SME
reklama

Lexus RX 350 – na druhej strane rieky

Zámerom pri vývoji všetkých SUV, bolo priniesť bohatým a psychicky preťaženým ľuďom možnosť jazdiť za športom a všade tam, kde sa dá poriadne vyvetrať hlava. Lexus RX 350 začína s terapiou hneď od začiatku. Najskôr ponúkne ticho, potom nenormálne kva

Zámerom pri vývoji všetkých SUV, bolo priniesť bohatým a psychicky preťaženým ľuďom možnosť jazdiť za športom a všade tam, kde sa dá poriadne vyvetrať hlava. Lexus RX 350 začína s terapiou hneď od začiatku. Najskôr ponúkne ticho, potom nenormálne kvalitný zvuk audio sústavy Mark & Levinson a napokon upokojujúcu jazdu.

Láska prichádza cez interiér
Model RX ešte patrí k tým Lexus-om, ktoré sa prezentujú až na druhý pohľad alebo dotyk. Spočiatku bežné japonské auto postupne odhaľuje svoje tromfy. Najskôr je to ticho, potom slušná aerodynamika (cx-0,33), následne sedadlá, zvuk audio sústavy, natáčacie xenónové svetlomety, optitrónový prístrojový panel a výkonný motor. Niektoré detaily ako napríklad ovládacie tlačidlá vo dverách pôsobia trochu nemoderne. Kompletný opis palubnej elektroniky by zabral podstatne viac miesta, lebo tá je všade. Okrem kamery na cúvanie sme zažili aj príplatkový multimediálny svet s prehrávačom DVD a zvukom špičkovej audio sústavy. V takomto aute môžete cestovať s úsmevom aj v piatok popoludní. Nedávna modernizácia priniesla kvalitnejšie materiály a lepší motor.

Dve verzie
Jediné, čo môže Lexus RX znevýhodniť v Európe je malý výber motorov, pretože okrem hybridného pohonu je v ponuke len benzínový šesťvalec. V teste sa ukázal ako vyzretý agregát a výrobcom udávanú priemernú spotrebu prekročil iba o 0,8 l/100 km, čo sa nám nestáva často. Krátkodobé kontrolné šantenie si samozrejme vyžiadalo podstatne viac. Za zmienku stojí krútiaci moment 342 Nm a príjemný nábeh výkonu. K temperamentnému motoru s okamžitou odozvou na plynový pedál by pasovala rýchlejšia automatická prevodovka než je päťstupňový mechanizmus ECT. Šepotajúcemu šesťvalcu s duálnym časovaním ventilov stačí 7,8 s na to, aby dvojtonové teleso dosiahlo rýchlosť 100 km/h.

Bača a žinčicu máte ?
Lexus v počiatku testu akoby prischol k ceste a ani nás to neťahalo do terénu. V konečnom dôsledku výlet mimo asfalt predčil očakávania. Svoj podiel na tom má nastaviteľná výška podvozka v troch úrovniach, konkrétne pre rýchlu jazdu po asfalte (- 1,5 cm) , normálny režim a jazdu v teréne (+ 3 cm). V samotnom vzduchovom pružení tkvie tajomstvo vysokého komfortu aj na hrboľatej ceste. Podvozku prekríženie náprav nevonia, na druhej strane pri nechcenom rýchlom prejazde terénnej vlny sa Lexus RX prebytočne nerozhojdá. Japonské SUV sa s ľahkosťou škriabe tam, kde by sa súdny človek s rovnako komfortnou limuzínou nevybral, napríklad na salaš. Dynamické riadenie stability vozidla VSC kontroluje trakciu tak, že je nemožné pozorovať presun výkonu medzi nápravami. V podstate o tom, že to ďalej nepôjde, nerozhodujú šmýkajúce sa kolesá, ale zásah elektroniky do riadenia motora. Lexus RX je kapitola sama o sebe. S ohľadom na európsku konkurenciu pôsobí až príliš všedne, hoci jeho kvality sú nespochybniteľné.


Naše hodnotenie

vzhľad nenápadný až všedný, výborná aerodynamika
interiér luxusný a praktický
motor vzhľadom na výkon úsporný a tichý
jazdné vlastnosti suverénny a rýchly na ceste, bojazlivý v teréne
technika elektronický raj, pomalá automatická prevodovka
výbava dôraz na pohodu a dobrý zvuk
úžitok v tejto triede už objem kufra nerozhoduje
celkový dojem terapia pre workoholika


Cena modelu od 1 819 000 Sk
Cena testovanej verzie 2 159 000 Sk
Motor 3,5 V6
Výkon motora 206 / 280 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,8 s
Objem batožinového priestoru 439 l
Spotreba podľa výrobcu 11,2 l/100 km
Spotreba v teste 12,0 l/100 km
Bezpečnosť 7 x airbag, ABS, VSC,


Lexus RX oplýva pokojom, komfortom a kvalitnou reprodukciou hudby. Suverenita a komfort vo vysokej rýchlosti mu rozhodne nechýbajú.

Pre vychádzky mimo cesty slúži výškovo nastaviteľný podvozok. Odhaliť reakcie pohonu všetkých kolies bolo veľmi ťažké, pretože všetko stráži elektronika a vodičovi nedovolí nič, čo by prekročilo medzu priľnavosti. Jazda na snehu bude bezpečná ale zrejme nudná.


Luxusné SUV sa cíti lepšie na ceste, ale v pohode sa dostane tam, kde by to limuzíne ublížilo, napríklad za neopakovateľnými zážitkami na salaš.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 053
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 744
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 004
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 822
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 938
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 539
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  2. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  4. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  5. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  6. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  7. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  8. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 537
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 485
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 362
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 813
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 354
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 962
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 418
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu