Piata generácia modelu Golf dostala verziu kombi až v poslednej tretine svojho produkčného obdobia s cieľom upútať pozornosť. Dobre známy Golf prichádza s predĺženou karosériou a veľkým kufrom.
Na osvieženie má kombi chromovanú masku chladiča z modelu Jetta a inak strihnuté široké zadné svetlá. Osobne nás kombi zaujalo viac ako krátka verzia, záleží však od uhla pohľadu. Oveľa objektívnejšie môžeme posúdiť tradičné prednosti modelu obsiahnuté v dobrej ergonómii a prepracovaných detailoch, ktoré verejnosť dobre pozná. Navyše v testovanom aute bol chronicky známy motor 1,9 TDI s výkonom 77 kW. Kto s ním jazdil vie, že môže čakať nízku spotrebu, hlasnú prevádzku, primeraný výkon a iba päťstupňovú prevodovku na každodenné používanie. Vyznavačom diaľkových trás odporúčame modernejší dvojlitrový diesel, alebo niektorý s prepĺňaných benzínových motorov TSI.
Na tvrdšie naladenom podvozku nás zaujala stabilita auta pri plnom naložení, pretože v závislosti od motorizácie sa užitočná hmotnosť pohybuje nad 600 kg. Prvotriedne jazdné vlastnosti nie sú podľa nás dôvodom na nezaradenie stabilizačného systému ESP do štandardnej výbavy. Za poslednú generáciu ESP schopného korigovať aj jazdu s prívesným vozíkom si treba priplatiť 25 000 Sk aj v najvyššom stupni vybavenia.
Veľký kufor
Praktická výhoda kombi pramení v predĺžení karosérie o 15,9 cm. Objem maximálne využitého batožinového priestoru vrátane odkladacích boxov pod dnom je 560 litrov. V základnom usporiadaní treba počítať s objemom 505 l. Naložením po strechu a postupným sklápaním sedadiel objem vzrastie na 1495 l. Pri nakladacej hrane umiestnenej 57 cm nad zemou je aj nakladanie ťažších predmetov jednoduchšie. Pri snahe dosiahnuť prijateľné tvary karosérie zostali prednosti kombi zachované. Zásuvka na 12 V v batožinovom priestore nepatrí do základného stupňa vybavenia. Z pomedzi príplatkových prvkov odporúčame sieť na uchytenie drobných predmetov.
Štandardy a doplnky
Z príplatkového vybavenia sme vyskúšali prednú lakťovú opierku so zabudovanou zástrčkou na 230 V. K šiestim airbagom v základnom vybavení možno pridať ďalšie dva bočné za príplatok. V cene je tiež poloautomatická klimatizácia, akurát škoda, že kožený volant už do štandardnej výbavy auta nepatrí, pretože k etalónu kvality akým je Golf sa plastový veniec
Prechod na Euro
Testovaný Golf Variant 1,9 TDI Comfortline by tento týždeň stál približne 724 044 Sk, pretože Volkswagen stanovil ceny v Euro a cena sa počíta podľa aktuálneho kurzu v deň fakturácie. Na základe týždenného testu v rodinných podmienkach si dovolíme tvrdiť, že v cene je vysoká kvalita dielenského spracovania, veľký a dobre využiteľný batožinový priestor, príkladné jazdné vlastnosti, nízka spotreba, hlučný motor a neodškriepiteľná prestíž. Príplatkové vybavenie nie je pre ľudí z lacného kraja a ESP by malo byť jednoznačne v štandardnom vybavení. Napriek tomu je Golf Variant najlepším kombi zužujúcej sa triedy. Pôvodné miesto kompaktných kombi totiž postupne preberajú kompaktné minivany, nie však na našom trhu, kde kombi zostáva pojmom.
Naše hodnotenie
Vzhľad | *** |
Interiér | **** |
motor | *** |
jazdné vlastnosti | **** |
technika | **** |
výbava | **** |
úžitok | ***** |
celkový dojem | **** |
Cena modelu od | 609 713 Sk | |
Cena verzie od 1,9 TDI | 690 650 Sk | |
Bezpečnosť | 6 x airbag, ABS, ISOFIX | |
Motor | ||
Typ | diesel | |
Uloženie | priečne | |
Zdvihový objem | 1896 | cm3 |
Výkon | 77/105 | kw/k |
Pri otáčkach | 4000 | ot./min. |
Krútiaci moment | 250 | Nm |
Pri otáčkach | 1900 | ot./min. |
Kilogramový výkon | 12,9 | kg/k |
Litrový výkon | 55,38 | k/l |
Emisná norma | EURO IV | |
Karoséria | ||
Typ | kombi | |
Počet dverí | 5 | |
Odpor vzduchu Cx | 0,31 | |
Pneumatiky | 205/55 R16 | |
Prevodovka | ||
Typ | Manuálna | |
Počet stupňov | 5 | |
Poháňané kolesá | predné | |
Podvozok | ||
Predná náprava | McPherson | |
Zadná náprava | viacprvková | |
Svetlosť podvozka | 130 | mm |
Priemer otočenia | 10,9 | m |
Brzdy vpredu | kotúčové s vnútorným chladením | |
Brzdy vzadu | kotúčové | |
Rozmery, hmotnosti, objemy | ||
Rázvor náprav | 2578 | mm |
Dĺžka | 4556 | mm |
Širka | 1781 | mm |
Výška | 1504 | mm |
Pohotovostná hmot. | 1361 | kg |
Užitočná hmotnosť | 629 | kg |
Batožinový priestor | 505/1495 | l |
Objem pal. nádrže | 55 | l |
Prevádzkové hodnoty | ||
Zrýchlenie | 12,2 | s |
Maximálna rýchlosť | 187 | km/h |
Spotreba | ||
mesto | 6,6 | l/100 km |
mimo mesto | 4,5 | l/100 km |
kombinácia | 5,2 | l/100 km |
v teste | 6,3 | l/100 km |