SME
reklama

Fiat Grande Punto - batožinový priestor pod lupou

Každým ďalším kilometrom v rámci dlhodobého testu sa presviedčame o vynikajúcich jazdných vlastnostiach Grande Punta, nehovoriac o jeho dokonalej vizáži. Tiež mu nemožno vyčítať posed za volantom a ľahké ovládanie s dvojstupňovým posilňovačom riadenia.

Rozhodli sme sa pozrieť na praktické stránky, konkrétne na batožinový priestor.Rozhodli sme sa pozrieť na praktické stránky, konkrétne na batožinový priestor. (Zdroj: rch)

Každým ďalším kilometrom v rámci dlhodobého testu sa presviedčame o vynikajúcich jazdných vlastnostiach Grande Punta, nehovoriac o jeho dokonalej vizáži. Tiež mu nemožno vyčítať posed za volantom a ľahké ovládanie s dvojstupňovým posilňovačom riadenia. Pribúdajúce kilometre pôsobia aj blahodárne na motor 1,3 MTJ, ktorý získava na pružnosti a uberá v nárokoch na palivo.

Grande Punto si medzi nami získalo povesť dobrého a rýchleho cestovateľa, ktorý ani pri fakt rýchlom tempe na ceste nechce viac ako 6,3 l/100 km. Stačí iba trochu ubrať a spotreba razom padne k päťlitrovej hranici. Aby náš trojdverový fešák príliš nespyšnel, rozhodli sme sa pozrieť na jeho praktické stránky, konkrétne na batožinový priestor.



 

Testované Grande Punto má namiesto rezervného kolesa malý kompresor s tlakomerom a špeciálnou lepiacou hmotou na opravu poškodenej pneumatiky. V priebehu testu sme ju zatiaľ nemuseli použiť.



Tretie dvere možno odomknúť a trochu pootvoriť iba diaľkovo tlačidlom na prístrojovom paneli alebo na kľúči od auta. Práve druhý menovaný spôsob nám často neplánovane otvorí kufor počas štartovania, teda pri otočení kľúčom v spínacej skrinke. Deje sa tak vďaka precitlivelému tlačidlu. Otvorenie kufra na diaľku si možno vysvetliť ako odomknutie a mierne vyskočenie zo zámku. Ostatné je na obsluhujúcom, ktorý nemá inú možnosť iba strčiť prsty do zašpinenej medzery medzi dverami a nárazníkom. Chápeme, že akékoľvek madlo by do dizajnu nezapadlo, ale pomohol by aspoň vyklápací firemný znak. Dolnú hranu tretích dverí totiž neumyje nijaká umyvárka.



Zadné veko nemá rukoväť. Navyše jeho hrana býva znečistená zo stečenej a zaschnutej špinavej vody. Chápeme, že držadlo by narušilo estetickú dokonalosť zadnej časti auta ale z praktického hľadiska by padlo vhod.



Výmena žiarovky v koncových svetlách dá zabrať. Tento úkon treba radšej nechať na autorizovaný servis.

 

Objem batožinového priestoru 275 l celkom nekorešponduje s názvom Grande, pretože niektoré autá v triede majú o 25 l viac, hoci na druhej strane to nie je až taký markantný rozdiel. Pri manipulácii s väčšími krabicami nám prekážala skôr vysoká nakladacia hrana a to voči zemi aj dnu batožinového priestoru. Bremeno treba potom vysoko dvíhať a vkladať cez smerom hore sa zužujúci otvor. Navyše v jeho strednej časti zasahujú do otvoru plasty, ktoré držia plató. Práve kvôli vysokej nakladacej hrane treba plató často vyberať a po naložení zase späť vložiť. Časté operácie nevydržal plastový záves, do ktorého sa plató vkladá. Našťastie to relatívne dobre funguje aj bez neho.


Daň za excelentnú tuhosť karosérie. Vysoká nakladacia hrana zvonka i zvnútra: medzi nakladacou hranou a dnom kufra je rozdiel až 250 mm.
Do nakladacieho otvoru zasahujú plastové časti, o ktoré sa opiera plato. Šírka kufra je vzhľadom na tvar auta prijateľná.



Ako naznačujú rozmery v priloženej tabuľke, samotná šírka, výška a hĺbka batožinového priestoru je na tom celkom dobre. Krása a tuhá karoséria i vysoká úroveň bezpečnosti si vypýtali svoju drobnú daň. Pri tvrdej kritike musíme priznať, že lepšie nie sú na tom ani niektoré nové konkurenčné autá ako Opel Corsa, Škoda Fabia alebo Peugeot 207.

Fiat Grande Punto – rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana
výška zvon 770 mm
výška zvnútra 250 mm
nakladací otvor
šírka dole 1030 mm
šírka v strede 810 mm
šírka na vrchu 800 mm
výška 670 mm
dno kufra
dĺžka 670 - 1300 mm
šírka 975 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 837
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 478
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 944
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 636
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 137
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 900
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 374
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 1 905
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Nemocnice ročne zaznamenajú desiatky útokov pacientov na zdravotníkov.


Možno ministerka zdravotníctva Zuzana Dolinková bude vedieť, čo je to superpotrat.

O Robertovi Ficovi si treba pamätať, že z neho slová nevypadávajú náhodne.


Matej Ovčiarka je už novým šéfom sekcie plánu obnovy na ministerstve zdravotníctva.

Ovčiarka šéfuje plánu obnovy na ministerstve zdravotníctva od stredy.


Rudolf Huliak mal narodeniny

Nie, vaša kancelária nie je súkromná.


reklama
  1. Viktor Pamula: Súdna rada bez predsedu
  2. Marek Strapko: Ja mám základné vzdelanie!!!
  3. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 1.
  4. Jozef Varga: Krkavci / 60. /
  5. Michal Pavlík: Patrí k sebe šport a politika ?
  6. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky CCXI - Daorson /BiH/
  7. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  8. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 266
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 76 758
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 289
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 699
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 487
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 604
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 17 409
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 10 916
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu