SME
reklama

VW Fox 1,2

V spleti malých a „holých“ automobilov cenovej kategórie do tristotisíc korún sa nedávno objavil Volkswagen Fox, pripravený a nastavený na európsky štandard bezpečnosti. Spomenutý štandard predpokladá, že aj najlacnejšie dostupné auto musí mať dva airb

V spleti malých a „holých“ automobilov cenovej kategórie do tristotisíc korún sa nedávno objavil Volkswagen Fox, pripravený a nastavený na európsky štandard bezpečnosti. Spomenutý štandard predpokladá, že aj najlacnejšie dostupné auto musí mať dva airbagy a ABS. Čo okrem bezpečnostného štandardu Fox ponúka, preveril redakčný test.

Konečne Volks – wagen
Z dielne značky, ktorá na to bola stvorená, už dlho nevyšlo ľudové auto najnižšej cenovej kategórie. Keď sa konečne Volkswagen rozhodol takéto auto vypustiť na trh, urobil rovnako prefíkaný ťah ako evokuje názov auta. Cena modelu Fox s dvomi airbagmi, ABS a úchytmi detskej sedačky isofix neprekročila hranicu tristotisíc korún. V cene je tiež celkom pohľadná, hoci iba trojdverová karoséria postavená na osvedčenej podvozkovej platforme modelu Polo. Úprimne povedané, pri pohľade zvon sa na karosérii šetrenie prostriedkov markantnejšie neprejavilo. Testovacie vozidlo však malo nárazníky vo farbe karosérie, za ktoré si majiteľ priplatí 3 900 Sk. Nám by sa k cestovnému štandardu hodili hmlové svetlá (5700 Sk). Interiéru rozhodne nechýba vnútorný priestor a miesto na sedenie. Dokonca aj na zadných sedadlách určených pre dvoch cestujúcich je prekvapujúco dosť miesta. Daňou za vnútorný priestor sú predné dvere s nedostatočne veľkým boxom a takmer nevyužiteľným držiakom na plastovú fľašu. Našťastie vstupný otvor do interiéru je dostatočne veľký aj pre cestujúcich vzadu. Prístrojová doska nedosahuje úrovne modelu Polo, ale viac menej zodpovedá cene auta. Za negatívum považujeme veľmi malú skrinku pred spolujazdcom. Tvarované odkladacie plochy na stredovej konzole a na vrchu prístrojovej dosky potrebujú k praktickému využitiu ešte protišmykovú textíliu. Prístrojovému panelu v podstate niet čo vytýkať, pretože spolu s chodom radiacej páky patrí k dobrému štandardu značky. Aj na nové spracovanie páčok pod volantom sme si zvykli rýchlo. Základné vybavenie výrobca obohatil o inteligentné zapínanie smerových svetiel, ktoré na jeden krátky impulz bliknú trikrát. Cena vozidla sa mierne prejavila na spracovaní plastového obkladu dverí a na mnohých plechových neočalúnených častiach karosérie (predné dvere, vnútorná strana tretích dverí). Celkovo však Volkswagen postavil Fox na dobrých ergonomických základoch značky a pokarhanie si akurát zaslúži tvarovanie operadiel predných sedadiel s odklonenou hornou časťou sedáka.

Príplatky, príplatky
Základná cena vozidla 287 000 Sk je vzhľadom na ponúknutý bezpečnostný štandard a priestor výborná, pretože menej majetní motoristi už nemôžu na úkor ceny a komfortu obmedziť bezpečnostné prvky. V tomto ohľade znamená Fox prelom. Podrobnejší pohľad do cenníka nám stačil na to, aby sme pochopili, že okrem bezpečnosti si treba za všetko priplatiť. Buď sa motorista zriekne centrálneho zamykania, posilňovača riadenia, posuvnej zadnej lavice, otvárania okien vzadu, komfortného sklápania predných sedadiel, lakovaných nárazníkov vo farbe karosérie , klimatizácie , elektrického otvárania okien a bude mať auto v základnej cene alebo si za všetko priplatí a dostane sa k sume cca 350 000 Sk. V rámci týchto úvah sme vyšpecifikovali, čo by podľa nás malé lacné a bezpečné auto malo mať, aby plnilo nároky bežného motoristu. V prvom rade odporúčame centrálne zamykanie ponúkané iba v balíku s elektrickým ovládaním okien, zrkadiel a diaľkovým ovládaním (19 400 Sk), prípadne ten istý balík aj s alarmom ( 26 500 Sk). Ďalej by nemala chýbať posuvná zadná lavica s delenými sedadlami (3000 Sk), aby bolo možné využiť benefit karosérie a batožinový priestor objemu od 260 do 353 l (sklopené sedadlá 1016 l). Keď oželieme klimatizáciu, tak potom nesmú chýbať výklopné zadné okná (3700 Sk). Na záver ešte odporúčame posilňovač riadenia ponúkaný spolu so širšími pneumatikami s nižším profilovým číslom za 15 500 Sk. Volkswagen Fox namodelovaný k základnej spokojnosti zákazníka (nás) stojí 328 600 Sk.

V istej stope
Jazdné vlastnosti predčia ktoréhokoľvek konkurenta v triede mini alebo malých automobilov. Podvozková skupina pochádza z modelu polo, a to cítiť v každej situácii. Fox bez prievisov sa ľahko ovláda aj na snehu, kde má sklon k nedotáčavému správaniu. V spolupráci s ABS považujeme jazdné vlastnosti za vyrovnané a bezpečné. Kto sa chce kompletne postarať o bezpečnosť dcéry alebo manželky, môže dokúpiť stabilizačný systém ESP a bočné airabgy. Koncernový trojvalcový benzínový motor už mnohí dobre poznajú. Jeho prednosťou je nízky objem, technická nenáročnosť, prijateľná spotreba a v prípade Foxu aj dobre navrhnuté odstupňovanie prevodovky. Na zvýšený prísun hluku do interiéru a netradičný rapotavý zvuk trojvalca si treba zvyknúť. V malom a lacnom vozidle sa totiž ťažko hľadá priestor i peniaze na odhlučnenie. Aj kryt motora, na ktorý sme u koncernových vozidiel zvyknutí, chýba. K dobrému dojmu z jazdy určite prispel príkladný chod radenia a tuhosť karosérie s dvanásťročnou garanciou voči prehrdzaveniu. Výrobcom udávanú priemernú spotrebu 6,0 l/100 km (vyššia než u konkurencie) sme prekročili iba o 0,5 l.

VW Fox bude pre náš i iné rozvíjajúce sa automobilové trhy prínosom, pretože už v základnom riešení mobility ponúka vysoký štandard bezpečnosti. Nutnosť dokupovania ďalších prvkov a narastanie ceny je v tomto prípade druhoradé. Zákazníci sa totiž pri kúpe tohto auta nemusia okrádať o vlastnú bezpečnosť. Jazdné vlastnosti sú nad očakávanie dobré, spracovanie interiéru a prevedenie niektorých detailov naopak horšie. Prístup do inak nadpriemerne veľkého batožinového priestoru zhoršuje vysoká nakladacia hrana umiestnená 30 cm nad dnom kufra.



V tejto kategórii vozidiel stačí malý združený prístroj. Otáčkomer je úplne nenápadný na jednej úrovni s palivomerom.

 

 

 

 

 

Po jednoduchom sklopení zadnej lavice vznikne zaujímavý priestor objemu 1016 l.

 

 

 

 


Nakladacia hrana je až 30 cm nad dnom kufra a sťažuje tak manipuláciu s batožinou alebo pracovným náradím. Ide o typický problém malých vozidiel.

 

 Návod na sklápanie sedadiel netreba čítať, aby človek pochopil jednoduchú manipuláciu so sedadlami. Madlo na pozdĺžne posúvanie je aj v interiéri.


Bežné sklápanie operadla predných sedadiel je samozrejme v základnej cene, ale za komfortné sklápanie easy-entry ( predné sedadlo sa posunie po sklopení dopredu) sa pripláca 6700 Sk. Pri širokom vstupnom otvore stačí aj základný režim sklápateľného operadla.

 

Rázvor náprav 247 cm a celková dĺžka 383 cm tvoria slušný základ pre stavbu priestranného malého automobilu. Napokon vonkajšie rozmery a rázvor sú väčšie ako v prípade novej Toyoty Yaris. O mini automobile teda nemôže byť reč. Dôkazom je priestor na zadných sedadlách.

 

Na základe skúseností s trojdverovými automobilmi odporúčame priplatiť si za otváranie (iba vetracia poloha) zadných okien.

 

 

 



Tvarovanie výplne  dverí vyzerá na prvý pohľad atraktívne, avšak do boxu nevmestíte nič okrem peňaženky a v efektne tvarovanom stojane sa sotva udrží poloprázdna fľaša.


Skrinka pred spolujazdcom ako tak zhltla servisnú knižku s návodom na obsluhu. Pri tak dimenzovanom vnútornom priestore asi viac očakávať nemôžeme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 25 441
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 632
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 930
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 321
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 230
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 878
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 674
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 162
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 651
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 444
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 486
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 461
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 371
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 301
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu