SME
reklama

Renault Megane Sport diesel – dôstojná rozlúčka

Druhá generácia modelového radu Megane odchádza do automobilového dôchodku. Verzia Sport s naftovým motorom má ukázať, že na koniec prichádza to najlepšie. Zrejme sme otestovali posledný Megane súčasnej generácie a môžeme sa tešiť na ďalší.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Ofenzíva naftových motorov zasiahla aj prísne chránený druh rýdzo športových verzií, ktoré doposiaľ poháňali výhradne benzínové motory. Niektoré kvalitatívne pochybenia francúzskeho výrobcu v oblasti spoľahlivosti elektroniky nezatienia skutočnosť, že jeho športové oddelenie dokázalo vyvinúť tie najlepšie sériové športové autá v rámci svojich tried. Po slávnom ťažení športových verzií Clio Sport bol v predaji Megane Sport s benzínovým turbomotorom. Posledná evolúcia modelu dostala na záver naftový motor v snahe priblížiť športové auto s dobrou spotrebou a primeraným výkonom bežnému užívateľovi.

Straty a nálezy

Megane Sport vďaka naftovému motoru získal nové duše odmietajúce vysokú spotrebu športového auta a premenil auto na voľný čas na nástroj každodennej rýchlej prepravy. Po implantácii naftového motora zostali vonkajšie znaky zachované, zmenila sa iba podstata. Rozšírený podvozok s iným pružením, brzdami Brembo a osemnásťpalcovými kolesami zvládne aj ťažký diesel s výkonom 127 kW (175k). Motor zaostáva jedine v oneskorenej reakcii na plyn a príliš nevýraznom ťahu v nízkych otáčkach. Daň za spotrebu pocítia zruční vodiči všade tam, kde rozhoduje pohotová reakcia motora. Naopak pozvoľná odozva bez športového drásania a dobrá spotreba príde vhod na každodenných pracovných cestách. V oboch prípadoch sa možno spoľahnúť na špičkovo naladený podvozok, na míle vzdialený bežným verziám.

Dravosť nad prestíž

Renault, namiesto hry na luxus a ušľachtilé materiály, zvolil funkčnosť potrebnú k precíznej jazde. Výrazne tvarované sedadlá Recaro poskytujú dobrú oporu a do rúk padne vhod aj veniec volantu. Celokožené čalúnenie sedadiel nemusí každému vyhovovať a výhrady máme aj k nepraktickému ovládaniu nastavovania sedadiel. Na uchytení sedadiel bez výškového nastavovania vidieť ich dodatočnú montáž. Rozmiestnenie pedálov kopíruje pretekárske autá s plynom a brzdou tesne vedľa seba. Jazde v Megane Sport tým pádom nevyhovuje obuv so širokou podrážkou. Ani športové zameranie neubralo Meganu Sport z obsiahleho vybavenia. Napokon, pri cene viac ako jedného milióna korún, istú úroveň vybavenia očakávame. Podstatu vyššej ceny ukrýva samotný podvozok a športové úpravy.

Dobrý finiš

S istou dávkou nostalgie možno tvrdiť, že Renault Megane SPORT diesel je správne auto do zbierky a dôstojná rozlúčka s modelom, ktorý na jeseň vystrieda nová generácia. Odhliadnuc od oneskorených reakcií motora, ide o jeden z najlepších športových kompaktov s naftovým motorom, ktorý v sebe ukrýva kúsok originálneho pretekárskeho auta a zároveň praktického vozidla na každý deň. Je veľmi pravdepodobné, že pár kilometrov jazdy môže vyvolať obrovskú túžbu mať toto drahé auto v garáži.

Ak bežné verzie vyzerajú na prvý pohľad prinajmenšom rozporuplne, verzia Sport upúta a presvedčí okamžite.

Podvozok predviedol absolútne precíznu jazdu, dostatočne športovú aj komfortnú na každý deň. Rovnako fantastické sú brzdy. Pri športovom zaobchádzaní chýba rýchlejšia reakcia motora.

Zadný nárazník s výfukmi uprostred skrášľuje inak v bežnej verzii nie veľmi príťažlivú zadnú časť modelov Megan.

Brzdy Brembo odvádzajú perfektnú prácu. Rozdiel oproti bežným verziám je citeľný. Športové disky priemeru osemnásť palcov vyzerajú dobre a zrejme veľa vydržia. Podľa mnohých škrabancov, ktoré na nich boli usudzujeme, že sú pri nízkoprofilových pneumatikách vystavené veľkému riziku.

Športové sedadlá Recaro sú zaujímavým kompromisom medzi vyslovene športovým jazdením a používaním na každý deň. Sú však do auta iba domontované a to vidieť na ich uchytení a tiež nie veľmi vydarenom systéme sklápania. Výškovo sa nastaviť nedali.



Naše hodnotenie

Vzhľad ****
Interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****

Renault Megane Sport 2,0 dCi

Cena modelu od 1 079 000 Sk
Motor 2,0 dCi
Výkon motora 127 kW / 175 k
Krútiaci moment 360 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,5 s
Maximálna rýchlosť 220 km/h
Spotreba podľa výrobcu 6,5 l/100 km
Spotreba v teste 7,6 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 180
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 869
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 177
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 024
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 771
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 916
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  2. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  3. Martin Borecky: Rakovina
  4. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  5. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  6. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  7. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  8. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 942
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 609
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 413
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 203
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 424
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 359
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 206
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu