nedostatok priestoru. Dokonca aj chýbajúce ovládanie autorádia na volante vyváži prehľadné autorádio so zabudovaným CD meničom. Podľa nás ide o míľový skok dopredu v porovnaní s predchodcom.

 Xenónové svetlomety odporúčame vodičom, ktorí strávia viac nocí za volantom než v posteli. Prídavné osvetľovanie ostrých zákrut po natočení volantu síce kráča s dobou, ale osvetľuje presne ten priestor v rohu auta, ktorý nevidíte kvôli ľavému prednému stĺpiku. Pri pomalom vchádzaní na miesto s neznámou kvalitou povrchu má svoj význam.

 

 

 

 

 

Pohľad na jednotkovú cenu nafty v Nemecku nie je vskutku optimistický, ale priemerná spotreba 7,3 l/100 km vzhľadom priemernú rýchlosť a proporcie auta vyvoláva úsmev na perách.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 767
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 657
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 461
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 435
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 303
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 033
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 983
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 794
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Ježek: Prelet nad kukučím, pardón, orlím hniezdom
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi
  3. Zuzana Valachovičová: Koniec príspevkov na zubné ošetrenie
  4. Peter Franek: Facka od ľudí.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  6. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  7. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  8. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 723
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 986
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 581
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 213
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 226
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 671
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 720
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 597
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu