SME
reklama

Audi Allroad Quattro. Ktorý diesel je lepší?

Audi ešte pred prudkým rozvojom SUV prinieslo svojské a veľmi trefné riešenie spojenia rodinného kombi a ľahkého terénu. Tak vzniklo Audi A6 Allroad Quattro. My sme sa snažili hľadať odpoveď na čitateľskú otázku, ktorý z dvoch naftových šesťvalcov si vybr

V triede luxusných automobilov tiež rozhodujú peniaze. Slabší motor 2,7 TDI je úspornejší, lacnejší a hendikep výkonu zanedbateľný.V triede luxusných automobilov tiež rozhodujú peniaze. Slabší motor 2,7 TDI je úspornejší, lacnejší a hendikep výkonu zanedbateľný. (Zdroj: AUTOR)

Audi ešte pred prudkým rozvojom SUV prinieslo svojské a veľmi trefné riešenie spojenia rodinného kombi a ľahkého terénu. Tak vzniklo Audi A6 Allroad Quattro, ktoré sa už v druhom vydaní teší veľkej obľube. S nastaviteľnou výškou podvozka, plynovým pružením a pár doplnkami dizajnu vyzerá oveľa ľahšie ako A6 kombi, z ktorého je odvodené, o širšom využití nehovoriac. Jedine cena by mohla byť aj k zámožnejším klientom prívetivejšia. Pri výbere vhodnej naftovej alternatívy môže nastať problém, ktorý z dvoch objemovo blízkych šesťvalcov si vybrať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Problém
Pri prvom teste sa nám páčil motor 2,7 TDI, ktorý existuje ako lacnejšia alternatíva k výkonnejšiemu šesťvalcu 3,0 TDI. Aby sme mohli odpovedať na čitateľskú otázku, ktorý z dvoch motorov bude lepší, požičali sme si aj silnejší variant 3,0 TDI s výkonom až 233 k.

Riešenie
Objemovo veľmi blízke motory majú mierne odlišnú konštrukciu a pomerne veľký rozdiel vo výkone i krútiacom momente. Avšak iba na papieri, pretože v praxi zaostáva slabší motor iba pri vysokých rýchlostiach. Rozdiel v zrýchlení z 0 na 100 km/h prekáža rozhodne menej ako veľký rozdiel v spotrebe paliva v prospech menšieho motora. Kým údaje výrobcu sa líšia iba o desatinu litra, v praxi bol rozdiel v spotrebe takmer dva litre. Aj keď opomenieme šesťdesiattisícový rozdiel v nákupnej cene, naším favoritom zostane verzia 2,7 TDI. Tá si navyše lepšie rozumie s automatickou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Porovnanie motorov

Verzia 2,7 TDI 3,0 TDI
Objem 2698 cm3 2967 cm3
Výkon/otáčky 132 kW/3300 - 4500 ot. 171 kW/4000 ot.
Krút. moment/otáčky 380 Nm/1400 - 3300 ot. 450 Nm/1400 - 3250 ot.
Zrýchlenie 0 - 100km/h 9,3 s 7,8 s
Spotreba (výrobca) 8,7 l/100km 8,8 l/100 km
Spotreba (v teste) 8,9 l/100km 10,6 l/100 km
Základná cena 1 887 800 Sk 1 950 100 Sk

Náš TIP  -  2,7 TDI

 

 

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 21 036
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 824
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 545
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 941
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 385
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 369
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 913
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 576
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  3. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  4. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  5. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  6. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  7. Martin Borecky: Rakovina
  8. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 236
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 451
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 153
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 325
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu