Audi ešte pred prudkým rozvojom SUV prinieslo svojské a veľmi trefné riešenie spojenia rodinného kombi a ľahkého terénu. Tak vzniklo Audi A6 Allroad Quattro, ktoré sa už v druhom vydaní teší veľkej obľube. S nastaviteľnou výškou podvozka, plynovým pružením a pár doplnkami dizajnu vyzerá oveľa ľahšie ako A6 kombi, z ktorého je odvodené, o širšom využití nehovoriac. Jedine cena by mohla byť aj k zámožnejším klientom prívetivejšia. Pri výbere vhodnej naftovej alternatívy môže nastať problém, ktorý z dvoch objemovo blízkych šesťvalcov si vybrať.
Problém
Pri prvom teste sa nám páčil motor 2,7 TDI, ktorý existuje ako lacnejšia alternatíva k výkonnejšiemu šesťvalcu 3,0 TDI. Aby sme mohli odpovedať na čitateľskú otázku, ktorý z dvoch motorov bude lepší, požičali sme si aj silnejší variant 3,0 TDI s výkonom až 233 k.
Riešenie
Objemovo veľmi blízke motory majú mierne odlišnú konštrukciu a pomerne veľký rozdiel vo výkone i krútiacom momente. Avšak iba na papieri, pretože v praxi zaostáva slabší motor iba pri vysokých rýchlostiach. Rozdiel v zrýchlení z 0 na 100 km/h prekáža rozhodne menej ako veľký rozdiel v spotrebe paliva v prospech menšieho motora. Kým údaje výrobcu sa líšia iba o desatinu litra, v praxi bol rozdiel v spotrebe takmer dva litre. Aj keď opomenieme šesťdesiattisícový rozdiel v nákupnej cene, naším favoritom zostane verzia 2,7 TDI. Tá si navyše lepšie rozumie s automatickou prevodovkou.
Porovnanie motorov
Verzia | 2,7 TDI | 3,0 TDI |
Objem | 2698 cm3 | 2967 cm3 |
Výkon/otáčky | 132 kW/3300 - 4500 ot. | 171 kW/4000 ot. |
Krút. moment/otáčky | 380 Nm/1400 - 3300 ot. | 450 Nm/1400 - 3250 ot. |
Zrýchlenie 0 - 100km/h | 9,3 s | 7,8 s |
Spotreba (výrobca) | 8,7 l/100km | 8,8 l/100 km |
Spotreba (v teste) | 8,9 l/100km | 10,6 l/100 km |
Základná cena | 1 887 800 Sk | 1 950 100 Sk |
Náš TIP - 2,7 TDI
Autor: rch