SME
reklama

Fiat Grande Punto v cieli: s vášňou a detskými chorobami

Do nového Grande Punto vkladá Fiat veľké nádeje. Napriek viacerým menším chybám nás auto za rok presvedčilo nízkou spotrebou a radosťou z jazdy, ktorú poskytuje.

Fiat Grande Punto má vo svojej triede rozhodne lepšiu pozíciu ako predchodca. K emotívnemu dizajnu pasujú výborné jazdné vlastnosti, ale nezaškodil by väčší zmysel pre detail.Fiat Grande Punto má vo svojej triede rozhodne lepšiu pozíciu ako predchodca. K emotívnemu dizajnu pasujú výborné jazdné vlastnosti, ale nezaškodil by väčší zmysel pre detail. (Zdroj: autor)

Do nového Grande Punto vkladá Fiat veľké nádeje. Napriek viacerým menším chybám nás auto za rok presvedčilo nízkou spotrebou a radosťou z jazdy, ktorú poskytuje.

Jedno z prvých Grande Punto na Slovensku malo v čase začiatku testu najazdených dvanásťtisíc kilometrov. Spolu s redakciou časopisu Autožurnál a Fun rádia sme na ňom najazdili ďalších päťdesiattisíc. Pre auto zo začiatku sériovej výroby to bola neľahká skúška, ale dnes zákazníci neodpúšťajú ani drobné zaváhanie. Preto nás prekvapili drobné chyby v podobe štrajkujúceho tlačidla elektrického spúšťania okna spolujazdca a pokazený otočný ovládač ventilácie. Sklamaní sme boli, keď nám v prvej fáze testu nevedeli v bratislavskom servise poruchu odstrániť a zopakovala sa. Po výmene servisu problémy konečne zmizli.

Dojem
V rámci servisných prác predpísaných značkou došlo aj k výmene brzdového obloženia a súčiastke na riadení, ktoré sa robilo celoplošne. Grande Punto za viac ako rok pôsobenia v našich rukách potvrdilo snahu značky o kvalitatívny vzostup, ale napriek tomu drobné zaváhania nás zneistili. Ochotu nápravy a ďalšie zlepšenie kvality cítiť na autách, ktoré schádzajú z výrobných liniek práve teraz.

Za kvalitu a spoľahlivosť by sme v školskom hodnotení dali Grande Puntu dva mínus. Naopak, jednotku si zaslúži za dizajn, tuhosť karosérie a jazdné vlastnosti. Motor nízkeho objemu, ale slušného výkonu dokázal spolu so šesťstupňovou prevodovkou, že patrí na vrchol triedy. Vo vyslovene nehospodárnom režime jazdy sme dosiahli výslednú spotrebu 5,5 litra, čo je veľmi dobrý výsledok.

Moderné
Brzdy s až príliš účinným posilňovačom dostali poriadne zabrať, čo sa prejavilo na opotrebovaní predných kotúčov. Ostatné časti auta zvládli tisíce kilometrov bez výraznejšieho opotrebovania. Interiér, v ktorom si ani pasažieri nemôžu sťažovať na nedostatok miesta, rozbúcha srdce. Dnes si možno aj v tejto kategórii objednať inteligentné autorádio so systémom bluetooth a vstupom pre USB externé zariadenie. Pri takej tuhej a krásnej karosérii treba počítať s vysokou nakladacou hranou kufra a trochu obmedzeným výhľadom šikmo vpred.

Epilóg
Grande Punto znamená historický prelom, je to technologicky vyspelé auto s úsporným motorom a výborným podvozkom, ktoré poskytuje radosť z jazdenia aj na dlhých trasách. Aby dosiahlo na najväčších konkurentov, potrebuje kvalitatívne dozrieť, k čomu má dosť blízko. V niektorých ohľadoch si nový model vynútil našu zhovievavosť a trpezlivosť. Radosť z jazdy však bola silnejšia.



 


Fiat Grande Punto
1,3 MTJ Dynamic Motor
1,3 multijet, diesel
Výkon (kW/k) 66 kW
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h (s) 11,9
Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 4,6
Nadobúdacia cena (Sk) 509 900
Stav tachometra na začiatku testu (km) 12 684
Stav tachometra na konci testu (km) 59 960
Najazdené kilometre (km) 47 312
Spotrebované palivo (l) 2614,5
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,52
















Stav na konci testu

Poruchy počas testu - opotrebovanie zodpovedajúce kilometrom,
- mierna korózia výfukového potrubia,
- zlomený plastový kryt pod motorom,
- slabšie tlmiče na prednej náprave,
- na 60 percent opotrebované predné brzdové kotúče,
- zlomený držiak na plató v batožinovom priestore
- elektrické otváranie okna vodičových dverí,
- nastavovanie ventilácie (smer distribúcie vzduchu),
- vypálená žiarovka na osvetlení evidenčného čísla



Silné stránky      Slabé stránky   -
motor kvalita detailov
spotreba odkladacie priestory
riadenie plasty
jazdné vlastnosti nastupovanie dozadu
(strana spolujazdca)
prevodovka vysoká nakladacia hrana
dizajn výhľad šikmo dopredu
brzdy

 

 

 

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  2. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  3. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  4. V púpave je všetko, čo potrebujete
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  6. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov
  8. Slovenskí maloobchodníci hľadajú cesty k zdravému rastu
  1. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  2. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  3. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  4. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  5. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  6. V púpave je všetko, čo potrebujete
  7. Virtuálne sídlo má svoju volebnú miestnosť. Ako je to možné?
  8. dm podporila sumou 6 317 eur realizáciu projektu
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 242
  2. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 11 565
  3. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 7 648
  4. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 5 926
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 5 453
  6. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 568
  7. V púpave je všetko, čo potrebujete 3 369
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 2 639
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Bolebruch: Pellegrini vyhral podvodom a stane sa prezidentom? Slovensku už načisto drbe???
  2. Martin Borecky: Poviedky z Podhájskej
  3. Tomáš Csicsó: Nechcel by som byť v koži Petra Pellegriniho
  4. Helena Michlíková: Eurovea - Nábrežie Dunaja
  5. Tomáš Mikloško: Keď je ľahké zmiznúť: O ghostingu trochu inak
  6. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 78. /
  7. Marian Letko: Je to tu. Sme vo vojne. A môže za to súčasná vláda
  8. Pavol Burda: Vojna a mier rečou akože vlastencov
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 106 875
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 38 673
  3. Pavol Burda: Podržtaška naveky 34 520
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 387
  5. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 146
  6. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 690
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 412
  8. Ján Valchár: Čo budeme slopať v kuse sedem dní? 8 405
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU
SkryťZatvoriť reklamu