SME
reklama

Prvá jazda - Mazda 6

Limuzína určená pre Európu vznikla v Japonsku a na základne tamojších konštrukčných zásad. Jednou z nich je zníženie hmotnosti pri náraste vonkajších rozmerov. S odľahčenou šestkou, ktorú tu čaká tvrdá konkurencia, sme jazdili na juhu Francúzska.

Nová Mazda6Nová Mazda6

Limuzína určená pre Európu vznikla v Japonsku a na základne tamojších konštrukčných zásad. Jednou z nich je zníženie hmotnosti pri náraste vonkajších rozmerov. S odľahčenou šestkou, ktorú tu čaká tvrdá konkurencia, sme jazdili na juhu Francúzska.

Mazda 6 prichádza na trh v čase, keď strednej triede manažérskych limuzín kraľuje športové BMW 3 a trh zaplavili novinky Mercedes C, Ford Mondeo, Renault Laguna a Audi A4. Mazda má situáciu o to ťažšiu, že predaje vozidiel strednej triedy v Európe klesli z 1,8 milióna kusov ročne (r. 2002) na 1,5 milióna kusov (r.2006). Napriek nelichotivej situácii chce Mazda v budúcom roku predať 90 000 kusov z nového modelového radu, ktorý prichádza v troch verziách karosérie, sedan, kombi a liftback. Na predaji minulej generácie mali najvyšší podiel karosérie typu liftback a kombi (obe 38 %). My sme v rámci európskej prezentácie vyskúšali verziu sedan.

Pripomína Lexus
Rukopis hlavného dizajnéra Mazdy 6, ktorý navrhol aj športový automobil RX8 vidieť najmä v tvare svetiel a na výrazných predných blatníkoch. Mazda 6 dostala citeľne športovejší výraz a v niektorých detailoch až nápadne pripomína značku Lexus. Možno je to zámer, pretože nová Mazda 6 je výrobcom pasovaná na vlajkovú loď značky. Preto mierne narástla a nová karoséria je o 6,5 cm dlhšia a o 1,5 cm širšia. Najpodstatnejší je nárast rázvoru náprav až o 5 cm, ktorý sa vo vnútri prejavil v zväčšenom priestore na nohy. Interiér však zostáva komorný až športový, to znamená, že opticky obopína posádku a nepreberá prvky minivanu ako napríklad dlhé šikmé čelné sklo. Tvorcovia karosérie nehľadali iba nové tvary, ale išlo im o vypracovanie jednotlivých detailov a nízky aerodynamický hluk. Pri koeficiente odporu vzduchu Cx-0,27 došlo v porovnaní s minulým modelom k zníženiu hlučnosti.




Schudla 39 kg
Väčšina nových áut prichádza z väčšími rozmermi vyššou bezpečnosťou ale aj vyššou hmotnosťou. Mazda vidí cestu v znižovaní hmotnosti, čo sa odrazí na nižšej spotrebe a ľahšej ovládateľnosti. Usporiť 39 kg pri náraste vonkajších rozmerov je veľmi náročné, ale vďaka tomu sa Mazda stala najľahším autom svojej triedy. Sľubovanú úsporu v spotrebe sme zatiaľ nemali ako zistiť ale na kľukatých cestách Francúzska sa Mazda 6 javila ako veľmi obratné a ľahko ovládateľné auto.

Najmä benzín
Kým príde nový naftový motor, Mazda ponúkne súčasný dvojliter s výkonom 103 kW. Japonská značka dobre vie, že prísť na trh bez naftového motora by bol v Európe hazard. A to aj napriek nesporným kvalitám benzínových motorov a prísľubu, že v priebehu budúceho roka predstaví úplne nový naftový motor 2,2D s vlastnou technológiou a vysokým výkonom. Z dvoch skúšaných benzínových motorov sa nám paradoxne viac páčil najslabší štvorvalec s objemom 1,8 l a výkonom 88 kW. K priebehu výkonu má dobre navrhnutú prevodovku a v nižších rýchlostiach je dostatočne pružný. Naopak silnejší motor a zatiaľ vrchol ponuky 2,5 MZR prejavuje svoj temperament v rýchlostiach, ktoré už nie sú povolené a na šiesty stupeň má pri rýchlosti 130 km/h trochu vysoké otáčky. V jazdnej dynamike nového modelu zaujme dobre odhlučnený masívny podvozok. S novým modelom sa podrobnejšie zoznámime v rámci februárového redakčného testu, kedy sa auto začne u nás predávať.

Cestu hradila spoločnosť Mazda

Novej karosérii dominujú výrazné predné blatníky, predné svetlomety a zadné svetlá s technológiou LED diód.
Hlučnosť v interiéri pri rýchlosti 60 km/h klesla o 2,5 dB (zo 70 dB na 67,5 dB).
Nová Mazda6 sa bude dodávať v štyroch stupňoch výbavy a s tromi karosériami.
Vďaka využitiu novej siete dátových zberníc CF-Net (Cross-Functional Network) je možné z volantu ovládať viac prístrojov a funkcií ako predtým: audiosystém, navigáciu, klimatizáciu, palubný počítač a systém Bluetooth.
Medzi nové prvky výbavy patria i výkonné Bi-xenonové svetlomety, adaptívne svetlomety AFS alebo systém monitorovania tlaku v pneumatikách. K dispozícii je i systém Bluetooth na prepojenie s mobilným telefónom, ktorý komunikuje v siedmich jazykoch, parkovacie senzory, prémiový audiosystém BOSE alebo navigácia, prepojená s dotykovým 7-palcovým deleným displejom a s hlasovým ovládaním.
Ložiská vlečených ramien zadnej nápravy „multi-link“ majú o 10 mm väčší priemer a sú uložené o 25 mm vyššie, takže zbiehavosť počas pruženia majú takmer lineárnu, čo zlepšuje stabilitu a ovládateľnosť. Zadné tlmiče sú vzpriamenejšie – toto riešenie tiež prispieva k pocitu vyššej stability.
Prepracovaný a štylisticky „čistý“ dizajn novej Mazdy6 sa prejavil tiež v lepších aerodynamických vlastnostiach a stabilite vo vysokých rýchlostiach. Konštruktérom sa podarilo znížiť hodnotu koeficientu aerodynamického odporu vzduchu Cx na 0,27 (sedan a hatchback), resp. 0,28 (wagon).
Pod slušnú aerodynamiku sa podpísali plastové štíty pod nárazníkom. Zlepšujú prúdenie vzduchu okolo kolies. Takto sa znižuje hlučnosť a stúpa účinnosť chladenia bŕzd.


Kde konštruktéri Mazdy 6 ušetrili hmotnosť ?

4,3 kg            na skelete karosérie
5,0 kg na predných sedadlách
6,7 kg ľahšie materiály motora, nová štruktúra
1,5 kg odľahčené magnety reproduktorov
4,0 kg nové zadné pruženie
6,8 kg čalúnenie strechy, ľahšie tlmiace materiály
2,3 kg ultra pevný a ľahký nosník nárazníka

Mazda 6 - motory

Motor 1,8 MZR 2,0 MZR 2,5 MZR 2,0CD
Palivo N95 N95 N95 Diesel
Výkon (kW/k) 88/120 108/147 128/170 103/140
Krút. moment (Nm) 165 184 226 330
Spotreba (l/100km) 7,0 7,2 8,2 5,6
Zrýchlenie (0-100km/h) 11,7 10,3 8,3 10,5

Prvé dojmy

vzhľad expresívny, japonské prvky
interiér športový, kvalitné materiály
motory čakáme na výkonnejší diesel
jazdné vlastnosti ovládateľné ľahké auto
technika rázny krok vpred, nové dátové zbernice
výbava primeraná triede
celkový dojem inovácie citeľné v každom smere

Autor: St. Tropez

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 835
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 379
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 834
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 381
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 133
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 883
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 368
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 1 951
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  2. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  3. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  4. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  5. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  6. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  7. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  8. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 083
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 73 613
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 258
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 692
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 461
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 574
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 16 397
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 11 335
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
SkryťZatvoriť reklamu