SME
reklama

Fiat Punto - keď servis zaostáva

Keď prišiel na trh Grande Punto napísal som, že po rokoch má Fiat opäť veľkú šancu preraziť. Ide totiž o minimálne taký dobrý produkt, akým bolo svojho času Punto prvej generácie. Tiež som spomenul, že bude závisieť len od importéra a predajcov ako dokážu

túto šancu využiť.

Prečo tento diel takto začínam? V auguste sme súbežne s modelom Kia Rio začali testovať aj Fiat Grande Punto. Tento dlhodobý test je netradičný v tom, že vozidlo sme neprevzali nové, ale jazdené. V tom čase malo na tachometri 12.684 km. Pred nami teda absolvovalo niekoľkomesačnú šnúru krátkodobých testov v rôznych médiách. Dokončilo ju v slušnej kondícii. Vyskytla sa ale jedna drobnosť, ktorú bolo treba doladiť. Z času na čas na každom novom aute, zvlášť medzi prvými kusmi, vyplávajú na povrch malé poruchy. Nám sa zasekávalo ľavé bočné okno. Po spustení sa raz dalo zatvoriť na prvý, inokedy až na piaty krát.

Pred začiatkom testu dali sme preto auto do servisu, aby sme mohli odštartovať s čistým štítom. Odvtedy sme boli v servise s tou istou poruchou ešte ďalšie dva razy. Dodnes ju neodstránili! Medzičasom nám prestal fungovať otočný ovládač ventilácie, takže dôvody k návšteve servisu už boli dva. Iste mi dáte za pravdu, že začínať jeseň s týmito poruchami nie je nič príjemné. V autorizovanom servise Auto-Impex v Bratislave na Rožňavskej ulici však dodnes ani jednu z porúch neodstránili! Pritom ide o banality, ktorých opravu niekoľkokrát urgoval aj importér. Začínam mať preto dojem, že pošramotenú povesť značky Fiat u nás, zvlášť v Bratislave, nemajú na svedomí ani tak samotné produkty (modelovo Fiat v poslednom čase razantne napreduje, čo dokazuje nielen Grande Punto ale celá paleta pripravovaných noviniek) ako šlendrianska práca a prístup niektorých servisov. V tomto konkrétnom prípade firmy Auto-Impex.

Chcem zdôrazniť, že poznám viaceré značkové servisy Fiat mimo Bratislavy, za ktoré som ochotný dať ruku do ohňa a s ktorými som nikdy nemal žiaden problém. Zároveň sa vôbec nedivím, že mnohí bratislavčania servisujú svoje Fiaty v Dunajskej Strede, Pezinku a inde. A to aj napriek tomu, že v Auto-Impexe sa tvária ako veľmi im záleží na službách zákazníkom, čo dokazuje, že v pracovných dňoch je ich servis otvorený do 22,30 hod. My sme túto výhodu využili len na to, aby sme ráno prevzaté auto mohli ešte ten istý deň večer vrátiť príjmaciemu technikovi s tou istou poruchou. S kolegom sme už uzavreli stávku koľkokrát budeme musieť ešte navštíviť tento servis, kým spomínané drobnosti odstránia alebo chybné súčiastky v záručnej lehote vymenia.

Pritom to nie je naša prvá negatívna skúsenosť s touto spoločnosťou. Keď sme sa napríklad pýtali, kedy má Grande Punto 1.3 JTDm výrobcom predpísanú výmenu motorového oleja, dvaja príjmací technici nám svorne tvrdili, že po každých 20.000 km. S príchodom novej generácie motorov Multijet sa pritom interval výmeny oleja predĺžil na 30.000 km. To sa týka aj motora 1.3 JTDm výkonu 66 kW/90 k.

Za všetko hovorí aj moja posledná skúsenosť s prezúvaním na zimné pneumatiky. Prácu, ktorá v bežnom pneuservise počas hlavnej prezúvacej sezóny trvá najviac pol hodiny, v Auto-Impexe vykonávali 2 hodiny!  Verím, že aj tento článok prispeje k zaplátaniu dier v starostlivosti o zákazníkov bratislavskej spoločnosti Auto-Impex. Nie je mojim zámerom niekomu škodiť, ale v rámci dlhodobých testov sledujem aj prácu servisov a v záujme skvalitnenia služieb sa snažím na niektoré nedostatky upozorniť. Značke Fiat fandím, zvlášť jej novému Grande Puntu, a preto ma mrzí,  keď narazím na takýto prípad v neustále proklamovanej starostlivosti o zákazníkov. Testované Punto zatiaľ funguje výborne. Užívame si najmä jeho podvozok (zaraďujeme ho medzi najlepšie v triede) a motor. Napriek svojmu objemu robí z Punta nadpriemerne dynamické a hospodárne vozidlo .


Banálnu závadu na mechanizme sťahovania okna a otočnom ovládači ventilácie neboli v Auto-Impex schopní odstrániť ani po troch návštevách servisu.




 





Prevádzkové náklady po 12.151 km

Celkovo ubehnuté 24.835 km
Pohonné hmoty (Sk) 29.758,80 Sk
Spotrebované pohonné hmoty 728,57 l
Priemerná spotreba 6,0 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 845
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 664
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 199
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 079
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 141
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 384
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 226
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  2. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  3. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  4. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  5. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  6. Viktor Pamula: Súdna rada bez predsedu
  7. Marek Strapko: Ja mám základné vzdelanie!!!
  8. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 1.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 101 221
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 468
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 321
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 080
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 639
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 641
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 854
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 786
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu