SME
reklama

Hyundai i30 zaváňa nádejou

Dizajn avizuje úplne novú éru automobilov značky Hyundai v nižšej strednej triede a tomu našťastie zodpovedá interiér aj jazdné vlastnosti. Pod označením i30 sa v podstate ukrýva Kia Cee´d v iných šatách a prepracovanejšej podobe.

Hyundai i30 je hodný nového aj keď netradičného mena, lebo znamená novú éru automobilky.Hyundai i30 je hodný nového aj keď netradičného mena, lebo znamená novú éru automobilky. (Zdroj: Peter Mihálik)

Dizajn avizuje úplne novú éru automobilov značky Hyundai v nižšej strednej triede a tomu našťastie zodpovedá interiér aj jazdné vlastnosti. Pod označením i30 sa v podstate ukrýva Kia Cee´d v iných šatách a prepracovanejšej podobe.

Koncernové dvojičky Kia Cee´d a Hyundai i30 vychádzajú z jedného technického základu ale s vlastnou tvárou. Napríklad Hyundai vyzerá napohľad športovejšie a nie tak tuctovo, pretože od zvyšku konkurencie sa líši tvarom zadných svetiel, nárazníkom a prednými svetlometmi. Okrem červenej farby a hliníkových diskov mu pristane aj čiernosivý interiér s poťahmi v kombinácii textílie a kože. Z miesta vodiča dobre vidieť do strán vďaka krátkym predným stĺpikom. Priemerný batožinový priestor objemu 340 l má dosť vysoko položenú nakladaciu hranu a otvor dole zúžený kvôli potrebnej tuhosti karosérie. Nárast kvality cítiť už pri zatváraní dverí. Tie zadné by sa mohli otvárať pod väčším uhlom, aby sa ľahšie nastupovalo.

Druhá verzia
Slušný vnútorný priestor pramení z vonkajších proporcií karosérie, ktorej strecha vzadu príliš neklesá, aby zostalo miesto na hlavu aj na zadných sedadlách. Kombinácia kože a textílie je vecou vybavenia, rovnako ďalšie prvky v testovanom aute. Štandardné vybavenie nezabúda na bezpečnosť, hoci stabilizačný systém ESP je v ponuke iba v najvyššom stupni vybavenia. Testovaný Hyundai i30 Style mal šesť airbagov, ABS, automatickú klimatizáciu a rad ďalších doplnkov. Pomer vybavenia a ceny je výsledkom agresívnej cenovej politiky, dokonca aj voči sesterskému modelu Kia Cee´d, ktorý má však rozsiahlejšie záruky. Hyundai nás zase zaujal kvalitnejším vypracovaním a krajším prístrojovým panelom.

Malý diesel
Motor 1,6 CRDi VGT dáva v závislosti od verzie výkon buď 66 alebo 85 kW. V testovanom aute sme odskúšali kultivovanú silnejšiu verziu. Motor sa vlastnosťami a výkonom vyrovná koncernovému hitu 1,6 HDi od PSA Peugeot Citroen. Vo vyšších otáčkach sa nám dokonca zdal temperamentnejší. Jedine nábeh výkonu pod 2100 ot./min. je dosť pomalý a reakcia na plynový pedál oneskorená. Celkovo je motor zbierkou všetkých cností vrátane príjemného ťahu. Kvalitnému motoru chýba šesťstupňová prevodovka. Použitý päťstupňový manuál radí celkom presvedčivo a piaty stupeň nie je príliš krátky, ale na diaľnici nám šestka rozhodne chýbala. Potom by aj spotreba klesla na výrobcom udávaných 4,7 /100 km, pretože my sme sa pod šesť litrov nedostali.

Komfortný podvozok
Zažiariť podvozkom v triede, kde roky kraľujú Golf, Focus alebo Astra nie je jednoduché ani pre automobilky zvučných mien. Hyundai i30 vchádza do súboja so vztýčenou hlavou, pretože ponúka zaujímavý kompromis komfortu a bezpečnosti. Dokonca predná náprava sa nám zdá presvedčivejšia a podvozok citlivejšie naladený ako v sesterskom modeli Kia Cee´d. Pokrok poznať v každom smere, tiež pri prudkých vyhýbacích manévroch, kedy zadná viacprvková náprava sleduje zvolený smer. Celkovo je podvozok viac komfortný než športový s vysokou úrovňou bezpečnosti.

Ambície
Model i30 mení pozíciu značky v nižšej strednej triede, hoci nebude ľahké nájsť si novú cestu medzi modely zvučných mien. Cena nie je ani zďaleka to jediné, čím dokáže Hyundai zaujať, pretože je to pekné moderné auto s modernými motormi, interiérom a schopným podvozkom. Nás príjemne prekvapil motor a technická vyspelosť auta. Pri výbere modelu je otázne, či nebude lepšie kúpiť na každý deň základnú a dobre vybavenú verziu alebo o dvestotisíc drahší naftový model s vyšším komfortom.
Rastislav Chvála

Zadok zaujme najmä tvarom piatych dverí a koncových svetiel. Celkom vydarené a pekné dielo.
Kvalita vypracovania a výbava sú príjemným prekvapením. Z estetického hľadiska majú európske automobilky navrch.
Výhody praktického päťdverového auta umocňuje vnútorný priestor.


Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ***
výbava *****
úžitok ****
celkový dojem ****

Hyundai i 30 1,6 CRDi VGT Style

Cena modelu od 429 900 Sk
Cena testovanej verzie 629 900 Sk
Motor 1,6 CRDi VGT
Výkon motora 85 kW / 115k
Krútiaci moment 255 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,6 s
Maximálna rýchlosť 188 km/h
Objem bat. priestoru 340 l
Spotreba podľa výrobcu 4,7 l/100 km
Spotreba v teste 6,1 l/100 km
Bezpečnosť 6x airbag, ABS

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 676
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 106
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 109
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 269
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Odišla Eva Štefankovičová, režisérka filmu, ktorého scenár ležal 10 rokov v televíznej dramaturgii, lebo ešte nenastal ten správny čas nakrútiť ho
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.4.1924)
  3. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Fakty sú neúprosné. Slovenská populácia nezadržateľne starne
  4. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  5. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  6. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  7. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  8. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 98 243
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 536
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 253
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 710
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 019
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 894
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 889
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu