SME
reklama

Volkswagen Golf Variant prevzal štafetu posledného úseku

Piata generácia modelu Golf dostala verziu kombi až v poslednej tretine svojho produkčného obdobia s cieľom upútať pozornosť. Dobre známy Golf prichádza s predĺženou karosériou a veľkým kufrom.

Praktická karoséria prekvapila nízkou úrovňou aerodynamického hluku.Praktická karoséria prekvapila nízkou úrovňou aerodynamického hluku. (Zdroj: autor)

Piata generácia modelu Golf dostala verziu kombi až v poslednej tretine svojho produkčného obdobia s cieľom upútať pozornosť. Dobre známy Golf prichádza s predĺženou karosériou a veľkým kufrom.

Na osvieženie má kombi chromovanú masku chladiča z modelu Jetta a inak strihnuté široké zadné svetlá. Osobne nás kombi zaujalo viac ako krátka verzia, záleží však od uhla pohľadu. Oveľa objektívnejšie môžeme posúdiť tradičné prednosti modelu obsiahnuté v dobrej ergonómii a prepracovaných detailoch, ktoré verejnosť dobre pozná. Navyše v testovanom aute bol chronicky známy motor 1,9 TDI s výkonom 77 kW. Kto s ním jazdil vie, že môže čakať nízku spotrebu, hlasnú prevádzku, primeraný výkon a iba päťstupňovú prevodovku na každodenné používanie. Vyznavačom diaľkových trás odporúčame modernejší dvojlitrový diesel, alebo niektorý s prepĺňaných benzínových motorov TSI.

Na tvrdšie naladenom podvozku nás zaujala stabilita auta pri plnom naložení, pretože v závislosti od motorizácie sa užitočná hmotnosť pohybuje nad 600 kg. Prvotriedne jazdné vlastnosti nie sú podľa nás dôvodom na nezaradenie stabilizačného systému ESP do štandardnej výbavy. Za poslednú generáciu ESP schopného korigovať aj jazdu s prívesným vozíkom si treba priplatiť 25 000 Sk aj v najvyššom stupni vybavenia.

Veľký kufor
Praktická výhoda kombi pramení v predĺžení karosérie o 15,9 cm. Objem maximálne využitého batožinového priestoru vrátane odkladacích boxov pod dnom je 560 litrov. V základnom usporiadaní treba počítať s objemom 505 l. Naložením po strechu a postupným sklápaním sedadiel objem vzrastie na 1495 l. Pri nakladacej hrane umiestnenej 57 cm nad zemou je aj nakladanie ťažších predmetov jednoduchšie. Pri snahe dosiahnuť prijateľné tvary karosérie zostali prednosti kombi zachované. Zásuvka na 12 V v batožinovom priestore nepatrí do základného stupňa vybavenia. Z pomedzi príplatkových prvkov odporúčame sieť na uchytenie drobných predmetov.

Štandardy a doplnky
Z príplatkového vybavenia sme vyskúšali prednú lakťovú opierku so zabudovanou zástrčkou na 230 V. K šiestim airbagom v základnom vybavení možno pridať ďalšie dva bočné za príplatok. V cene je tiež poloautomatická klimatizácia, akurát škoda, že kožený volant už do štandardnej výbavy auta nepatrí, pretože k etalónu kvality akým je Golf sa plastový veniec

Prechod na Euro
Testovaný Golf Variant 1,9 TDI Comfortline by tento týždeň stál približne 724 044 Sk, pretože Volkswagen stanovil ceny v Euro a cena sa počíta podľa aktuálneho kurzu v deň fakturácie. Na základe týždenného testu v rodinných podmienkach si dovolíme tvrdiť, že v cene je vysoká kvalita dielenského spracovania, veľký a dobre využiteľný batožinový priestor, príkladné jazdné vlastnosti, nízka spotreba, hlučný motor a neodškriepiteľná prestíž. Príplatkové vybavenie nie je pre ľudí z lacného kraja a ESP by malo byť jednoznačne v štandardnom vybavení. Napriek tomu je Golf Variant najlepším kombi zužujúcej sa triedy. Pôvodné miesto kompaktných kombi totiž postupne preberajú kompaktné minivany, nie však na našom trhu, kde kombi zostáva pojmom.



Naše hodnotenie

Vzhľad ***
Interiér ****
motor ***
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok *****
celkový dojem ****

Cena modelu od 609 713 Sk
Cena verzie od 1,9 TDI 690 650 Sk
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ISOFIX
Motor
Typ diesel
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1896 cm3
Výkon 77/105 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 250 Nm
Pri otáčkach 1900 ot./min.
Kilogramový výkon 12,9 kg/k
Litrový výkon 55,38 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kombi
Počet dverí 5
Odpor vzduchu Cx 0,31
Pneumatiky 205/55 R16
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava McPherson
Zadná náprava viacprvková
Svetlosť podvozka 130 mm
Priemer otočenia 10,9 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2578 mm
Dĺžka 4556 mm
Širka 1781 mm
Výška 1504 mm
Pohotovostná hmot. 1361 kg
Užitočná hmotnosť 629 kg
Batožinový priestor 505/1495 l
Objem pal. nádrže 55 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 12,2 s
Maximálna rýchlosť 187 km/h
Spotreba
mesto 6,6 l/100 km
mimo mesto 4,5 l/100 km
kombinácia 5,2 l/100 km
v teste 6,3 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 416
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 11 720
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 027
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 744
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 557
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 058
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 222
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  2. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  3. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  4. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  5. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  7. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  8. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 006
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 675
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 488
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 012
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 395
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 794
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 743
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu